AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #1 Skrevet 15. desember 2021 Hører på nyhetene at den ene restauranten etter den andre stenger ned, fordi de ikke tjener noe når folk ikke kan drikke alkohol hos de. Er folk så hektet på alkohol at de ikke kan gå ut og spise middag eller en pizza uten å helle innpå vin og øl? Det viktigste er jo å kunne gå ut å kjøpe seg mat og også støtte restaurantene . Hvorfor er det så viktig med alkoholen? Anonymkode: 637af...8ea 10
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #2 Skrevet 15. desember 2021 Om jeg bare skal ha mat på en cafe så går det greit med Farris. Om jeg skal ha et bedre måltid på en restaurant så ønsker jeg vin som passer til maten og utfyller opplevelsen. Anonymkode: 07837...6c3 34
Djungelvrål Skrevet 15. desember 2021 #3 Skrevet 15. desember 2021 Vil tro at kanskje 70% som går ut å spiser en lørdagskveld drikker alkohol til maten. 11
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #4 Skrevet 15. desember 2021 Selvfølgelig kan man det, men nå har regjeringen bedt folk holde seg hjemme. Anonymkode: a1a35...13a 7
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 15. desember 2021 #5 Skrevet 15. desember 2021 Drikker vann jeg, så de tjener i vertfall ikke noe på meg 😄
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #6 Skrevet 15. desember 2021 Alkohol og god mat hører sammen. Går heller ikke ut bare for å drikke en god flaske vin. Når du kan drikke samme flaska for 200 kroner hjemme. Anonymkode: 671ef...8cd 5
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #7 Skrevet 15. desember 2021 Det er mye høyere avanse på alkohol enn på mat. Når folk ikke kjøper alkohol tjener de ikke nok til å holde åpent. Anonymkode: 3186b...510 37
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #8 Skrevet 15. desember 2021 Resturangen tjener ikke all verden på mat vi kjøper. Det er i alkoholen fortjenesten ligger. Så uten alkoholen blir det ikke lønnsomt å holde åpent Anonymkode: c85c5...5c9 24
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #9 Skrevet 15. desember 2021 Tror de tjener en del mer på drikke enn på mat. Anonymkode: cbbef...5c7 8
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #10 Skrevet 15. desember 2021 16 minutter siden, AnonymBruker said: Hører på nyhetene at den ene restauranten etter den andre stenger ned, fordi de ikke tjener noe når folk ikke kan drikke alkohol hos de. Er folk så hektet på alkohol at de ikke kan gå ut og spise middag eller en pizza uten å helle innpå vin og øl? Det viktigste er jo å kunne gå ut å kjøpe seg mat og også støtte restaurantene . Hvorfor er det så viktig med alkoholen? Anonymkode: 637af...8ea Detter er jo fordi at det er på alkohol restaurantene tjener penger, på maten går de fleste i bestefall i 0 Anonymkode: 8b688...1b2 13
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #11 Skrevet 15. desember 2021 Jeg nekter å tro at de fleste som må ha alkohol til maten gjør det fordi de skal ha en kulinarisk opplevelse, og har så mye peiling på alkohol. Nei det aller fleste vil bare bli full og da er det ett fett om de drikker vin til 200 kr eller 2000 kr flasken, eller om de drikker kinesisk øl eller billig øl fra Snåsa. Ts Anonymkode: 637af...8ea 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #12 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg nekter å tro at de fleste som må ha alkohol til maten gjør det fordi de skal ha en kulinarisk opplevelse, og har så mye peiling på alkohol. Nei det aller fleste vil bare bli full og da er det ett fett om de drikker vin til 200 kr eller 2000 kr flasken, eller om de drikker kinesisk øl eller billig øl fra Snåsa. Ts Anonymkode: 637af...8ea Wow, snakk om å være trangsynt. Anonymkode: 00714...8fb 40
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #13 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg nekter å tro at de fleste som må ha alkohol til maten gjør det fordi de skal ha en kulinarisk opplevelse, og har så mye peiling på alkohol. Nei det aller fleste vil bare bli full og da er det ett fett om de drikker vin til 200 kr eller 2000 kr flasken, eller om de drikker kinesisk øl eller billig øl fra Snåsa. Ts Anonymkode: 637af...8ea Hvis man skal drikke seg full så går man ikke på restaurant. Da går man på andre utesteder. Anonymkode: 57180...5b3 34
