AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #1 Skrevet 15. desember 2021 Jeg tenkte at datteren min skal få kokebok i julegave. Hun elsker matprogrammer, men i praksis er hun på nullpunkter. Hun ønsker å komme i gang med å lære, men det blir helst med snakket. Hun et 26. Noen som har forslag til en kokebok som er overkommelig for en nysgjerrig nybegynner? Anonymkode: be2e3...c4e
Ananas. Skrevet 15. desember 2021 #2 Skrevet 15. desember 2021 Kokkelære av Tom Victor Gausdal. Den er laget for å kunne være grunnbok for yrkesfagelevene som vil bli kokker. Den inneholder både enkle og avanserte retter, og har masse gode forklaringer. Særlig det siste gjør at jeg vil anbefale den til en nysgjerrig nybegynner. En annen fin ting er at du får mange enkeltoppskrifter, ikke bare hele retter, slik at du for eksempel kan slå opp brokkoli for å finne noe godt å gjøre med den. 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #3 Skrevet 15. desember 2021 Hummus & granateple. Elsker den kokeboka. Den som blir mest brukt av alle jeg har Anonymkode: 1cc91...3b9 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #4 Skrevet 16. desember 2021 En av de rutete kokebøkene hvis du får tak i. Anonymkode: c0f36...128 1
Million Skrevet 16. desember 2021 #5 Skrevet 16. desember 2021 Hvis hun er veldig nybegynner, kan du jo gi Norges største matblogger Trine sin kokebok for unge kokker. Ellers har Trine gitt ut denne kokeboken HVERDAGSMAT som også er full av god mat. Hun har et par kokebøker til. 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #6 Skrevet 16. desember 2021 Jeg synes denne er veldig grei å ha. https://www.ark.no/boker/Tom-Victor-Gausdal-Familiekokeboka-9788275473620 Anonymkode: 6e3c6...820 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #7 Skrevet 16. desember 2021 Million skrev (9 timer siden): Hvis hun er veldig nybegynner, kan du jo gi Norges største matblogger Trine sin kokebok for unge kokker. Ellers har Trine gitt ut denne kokeboken HVERDAGSMAT som også er full av god mat. Hun har et par kokebøker til. Du kan ikke gi en nybegynner bøker som legger til rette for å feile. Matbloggere i Norge tjener nok sine hensikter som inspirasjon hentet fra bilder, men det de gjør er å oversette oppskrifter fra engelsk til norsk. Og jeg ser at de endrer mengdene av ulike ting (spesielt ting som gjær og krydder) i slik grad at oppskriften ikke lengre gir mening, trolig fordi de ikke i særlig grad mestrer engelsk. Metodene gir heller ikke alltid mening, der man typisk inkluderer langtekkelige metoder uten effekt og ekskluderer effektive metoder som baking og tørrsteking. Ts: det beste du kan gi noen som liker mat og ønsker å lære å lage mat er lenker til gode youtube-kokker. Verdien av video som viser konsistens, temperatur og metode er så stor at verdien av gammeldagse kilder til kunnskap som bøker er lav til ikke-eksisterende. Jeg tror ikke å lære å lage mat fra en bok gir mening for noen under 40. Anonymkode: 49690...318 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #8 Skrevet 16. desember 2021 Ida Gran Jansen- Kjempesmart, helt enkelt Eltefri bakst - Johnsen Anonymkode: 8f270...70f
CrazyCatLady2500 Skrevet 16. desember 2021 #9 Skrevet 16. desember 2021 Boka til Ellen Aabol! Den burde appellere ift alder og målgruppe: Cj0KCQiA5OuNBhCRARIsACgaiqWG7QW11ovvxKKknukyTDVFzbIj5x8zcTc5Fxp5Vf3WvkizazLDV44aAnSAEALw
CrazyCatLady2500 Skrevet 16. desember 2021 #10 Skrevet 16. desember 2021 CrazyCatLady2500 skrev (Akkurat nå): Boka til Ellen Aabol! Den burde appellere ift alder og målgruppe: Cj0KCQiA5OuNBhCRARIsACgaiqWG7QW11ovvxKKknukyTDVFzbIj5x8zcTc5Fxp5Vf3WvkizazLDV44aAnSAEALw Hva skjedde der? https://www.norli.no/lyst-pa-noe-godt?gclid=Cj0KCQiA5OuNBhCRARIsACgaiqWG7QW11ovvxKKknukyTDVFzbIj5x8zcTc5Fxp5Vf3WvkizazLDV44aAnSAEALw_wcB
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #11 Skrevet 16. desember 2021 Kokebøker er ikke relevante lenger. Ikke gir de læring til nybegynnere heller. Hva med et kurs i stedet for? Anonymkode: df67c...faf
Gladidagogså Skrevet 16. desember 2021 #12 Skrevet 16. desember 2021 Kokkejævel sin nyeste « Hva skal vi ha til middag?» er fin for de som ikke er så drevne på kjøkkenet. « Alt Asiatisk» er kjempebra! «Christer redder hverdagen» Kokkelære av Tom Victor Gausdal. 1
cleangal Skrevet 16. desember 2021 #13 Skrevet 16. desember 2021 Gladidagogså skrev (34 minutter siden): Kokkejævel sin nyeste « Hva skal vi ha til middag?» er fin for de som ikke er så drevne på kjøkkenet. « Alt Asiatisk» er kjempebra! «Christer redder hverdagen» Kokkelære av Tom Victor Gausdal. Stemmer for boka til Kokkejævel jeg også. Har brukt min nesten hver dag siden jeg kjøpte den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå