Gå til innhold

"Bivirkninger" ved p-pilleslutt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sluttet med p-pillene for ca to mnd siden, etter å ha brukt de i ti år. (siste merket jeg brukte jasmin)

De siste seks ukene har jeg hatt tidenes humørsvingninger! :frustrert: Gråter for ingenting, er rasende stort sett hele tiden, og oppfører meg generelt som en dust med super-pms. :sur:

Klarer ikke å kontrollere meg selv i det hele tatt, og det er virkelig skremmende til tider! :tristbla::frustrert:

Nå har det gått så langt at jeg vurderer å begynne på pillene igjen, kan ikke ha det sånn som dette!

Noen andre som har lignende erfaringer, eller råd til hvordan jeg kan "stabilisere" meg???

For dette går ikke lenger... :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gått på p-pillene i 4 år, og sluttet for rundt 3-4 mnd. siden. Merket ikke noe særlig til humørsvingninger, jeg ble vell egentlig generellt mer glad. :)

Tror de sier at det tar ca. 3 mnd pluss minus før det begynner å stabilisere seg. Så kanskje vente litt til og se?

Skrevet
Jeg har gått på p-pillene i 4 år, og sluttet for rundt 3-4 mnd. siden. Merket ikke noe særlig til humørsvingninger, jeg ble vell egentlig generellt mer glad.  :)

Tror de sier at det tar ca. 3 mnd pluss minus før det begynner å stabilisere seg. Så kanskje vente litt  til og se?

Ok, takk for svar!

Sluttet pga migrenen min (som har bedret seg skikkelig), men nesten heller migrene enn dette humør-helvete her. ;)

Skrevet

Jeg tror ikke det er vanlig med psykiske bivirkninger såpass lenge etter p-pilleslutt? Da er det vel mer fordi du"er sånn" - for å si det på en veldig klønete måte. Sikker på du ikke er gravid..?

Gjest gjesten
Skrevet

Merket ikke PMS- symptomer umiddelbart etter p-pilleslutt. Det kom først tilbake etter ca 6 måneder, men da var det tilbake på samme nivå som tidligere (les: skikkelig hurpe opp og i mente i ei uke).

Skrevet

Jeg er ikke blitt så fryktelig sur eller rasende, men herregud så emosjonell jeg er blitt! Blir på gråten av den minste ting jeg ser på TV. Jeg sluttet med pillene for et par-tre måneder siden.

Skrevet
Jeg tror ikke det er vanlig med psykiske bivirkninger såpass lenge etter p-pilleslutt? Da er det vel mer fordi du"er sånn" - for å si det på en veldig klønete måte. Sikker på du ikke er gravid..?

Skjønner hva du mener med "er sånn". :) Men var iallefall ikke det før jeg begynte på de, og ikke i pausene når jeg byttet merker heller. :forvirret:

Er nesten 100% sikker ja, venter mensen imorgen, så får se da. ;)

Godt å høre at det fins flere som har blitt litt "humørsyke/emosjonelle", selv om det ikke er helt likt som meg.

Gjest Tirill26
Skrevet

Jeg slutta for 3-4 uker siden, har ennå ikke fått mensen men har vanvittig ømme pupper!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...