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #14 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg nekter å tro at de fleste som må ha alkohol til maten gjør det fordi de skal ha en kulinarisk opplevelse, og har så mye peiling på alkohol. Nei det aller fleste vil bare bli full og da er det ett fett om de drikker vin til 200 kr eller 2000 kr flasken, eller om de drikker kinesisk øl eller billig øl fra Snåsa. Ts Anonymkode: 637af...8ea Men les svarene du har fått da. Anonymkode: 3186b...510 26
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #15 Skrevet 15. desember 2021 Maten er det knapt fortjeneste på, mens alkohol er det 60-75% fortjeneste på. Ergo så jobber de gratis om du bare spiser mat og drikker vann. Derfor må de stenge. Anonymkode: 9a571...803 27
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #16 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg nekter å tro at de fleste som må ha alkohol til maten gjør det fordi de skal ha en kulinarisk opplevelse, og har så mye peiling på alkohol. Nei det aller fleste vil bare bli full og da er det ett fett om de drikker vin til 200 kr eller 2000 kr flasken, eller om de drikker kinesisk øl eller billig øl fra Snåsa. Ts Anonymkode: 637af...8ea Hadde jeg kun vert interessert i å bli full ville jeg jo holdt meg hjemme med en vin-dunk 🤣 Jeg går ut. Og vil at andre skal matche god mat, med en god drikkemeny. Snakk om å være vanvittig sneversynt. Anonymkode: 671ef...8cd 34
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #17 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hører på nyhetene at den ene restauranten etter den andre stenger ned, fordi de ikke tjener noe når folk ikke kan drikke alkohol hos de. Er folk så hektet på alkohol at de ikke kan gå ut og spise middag eller en pizza uten å helle innpå vin og øl? Det viktigste er jo å kunne gå ut å kjøpe seg mat og også støtte restaurantene . Hvorfor er det så viktig med alkoholen? Anonymkode: 637af...8ea Det har ingenting å gjøre med å "være hektet på alkohol". Når man går ut på restaurant for å spise god mat med vin som passer til maten, drikker man ikke for å bli "drita". Virker som om altfor mange nordmenn ikke skjønner forskjellen på en god vin til maten og grøftefyll. Anonymkode: aa9f2...e68 25
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #18 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg nekter å tro at de fleste som må ha alkohol til maten gjør det fordi de skal ha en kulinarisk opplevelse, og har så mye peiling på alkohol. Nei det aller fleste vil bare bli full og da er det ett fett om de drikker vin til 200 kr eller 2000 kr flasken, eller om de drikker kinesisk øl eller billig øl fra Snåsa. Ts Anonymkode: 637af...8ea "De aller fleste vil bli full?" Si meg, hvilken miljø er det du vanker i? Håper det finnes annet enn Egon og MacDonalds der du bor. Spør innehaverne av gode restauranter om kundene kommer dit for å bli fulle.... Anonymkode: aa9f2...e68 26
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #19 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): "De aller fleste vil bli full?" Si meg, hvilken miljø er det du vanker i? Håper det finnes annet enn Egon og MacDonalds der du bor. Spør innehaverne av gode restauranter om kundene kommer dit for å bli fulle.... Anonymkode: aa9f2...e68 Hvorfor er folk drita full på julebord når de er ute på restaurant da? Ts Anonymkode: 637af...8ea 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #20 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor er folk drita full på julebord når de er ute på restaurant da? Ts Anonymkode: 637af...8ea Hjelp... Så du sammenligner julebord med f.eks. at et voksent ektepar går ut for å spise en bedre middag sammen? Alkohol er alkohol? Alle vil bli "drita"? Håper du er veldig ung, evt. at du bor veldig avsides. Du har mye å lære om mat og alkohol. Anonymkode: aa9f2...e68 35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå