Anonym35 Skrevet 15. desember 2021 #1 Skrevet 15. desember 2021 (endret) Angrer publisering Endret 11. januar 2022 av Anonym35 angrer publisering
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #2 Skrevet 15. desember 2021 https://www.datatilsynet.no/regelverk-og-verktoy/sporsmal-svar/Arbeidsliv/hvor-lenge-kan-personopplysningene-lagres-hos-arbeidsgiveren/ Anonymkode: 21eab...b23
Anonym35 Skrevet 15. desember 2021 Forfatter #3 Skrevet 15. desember 2021 Det står ikke noe om hvor lenge det kan oppbevares der. Jeg sluttet i stillingen for 5 år siden. Tror dere dem fortsatt har opplysningene?
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #4 Skrevet 15. desember 2021 Anonym35 skrev (Akkurat nå): Det står ikke noe om hvor lenge det kan oppbevares der. Jeg sluttet i stillingen for 5 år siden. Tror dere dem fortsatt har opplysningene? Så lenge det er nødvendig. Anonymkode: 21eab...b23
Anonym35 Skrevet 15. desember 2021 Forfatter #5 Skrevet 15. desember 2021 Er det nødvendig å oppbevare egenmeldingsdager og permisjoner og sykemeldinger 5 år i ettertid?
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #6 Skrevet 15. desember 2021 Anonym35 skrev (1 minutt siden): Er det nødvendig å oppbevare egenmeldingsdager og permisjoner og sykemeldinger 5 år i ettertid? Neppe. Det er kan være nødvendig å oppbevare er opplysninger som omfattes av oppbevaringsplikten for regnskap som er 5 år etter utløpet av regnskapsåret. Anonymkode: 21eab...b23
Anonym35 Skrevet 15. desember 2021 Forfatter #7 Skrevet 15. desember 2021 Hvilke opplysninger omfattes av oppbevaringsplikten for regnskap? Er det sykemeldinger?
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #8 Skrevet 15. desember 2021 Anonym35 skrev (23 minutter siden): Hvilke opplysninger omfattes av oppbevaringsplikten for regnskap? Er det sykemeldinger? Nei, det tror jeg ikke. Anonymkode: 21eab...b23
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #9 Skrevet 15. desember 2021 Hos oss oppbevares bare totalstatistikk mener jeg, ikke hvor mye den og den ansatte var borte. Anonymkode: 91463...cc3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #11 Skrevet 15. desember 2021 2 hours ago, Anonym35 said: Hei Hvor lenge kan arbeidsgiver oppbevare opplysninger om fravær til en arbeidsgiver som har sluttet i stillingen? Det gjelder all type fravær (sykemeldinger, ulike permisjoner, egenmeldinger osv.). Jeg sluttet i stillingen for 5 år siden. Har de fortatt denne informajsonen? Hos oss er det teoretisk mulig å få tak i fraværsstatistikk ganske langt tilbake, men hverken ledere eller HR har kompetanse til å få tak i denne informasjonen. Anonymkode: 78baa...246
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå