Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Angrer publisering

Endret av Anonym35
angrer publisering
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står ikke noe om hvor lenge det kan oppbevares der. Jeg sluttet i stillingen for 5 år siden.  Tror dere dem fortsatt har opplysningene?

Skrevet
Anonym35 skrev (Akkurat nå):

Det står ikke noe om hvor lenge det kan oppbevares der. Jeg sluttet i stillingen for 5 år siden.  Tror dere dem fortsatt har opplysningene?

Så lenge det er nødvendig.

Anonymkode: 21eab...b23

Skrevet

Er det nødvendig å oppbevare egenmeldingsdager og permisjoner og sykemeldinger 5 år i ettertid? 

Skrevet
Anonym35 skrev (1 minutt siden):

Er det nødvendig å oppbevare egenmeldingsdager og permisjoner og sykemeldinger 5 år i ettertid? 

Neppe. 

Det er kan være nødvendig å oppbevare er opplysninger som omfattes av oppbevaringsplikten for regnskap som er 5 år etter utløpet av regnskapsåret.

Skrevet

Hvilke opplysninger omfattes av oppbevaringsplikten for regnskap? Er det sykemeldinger? 

Skrevet
Anonym35 skrev (23 minutter siden):

Hvilke opplysninger omfattes av oppbevaringsplikten for regnskap? Er det sykemeldinger? 

Nei, det tror jeg ikke.

Skrevet

Hos oss oppbevares bare totalstatistikk mener jeg, ikke hvor mye den og den ansatte var borte.

Anonymkode: 91463...cc3

Skrevet

Flott, takk for svar. 

Skrevet
2 hours ago, Anonym35 said:

Hei

Hvor lenge kan arbeidsgiver oppbevare opplysninger om fravær til en arbeidsgiver som har sluttet i stillingen? Det gjelder all type fravær (sykemeldinger, ulike permisjoner, egenmeldinger osv.).  Jeg sluttet i stillingen for 5 år siden. Har de fortatt denne informajsonen?

Hos oss er det teoretisk mulig å få tak i fraværsstatistikk ganske langt tilbake, men hverken ledere eller HR har kompetanse til å få tak i denne informasjonen.

Anonymkode: 78baa...246

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...