AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #1 Skrevet 15. desember 2021 Jeg har kjøpt de fineste og veldig kostbare merkeklær til barna til søskenbarna mine i julegave fordi jeg synes de er så skjønne, og jeg ringte henne for å høre om hun var hjemme, men det var hun ikke og hun ba meg bare om å legge gavene på trappen. Kjente jeg ble veldig lei meg når hun sa dette da jeg hadde gledet meg til å komme innom å hilse på henne og barna. Hun er alltid så «opptatt» når jeg tar kontakt og slik har det vært i mange år, og nå begynner tålmodigheten å gå tapt. Har blitt avvist av henne hele livet føler jeg, og jeg er så forferdelig lei av dette. Hun har hele tiden prøvd å føle seg bedre enn meg, og hun har hele tiden prøvd å heve seg over meg. Med tanke på at hun er søskenbarn har jeg ikke orket å gjøre noe med det annet enn å prøve å prøve å prøve hele veien🥲 Når jeg fikk barn og hun fikk barn hørte jeg aldri noe, annet enn å komme i bursdag til barna hennes... Hun valgte meg som fadder til sønnen sin fordi jeg valgte henne men hadde sin venninne som hovedfadder. Nå begynner jeg hvorfor da det bare var «godene» hun ville ha fordi jeg har god økonomi og hun ønsker sikkert at jeg skal kjøpe de flotteste gaver til hennes barn. Ikke vet jeg, men hun er veldig materialistisk men har ikke råd til noe da hun ikke er like godt økonomisk stilt som meg. Poenget nå er at de kommer aldri på besøk, eller inviterer oss aldri med på noe. Men med andre er de hele tiden så de har visst tid til andre men ikke oss.. De gangene vi inviterer er de som regel opptatt, er syke, eller må gjøre noe annet. På en måte føler jeg at de prøver å unnlate å se oss, men de vil gjerne ha de godene det innebærer å ha oss i vennegjengen som at vi har god råd, steller i stand store fester, og har mye annet å tilby sosialt.. Føler oss litt utnyttet, men jeg vil jo ikke være urimelig heller fordi barna hennes fortjener jo gaver til jul.. Men føler det blir satt lite pris på dessverre.. Vi har mye de ikke har, men føler ikke at vi orker å bli utnyttet hele tiden fordi de kommer bare på besøk når de skal låne noe, ha noe eller få noe. Bare fordi vi har god økonomi og ikke dem så føler jeg at de er bitre eller noe, og de liker jo oss ikke, så hvorfor skal jeg på død og liv gi de gaver da? Anonymkode: 0b867...da2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 15. desember 2021 prøv å ta hint. De velger for seg selv hvilken kontakt de ønsker med deg. du velger ikke for de. det gjør bare at du støter de enda mer bort. Det er heller ikke normalt å gi så dyre gaver til søskenbarn sine barn. Ellers nå ut fra Koronaanvefalinger bør du faktisk ikke være med de. de må bestemme det selv. Anonymkode: fb4b9...6f8 57
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #3 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): prøv å ta hint. De velger for seg selv hvilken kontakt de ønsker med deg. du velger ikke for de. det gjør bare at du støter de enda mer bort. Det er heller ikke normalt å gi så dyre gaver til søskenbarn sine barn. Ellers nå ut fra Koronaanvefalinger bør du faktisk ikke være med de. de må bestemme det selv. Anonymkode: fb4b9...6f8 du har også selv valgt å kjøpe dyre merkeklær og dyre gaver. De kan ønske, men du som tar beslutningen Anonymkode: fb4b9...6f8 18
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #4 Skrevet 15. desember 2021 Hmm ja jeg vet ikke hvordan det er i deres familie, men i vår familie gir vi ikke gaver "så lang ut" i slekta (liksom at du gir gaver til barna til søskenbarna dine). Skjønner godt at du blir lei deg av hennes oppførsel. Om jeg var deg så hadde jeg nok ikke sagt noe nå, og så hadde jeg bare ikke kjøpt gaver neste år til dem, og om jeg ble konfrontert eller fikk spørsmål om det, så hadde jeg sagt at jeg opplever at de ikke bryr seg når de ber meg legge gavene på trappen/de aldri har tid til å møtes/de bare sees når de "trenger" noe. Og jeg hadde formidlet det på en måte som viser at det sårer meg, ikke at jeg er sint. Anonymkode: bf28a...e7d 20
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #5 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): du har også selv valgt å kjøpe dyre merkeklær og dyre gaver. De kan ønske, men du som tar beslutningen Anonymkode: fb4b9...6f8 Det er sant. Var vel et ønske om at gavene skulle falle i smak da klærne er av høy kvalitet (nøstebarn) nå som det er kaldt ute. Jaja, de vil vel ikke ha noe kontakt med oss🥲 Anonymkode: 0b867...da2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #6 Skrevet 15. desember 2021 Gi gavene til en frivillig organisasjon eller noe sånt, så kommer de til noen som har bruk for det og er takknemlig. Anonymkode: 54eec...91b 21
