Majka Skrevet 13. oktober 2005 #1 Skrevet 13. oktober 2005 Jeg var så lur at jeg mistst en av Yasmin-pillene mine i vasken her en dag. Tok da den siste pillen på brette istedefor, og utsatte problemet. Nå har jeg tatt den siste pillen som var igjen, og mangler derfor den jeg skulle tatt i dag. Hva gjør jeg da? Venter en uke + en dag og starter på et nytt brett? Vil jeg da ha full beskyttelse? Starter rett på et nytt brett i dag? Har hørt at det er mulig med Yasmin. Håper noen kan hjelpe!
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2005 #2 Skrevet 13. oktober 2005 Spørsmålet er hvilken type sjasmin du bruker, tar du de som skal tas uten opphold er den siste tabletten på brettet (hvite) bare en sukkerpille. Dvs at du faktisk ikke er beskyttet, så da ville jeg brukt ekstra beskyttelse. Hvis du på grunn av å ta en sånn "fake" tablett i første uken i perioden kan du ha blitt gravid hvis du hadde sex uken før dette. Hvis du derimot tar Yasmin med en ukes opphold typen er ikke dette et problem.. Jeg vet ikke hva du skal gjøre i forhold til dette, men tror også du kan begynne på neste brett direkte uten opphold, hvis du tar 21-tabletts varianten. Jeg tror det står i brosjyren, så sjekk der, evt spør på apoteket.
Majka Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter #3 Skrevet 13. oktober 2005 Hei! Jeg bruker 28-tabeletters varianten, men tar aldri sukkerpillene. Venter bare en uke uten noe til vanlig. Det vil si at jeg ikke har brukt sukkerpiller som erstatning for ekte piller. Jeg får fosøke å starte på et nytt brett da, og forskyve alt litt...
Polluela Skrevet 13. oktober 2005 #4 Skrevet 13. oktober 2005 Det gjør ikke noe om man starter på pillefri uke én dag før det er vanlig... Du er beskytta på samme måte.
jolie Skrevet 13. oktober 2005 #5 Skrevet 13. oktober 2005 Ta en pille fra et annet brett. Så kan du bruke dette brettet som et ekstrabrett om du skulle miste flere piller.
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2005 #6 Skrevet 14. oktober 2005 Høres lurere ut å starte rett på nytt brett og så ta pillefri uke når det brettet er brukt opp. Da er du i alle fall sikker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå