Gå til innhold

Soldatene ble krenket så de dro hjem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok

Anonymkode: defad...e5b

Skrevet

Snøfnugg-generasjonen.

Anonymkode: 801fe...837

• Liker 3
Skrevet

Jeg satt en stund nå og lette etter "satiriks" logo eller andre indikasjoner på at dette var en humorsak, men kunne ikke finne noen. Mulig VG har gått fem på og gjengitt en humorsak som nyheter, eventuelt at omfanget kommer veldig dårlig frem.

Periodevis med lite mat og søvn er noe jeg antar de aller fleste møter i førstegangstjenesten, "vulgært språk" likeså. Kollektiv avstraffelse skulle jeg også tro var helt vanlig i det en lærer om felles ansvar osv. Rar sak, men kanskje bare rart gjengitt. 

• Liker 3
Skrevet

Godt det ikke brukes vulgært språk i forsvaret her i Norge.

Anonymkode: faddd...fd7

Skrevet

Det er nok mye som foregår i militærleiren mellom befal og soldater i førstegangstjeneste uten at vi foreldre vet om det.

Min sønn var stasjonert på Rena leir og ble hundset daglig de første seks månedene.

De hadde mange dager, netter og uker med minimalt søvn og mat, tøffe øvelser og de ble slengt dritt til, trakassert og fortalt at de ikke var verdt dritten under støvlene sine.

Min sønn kom tilbake som mye mer ansvarsfull og voksen i dag, kontra det han var for 15 måneder siden da han gikk inn i forsvaret.

Så lenge noen av første gang soldatene ikke blir hakkekyllinger så har de godt av det

Anonymkode: 0618b...7c9

• Liker 1
Skrevet

Det var det vi husker som førstegangstjeneste. 🤷‍♂️ Det var før helt vanlig. 

• Liker 2
Skrevet

Dere som synes dette burde vært en humorsak, forklar meg gjerne hvordan å tvinge soldater til å delta på øvelser aktiveter med skade og sykdom, og seksuelt krenkende adferd fra befalet gir bedre soldater og et tryggere land.

Skrevet

Absolutt ikke overrasket over at dette er en sak fra Sverige, det svenske samfunnet er overkjørt av WOKE-PK folk som er så sarte at det er et under at de klarer å puste på egen hånd.

Noe av poenget med førstegangstjenesten er at man skal brytes ned både fysisk og psykisk for så å bygges opp sterkere.
Hvordan i alle dager skal disse stakkarslige "soldatene" takle en virkelig konflikt?, de kommer til å bryte sammen mentalt ved den minste motstand og sutre over at fienden krenket deres sarte følelsesliv.   

Anonymkode: cd024...964

• Liker 2
Skrevet
Jdz skrev (17 minutter siden):

Dere som synes dette burde vært en humorsak, forklar meg gjerne hvordan å tvinge soldater til å delta på øvelser aktiveter med skade og sykdom, og seksuelt krenkende adferd fra befalet gir bedre soldater og et tryggere land.

Ja, tror folk her henger seg opp i krenke-begrepet, og setter det i sammenheng med folk som blir krenket av hver minste ting. 
Det høres derimot ikke ut som at dette handler om såkalte lett-krenklige soldater. Men rett og slett soldater som er blitt behandlet på en særs dårlig måte. Det er tydeligvis blitt etablert en ukultur hos befalet, der makt har blitt utøvd på en måte som er lagt over det s er vanlig i militæret.

Anonymkode: 48dd8...83f

• Liker 1
Skrevet
Jdz skrev (5 timer siden):

Nå spørs det om du ikke valgte deg ut det folk her i minst grad reagerte på og sånn sett bommer en del, men det avhenger så klart av hva slags skader eller sykdom det er snakk om. At noen med en skade eller sykdom må delta i en aktivitet trenger ikke være noe problem. En trenger ikke være fullstendig skadet med en begrenset skade. Seksuelt krenkende adferd ser ut til å være noe du har funnet på og ikke noe som står i artikkelen. 

Å øke robustheten hos soldatene bidrar forhåpentligvis til stridsevnen i avdelingene de tjenestegjør. 

Skrevet

Jeg tror muligens alvoret har gått opp for svenske militære, så nå prøver de å gjenreise den tøffe og effektive organisasjonen som de avskaffet for ca 30 år siden. 

Skrevet

Det som skjedde var at det svenske folket ikke støttet en krig. Og at de ville gå ut i streik om Norge ble angrepet.

Det var da Kong Oscar II og den svenske regjeringen forstod at de ikke lenger kunne holde på Norge. Siden det svenske folk støttet at Norge skulle bli uavhengig fra Sverige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...