Gå til innhold

Duraphat 5mg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var hos tannlegen og alle tenner så fine ut og alt men fikk beskjed om å gå innom apoteket og kjøpe Duraphat tannkrem. De på apoteket sa at den må ikke svelges, skylles ut og heller ikke drikke noe etterpå. What? 

Jeg har alltid pusset tenner og skylt med vann og etter tannpuss må jeg ta slurk av vann, bare må!!  Hun på apoteket så rart på meg og hun bare du må ikke skylle tannkrem med vann, da skyller du ut fluoren. Gruer meg til å begynne med denne tannkremen og har ikke lyst men må. Hva skal jeg gjøre? Kan jeg ikke ta noe vann etter tannpuss med denne? 
Og hvorfor sier tannlegen til meg at alt ser fint ut og ber meg bruke denne tannkremen? Når jeg leser hva den er for, begynner jeg å få angst for hva som skjer med mine tenner.

Sorry om jeg høres hysterisk ut men mine tenner betyr mye for meg.

Noen som bruker denne tannkremen og har erfaring?

Anonymkode: 53b66...60f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig må du ikke skylle munnen med vann etter tannpuss.

Anonymkode: b0920...06d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med å ikke skylle med vann etter tannpuss gjelder ikke bare denne tannkremen,men all tannkrem 😉

Anonymkode: d9279...737

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo ikke skylle med vann etter tannpuss uansett hvilken tannkrem du bruker 🤣 da får du bruke listerine med fluor eller noe etterpå da. Men da må du jo ikke skylle med vann etterpå da heller 🤣🤣

Anonymkode: 32bc6...c6e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer heller ikke å la være å skylle bort tannkremen. Bruker heller fluortablett eller fluorskyllevann etterpå, da går det fint å ikke skylle med vann.

Anonymkode: d6e37...57b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg bruker Duraphat. Synes den smaker bedre enn annen tannkrem og den gir mindre skum. 
Jeg synes det er enklere å la være å skylle etter denne enn etter annen tannkrem. 
Tips: følg med på tilbud på apoteker på nett. Der er det mye å spare. Kjipt å bruke 200kr i mnd på tannkrem. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Selvfølgelig må du ikke skylle munnen med vann etter tannpuss.

Anonymkode: b0920...06d

Det VET jeg, men jeg klarer ikke å ikke skulle med vann. Ekkelt å ha tannkremen i munnen 🤢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CrazyCatLady2500 skrev (12 minutter siden):

Hei! Jeg bruker Duraphat. Synes den smaker bedre enn annen tannkrem og den gir mindre skum. 
Jeg synes det er enklere å la være å skylle etter denne enn etter annen tannkrem. 
Tips: følg med på tilbud på apoteker på nett. Der er det mye å spare. Kjipt å bruke 200kr i mnd på tannkrem. 

Takk for svar. Og tips ang tilbud. Fikk beskjed å bare bruke opp en tube og ikke mer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Det med å ikke skylle med vann etter tannpuss gjelder ikke bare denne tannkremen,men all tannkrem 😉

Jeg er ikke den eneste som gjør dette, så jeg skjønner ikke hvorfor dette svaret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Nettopp. Rart ikke du har fått beskjed om dette tidligere ts. Men nå vet du det. Drikk heller litt ekstra før tannpussen.

Anonymkode: d09b1...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er ikke den eneste som gjør dette, så jeg skjønner ikke hvorfor dette svaret. 

Nei, men fordi det er flere som gjør det, betyr det ikke at du bør gjøre det…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nettopp. Rart ikke du har fått beskjed om dette tidligere ts. Men nå vet du det. Drikk heller litt ekstra før tannpussen.

Jeg vet dette og tannlegen har sagt det, men jeg synes det er sp ekkelt å ikke drikke vann etter tannpuss, jeg må ta en slurk, Det er det som er vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...