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #7 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gi gavene til en frivillig organisasjon eller noe sånt, så kommer de til noen som har bruk for det og er takknemlig. Anonymkode: 54eec...91b Ja, jeg har veldig lyst til det. Har ingen som helst lyst til å gi gaver til de lengre. Jeg får så lite igjen at det er trist! Jeg kjøper de fineste gaver, inviterer og byder på men jeg får veldig lite tilbake. Anonymkode: 0b867...da2 5
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #8 Skrevet 15. desember 2021 Jeg hadde gitt fadderbarnet gave og sluttet å ta kontakt med de ettersom at de bare ignorerer dere. Vil de ikke ha kontakt? Nei, da blir det sånn. Anonymkode: f88cf...8d8 6
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #9 Skrevet 15. desember 2021 Hadde kutta de ut, opplevde noe lignende med eksen til min bror, idag ser jeg bare tantebarna mine når de er med faren, men samtidig så føler jeg meg fri uten henne, hun fikk alltid meg til å føle meg ræva, en streber, andre venner/familie sa hele veien og at hun bare utnyttet min godhet og økonomi Anonymkode: 1319e...19b 7
Gjest Dævendøtte Skrevet 15. desember 2021 #10 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Bare fordi vi har god økonomi og ikke dem så føler jeg at de er bitre eller noe, og de liker jo oss ikke, så hvorfor skal jeg på død og liv gi de gaver da? Ja, hvorfor i alle dager skal du det? Er ikke første gangen du sier du har gitt mye mer enn du har fått tilbake, så mitt tips er at du slutter med dette. Hadde heller ikke orket et sånt menneske i nærheten av meg om det du skriver stemmer. Hvorfor i alle dager gidder du?
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #11 Skrevet 15. desember 2021 Men hvis de ikke har lyst å henge med oss, hvorfor velger hun meg som fadder til sønnen deres da? Er det ikke litt merkelig? Jeg vet at hennes beste venninne er hennes gudmor, men fulgte hun bare meg fordi hun ikke hadde noen andre og fordi hun ønsket å få mer gaver eller noe? Anonymkode: 0b867...da2 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #12 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde kutta de ut, opplevde noe lignende med eksen til min bror, idag ser jeg bare tantebarna mine når de er med faren, men samtidig så føler jeg meg fri uten henne, hun fikk alltid meg til å føle meg ræva, en streber, andre venner/familie sa hele veien og at hun bare utnyttet min godhet og økonomi Anonymkode: 1319e...19b Kan jeg få litt mere informasjon og hva som skjedde med henne? Jeg føler meg også utbyttet grovt at mitt søskenbarn. Anonymkode: 0b867...da2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #13 Skrevet 15. desember 2021 Nå må du gi deg TS, du skriver trå på tråd om akkurat det samme! Jeg skjønner godt at de prøver å unngå deg, du virker jo helt ekstremt innpåsliten. Maser om å gjøre ting, maser om møter, maser om gaver, fremhever alt du har materielt og hvor priviligert du er, jeg forstår godt at de unngår deg så best de kan. La være å trenge deg på folk som ikke er interessert!! Anonymkode: 84f91...049 45
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #14 Skrevet 15. desember 2021 Kan du ikke bare sende en melding om at du ønsker å overrekke gavene personlig å få et tidspunkt de er hjemme, får du ikke det blir det ingen gaver heller. Og om du må kjøpe gaver kan du vel kjøpe på h&m heretter. Anonymkode: f5925...d7e 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #15 Skrevet 15. desember 2021 Dævendøtte skrev (1 minutt siden): Ja, hvorfor i alle dager skal du det? Er ikke første gangen du sier du har gitt mye mer enn du har fått tilbake, så mitt tips er at du slutter med dette. Hadde heller ikke orket et sånt menneske i nærheten av meg om det du skriver stemmer. Hvorfor i alle dager gidder du? Godt sagt! Er vel mer streben etter å bli en del av varmen og forhåpningene om at jeg skal få en større og bedre famiie, men jeg får jo aldri innpass. Jeg har alt hun ønsker men jwg har lite familie da mange er døde. Selv om jeg har sagt at jeg ønsker mer kontakt da jeg har lite familie så tar de ALDRI kontakt med de er flinke til å sende snap å fortelle samt vise hvor mange de har rundt de og hvor mange de er med hele tiden uten at vi er invitert og inkludert. Synes det er ganske rart at hun sender meg så mange snapper om alle hun er med hele tiden, når hun vet at vi gjerne ønsker mer kontakt. Føler hun prøver å gni det inn hvis du skjønner? Anonymkode: 0b867...da2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #16 Skrevet 15. desember 2021 Jeg gir gaver til barna til noen av søskenbarna mine. Altså de jeg har noe kontakt med i hverdagen. Jeg gir ikke gaver til de jeg knapt møter, eller ikke har noe spesielt forhold til. Når søskenbarnet ditt sjeldent vil møte deg, hadde jeg ikke ansett dem for noen jeg hadde god kontakt med. Du får gi gave til barna deres om du ønsker, men du vet jo nå at du ikke kan forvente noe tilbake. Anonymkode: 173c9...ed2 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #17 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan jeg få litt mere informasjon og hva som skjedde med henne? Jeg føler meg også utbyttet grovt at mitt søskenbarn. Anonymkode: 0b867...da2 Krevde at julegaver skulle være 800-1000 kroner verdt, inviterte meg på besøk så jeg kunne være barnevakt, gjerne hun stakk ut og da, snakket ihjel st det snart var hennes bursdag, inviterte aldri meg i bursdag, for der var jo «jentene hennes» jeg var frisør for noen år siden, fiksa seg gratis klipp/farge og klipp til barna, det måtte være på millimeteren perfekt i farge(striper) betalte aldri. Jeg var aldri god nok for henne, hun er en mester på å manipulere alle rundt seg, hun har idag ikke kontakt med «jentene sine» de ble vel lei de og, utro mot min bror, fikk meg til å tro på st det var bare hans skyld. Det er så masse, men det er vanskelig å holde tråden i tankene, det er iallfall fint med meg nå uten å tenke på den falske fitta som bruker og manipulerer venner, for det var det eneste jeg ville, være en venn som ble likestilt med hennes andre venner, men kanskje jeg allerede var det, st hun bare var så jævlig sånn med alle , bare de fikk bli inkludert i ting. Anonymkode: 1319e...19b
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #18 Skrevet 15. desember 2021 Synd å si det, men jeg synes ikke du fremstår i så veldig positivt lys her, ts. Kanskje du bare ikke er så flink til å uttrykke deg, men innlegget ditt virker veldig selvopptatt og hvor viktig det er at de skal være takknemlige og oppføre seg slik du vil. Du virker også veldig opptatt av materielle ting. I tillegg ser jeg vel også for meg ut i fra hvordan du skriver at du er en sånn som driver med en del baksnakking og lager drama. Så ja… anbefaler deg å legge vekk martyrholdningen og heller si det rett ut: Jeg vil gjerne være mer sammen med dere. Ikke snakk om hvor dyre ting du har kjøpt eller hvor mye mer du eier enn dem - om det ikke er det som er poenget, da. Anonymkode: 674cd...e56 29
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #19 Skrevet 15. desember 2021 Jeg synes du skal spørre deg selv - hva positivt bidrar kusina di og familien hennes med inn i ditt liv? Jeg har sett flere av trådene dine tror jeg, og det høres jo ikke ut som du har noe fint å si om henne. Hun prøver jo alltid å heve seg over deg, hun utnytte deg, hun avvise deg, hun er misunnelig osv. Jeg forstår at når du ikke har mye familie igjen, så føles de få man har som viktige. Men man har det mye bedre uten folk som bare sårer en, gang etter gang. Du må jo også bare innse at uansett hvor vondt det er for deg - denne familien er ikke så interessert i å ha så mye kontakt som du ønsker. Man kan ikke tvinge noen til å ha et nært forhold. Bare trekk deg unna. Du sier det har vært slik hele livet. Da er det på tide å fjerne seg fra det. Anonymkode: 98f75...e8b 7
Gjest Dævendøtte Skrevet 15. desember 2021 #20 Skrevet 15. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Godt sagt! Er vel mer streben etter å bli en del av varmen og forhåpningene om at jeg skal få en større og bedre famiie, men jeg får jo aldri innpass. Jeg har alt hun ønsker men jwg har lite familie da mange er døde. Selv om jeg har sagt at jeg ønsker mer kontakt da jeg har lite familie så tar de ALDRI kontakt med de er flinke til å sende snap å fortelle samt vise hvor mange de har rundt de og hvor mange de er med hele tiden uten at vi er invitert og inkludert. Synes det er ganske rart at hun sender meg så mange snapper om alle hun er med hele tiden, når hun vet at vi gjerne ønsker mer kontakt. Føler hun prøver å gni det inn hvis du skjønner? Anonymkode: 0b867...da2 I hvert eneste innlegg har du skrevet at du har alt hun ønsker seg... Er du så sikker på det? Kanskje hun rett og slett oppfatter at det er du som prøver å gni det inn, at du hoverer fordi du innbiller deg at hun vil ha alt du har? Vet ikke helt, men fortsatt forstår jeg ikke hvorfor du er så opptatt av henne når hun tydelig viser at hun ikke er så opptatt av deg? Mener ikke å såre deg, men du er kanskje litt opphengt i hva du har og hva hun ikke har? Hold deg unna henne en stund, kanskje det er bra for dere begge? Endret 15. desember 2021 av Dævendøtte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå