Gå til innhold

I Storbritannia vil de som har tatt to doser snart ikke regnes som fullvaksinert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tror du det tar før det samme gjelder her i landet?

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Gjest Linny111
Skrevet

Så snart alle har fått tilbud om tredje dose kanskje?

Har du forresten kilde på når dette skal begynne i Storbritannia (helst ikke tabloidavid). Jeg bor her og har hørt ganske lite om det, så bare lurer på nøyaktig hva som er bestemt.

Skrevet
nebbete fugl skrev (31 minutter siden):

Man planlegger at alle skal ha fått tilbud om 3.dose ca. i midten av januar. Så jeg tipper det vil gjelde fra månedsskiftet januar/februar eller der omkring. 

Gjest theTitanic
Skrevet

Akkurat det vil ikke bidra til at uvaksinerte vil velge å starte på prosjekt vaksinasjon. Det siste som trengs å formidles til noen som syntes en oppgave er vanskelig eller ikke er motivert er at oppgaven er uendelig. 

Skrevet
21 minutter siden, Linny111 said:

Så snart alle har fått tilbud om tredje dose kanskje?

Har du forresten kilde på når dette skal begynne i Storbritannia (helst ikke tabloidavid). Jeg bor her og har hørt ganske lite om det, så bare lurer på nøyaktig hva som er bestemt.

Det ble sagt på nyhetene forrige dagen.

Skrevet
13 minutter siden, -jk- said:

Man planlegger at alle skal ha fått tilbud om 3.dose ca. i midten av januar. Så jeg tipper det vil gjelde fra månedsskiftet januar/februar eller der omkring. 

Da er spørsmålet, når blir 4. dose et krav for å være fullvaksinert?

• Liker 3
Skrevet
nebbete fugl skrev (1 minutt siden):

Da er spørsmålet, når blir 4. dose et krav for å være fullvaksinert?

Sikkert i april en gang, altså ny dose hver 3. måned.

• Liker 2
Skrevet
-jk- skrev (32 minutter siden):

Her tar du feil? Det er nå slik at alle over 45 år får tilbud om en 3. dose. 

Dessuten skriver FHI at en 3. dose kan gi bedre beskyttelse. Når noe kun kan noe, er det fritt opp til hver enkelt å vurdere hva man velger å gjøre. Det er det for så vidt med vaksinen i sin helhet. Men å vaksinere seg med 2 doser er ganske sikkert mer beskyttende enn ingen vaksine. Men kan også være tilstrekkelig.

• Liker 1
Skrevet
nebbete fugl skrev (1 time siden):

Håper det skjer omgående. Når fullvaksinerte har smitteorgier får Omicron ben å gå på.

Skrevet
MorTil2 skrev (1 time siden):

Her tar du feil? Det er nå slik at alle over 45 år får tilbud om en 3. dose. 

Dessuten skriver FHI at en 3. dose kan gi bedre beskyttelse. Når noe kun kan noe, er det fritt opp til hver enkelt å vurdere hva man velger å gjøre. Det er det for så vidt med vaksinen i sin helhet. Men å vaksinere seg med 2 doser er ganske sikkert mer beskyttende enn ingen vaksine. Men kan også være tilstrekkelig.

Ja, mente de over 45. Kravet vil jo neppe gjelde yngre aldersgrupper før de evt. får tilbud. Jeg tipper det blir differensiert på sikt, slik at f.eks en 16-årlig regnes som fullvaksinert med 2 doser mens en 56-åring må ha 3. 

Gjest Linny111
Skrevet
26 minutter siden, -jk- said:

Ja, mente de over 45. Kravet vil jo neppe gjelde yngre aldersgrupper før de evt. får tilbud. Jeg tipper det blir differensiert på sikt, slik at f.eks en 16-årlig regnes som fullvaksinert med 2 doser mens en 56-åring må ha 3. 

Ja, i Storbritannia skal alle over 18 få tredje dose så fort som mulig. Jeg er 30 (ikke risikogruppe) og får tredje dose rett etter jul. Det er nok derfor man trenger tre doser for å regnes som fullvaksinert ganske snart. Var pressekonferanse her igjen i dag hvor de fortsatte å mase med vaksiner, samtidig har vi nesten ingen nedstengning, så er vaksine det er fokus på her.

Skrevet
-jk- skrev (27 minutter siden):

Ja, de er nødt til å gjøre det differensiert. Selv ble jeg smittet rett før jeg skulle ha fått dose 3 som helsepersonell, så jeg kommer ikke til å få tredje dose med det første.

Skrevet
nebbete fugl skrev (6 timer siden):

Det er jo allerede i gang? Man må nå ha tre doser for å slippe nærkontaktkarantene. (heldigvis at man ikke slipper karantene med to doser, siden vi med to doser smitter og smittes veldig lett. Vet ikke hvordan dette er for de med tre doser? Men de to eneste jeg kjenner med tre doser har begge hatt corona nå i desember, så SÅ mye hjelper det visst ikke det heller…)

• Liker 1
Skrevet
velociraptor skrev (8 timer siden):

Det er jo allerede i gang? Man må nå ha tre doser for å slippe nærkontaktkarantene. (heldigvis at man ikke slipper karantene med to doser, siden vi med to doser smitter og smittes veldig lett. Vet ikke hvordan dette er for de med tre doser? Men de to eneste jeg kjenner med tre doser har begge hatt corona nå i desember, så SÅ mye hjelper det visst ikke det heller…)

Nettopp! Og det er det som er hovedproblemet, troen på at vaksinerte skal ha unntak fordi de er så mye tryggere.

Enten må man godta at folk blir syke, vaksinert eller ikke. Eller så må alle og enhver i karantene. Og det siste fungerer ikke om samfunnet skal fungere. Så da er valget etterhvert enkelt: folk må tåle å bli syke og frykten må dempes. De fleste takler Covid helt greit.

• Liker 3
  • Opprett ny...