Gjest kattegjest Skrevet 13. oktober 2005 #1 Skrevet 13. oktober 2005 i flere dager nå har jeg blitt oppsøkt av to katter, en mor og en kattunge. de har i det siste overnattet ute på verandaen her., jeg har så klart gitt dem mat så de går vel heller ikke med det første.. men her jeg bor er dte ikke lov å ha katter. så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre.... hvem kan jeg kontakte ? jeg vil ikke disse kattene noe vondt..
Lilith Skrevet 13. oktober 2005 #2 Skrevet 13. oktober 2005 Hei! Kontakt Dyrebeskyttelsen i ditt område med det samme, så blir disse kattene tatt vare på. Har du sjekket om mor har halsbånd/er ID-merket? I så fall kan du snakke med en dyrlege og de kan hjelpe deg å finne eieren. Lykke til!
Gjest Varg-Menja Skrevet 13. oktober 2005 #3 Skrevet 13. oktober 2005 Du bør egentlig prøve å fange dem inn og skjekke øremerking, eller evt ta dem med til dyrlegen, for å scanne etter chip. Knips noen bilder av dem og heng opp i nærmiljøet ditt, ofte kan også lokalaviser rykke inn en etterlysning. Legg dem også ut på nettsider som nettkatten.no, dyrenett.no osv. Hør om Dyrebeskyttelsen har kapasitet til å ta dem inn, hjelpe deg å annonsere dersom du ikke finner eieren.
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2005 #4 Skrevet 13. oktober 2005 Ofte er det ikke hjemløse katter det dreier seg om, noen katter drar rundt om kring og blir foret både her og der. Min nabo hadde en katt og når naboen er borte er kjellervinduet åpent slik at katten kan komme seg inn og ut. En annen nabo sørger for at det alltid er mat der inne. Men katten spiser ikke opp maten sin, for den er ikke sulten. Og det skyldes at katten får mat hos andre og som synes synd på katten som går der og ser så mistrøstig ut, og den katten er ekspert på akkurat det - herlig katt egentlig. Det er også en annen katt i nabolaget som kommer til en gammel dame hver dag for en matbit, først trodde hun at den var hjemløs men så fant hennes niese et nummer i øret og etter en sjekk hos dyrlegen så viste det seg at katten bodde bare noen hus unna. Den spiste godt hjemme også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå