AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #1 Skrevet 15. desember 2021 Jeg ber om og ikke bli halshugget nå, tro meg når jeg sier at dette ikke var med overlegg. Les alt selvom det er langt, fordi det er vesentlig info og forklaring. Jeg har mottatt forlenget dagpengerett nå under korona pga at jeg er student. Nå får man lov til å være student og motta dagpenger pga de håper at folk skal få en utdanning å komme ut i arbeid, men her er problemet mitt: Jeg har siden våren vært vikar et sted ved siden av, det ga jeg beskjed om til nav og jeg registerte arbeidstimer som vanlig i starten. Jeg fikk nytt vedttak om forlengelse sensommeren fordi jeg har studier som tiltak og der sto det at jeg kunne jobbe 60 prosent ved siden av før jeg evt mister dagpengene (trodde jeg). Jeg har ikke fylt inn disse timene, fordi jeg trodde jeg måtte krysse av på tiltak hver dag pga skole, og at jeg ikke skulle fylle ut timene jeg har jobbet når det ikke har vært mer enn 60 prosent. I går så overhørte jeg er samtale mellom noen som gjorde at jeg begynte å grave litt, og lurer på nå hvor jævla dum det går ann å være. Når jeg setter meg ordentlig inn i det så står det jo at jeg skal ha redusert betaling hvis jeg jobber opp til 60 prosent, jeg har dermed lest feil som den morsomme skumleseren jeg er. Nå skylder jo jeg nav en del penger når jeg gjør en rask regning på det, og blir helt stresset. Jeg skylder dem jo rundt 80.000-90.000 kroner. Det skal sies at jeg aldri har syntes det har vært rart å motta både lønn og dagpenger, da jeg har ganske dårlig betalt i begge. La oss si jeg får lønn utbetalt på 7000 kroner og dagpenger for det samme. Da har jeg 14.000 kroner å leve av måneden, og jeg har jo boutgifter og strøm som sluker en stor andel av de pengene. Så har jeg jo hatt bostøtte og barnetrygd ( har også bidrag, men det ekstremt lite bidrag pga privat avtale ). De pengene har gått til mat en hel måned for meg og to barn, utgifter til alt barna trenger og livsopphold. Jeg har hatt det greit, m