PITTY Skrevet 15. desember 2021 #1 Skrevet 15. desember 2021 Disse er allerede under studie i fase 1 i Oslo og Bergen. Frivillige kan allerede melde seg på. Ett krav er imidlertid at man må være 6 mnd unna siste ordinære vaksinasjon. Man finner alt av info på dette innunder kliniske studier v/Oslo universitetssykehus. Selskapet Vaccibody har fått tunge amerikanske investorer med i prosjektet. Når ligger den på bordet derimot, 2023 ? "De to vaksinene utvikles av det norske kreftvaksineselskapet Vaccibody. De inneholder DNA som på liknende måte som mRNA-vaksinene har oppskriften på deler av koronaviruset som skal gjøre at immunforsvaret produserer antistoffer og T-celler. Vaksinene retter seg mot ulike deler av koronaviruset og kan gi en bedre og bredere beskyttelse mot nye virusvarianter. Studien vil kunne gi oss nyttig informasjon om hvordan og hvor effektivt vi danner immunrespons (antistoffer, T-cellerespons) etter vaksinering. "
Marcie Skrevet 15. desember 2021 #2 Skrevet 15. desember 2021 (endret) PITTY skrev (På 15.12.2021 den 20.04): Disse er allerede under studie i fase 1 i Oslo og Bergen. Frivillige kan allerede melde seg på. Ett krav er imidlertid at man må være 6 mnd unna siste ordinære vaksinasjon. Man finner alt av info på dette innunder kliniske studier v/Oslo universitetssykehus. Selskapet Vaccibody har fått tunge amerikanske investorer med i prosjektet. Når ligger den på bordet derimot, 2023 ? "De to vaksinene utvikles av det norske kreftvaksineselskapet Vaccibody. De inneholder DNA som på liknende måte som mRNA-vaksinene har oppskriften på deler av koronaviruset som skal gjøre at immunforsvaret produserer antistoffer og T-celler. Vaksinene retter seg mot ulike deler av koronaviruset og kan gi en bedre og bredere beskyttelse mot nye virusvarianter. Studien vil kunne gi oss nyttig informasjon om hvordan og hvor effektivt vi danner immunrespons (antistoffer, T-cellerespons) etter vaksinering. " mener jeg leste et sted at Pfizer trenger 3 måneder på å justere sin. Endret 1. januar av Marcie
PITTY Skrevet 15. desember 2021 Forfatter #3 Skrevet 15. desember 2021 Ja, sikkert. Jeg må imidlertid justere meg selv. For ovennevnte forskning gjelder jo faktisk en ny-utvikling. Ikke en modifisering av eksisterende. Men likevel. Håpet vårt ligger jo mye i hendene på disse folkene. Mange har opparbeidet seg en skepsis til legemiddelindustri generelt føler jeg. Sikkert ikke økt tillit nå heller.. Forøvrig svært lenge siden jeg hørte Pfizer-forskere hadde sin justering på gang. Da må de sannelig gasse på litt der borte.. Nå har de riktignok pillen sin, den har kanskje satt alt annet på vent.
Anbefalte innlegg