AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #1 Skrevet 15. desember 2021 Jeg har en singel venninne. Super dame. Intelligent, pen, snill. Men singel og har vært på leting i mange år. Jeg kjenner en fyr jeg har utrolig sansen for. Snill, intelligent, interessant. Han er derimot utseendemessig ikke de flestes preferanse, ganske langt utenfor egentlig. Men han har fremdeles (i mine øyne) noe sexy ved seg, kanskje på grunn av personligheten. Om jeg var singel kunne jeg selv fint datet ham. Er det frekt å arrangere en date mellom dem? Vil hun ta det som kritikk at jeg matcher henne med noen som er såpass mye mindre tradisjonelt pen enn henne? Anonymkode: d3eaf...852
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #2 Skrevet 15. desember 2021 Nei, kjør på. Anonymkode: e0ac3...1fc
Jacuzzi Skrevet 15. desember 2021 #3 Skrevet 15. desember 2021 Kjør på, men gjerne gi en forklaring på hvorfor du tror de vil passe sammen? Ikke bare si «jeg tror dere er en god match» etterfulgt av å vise bilde av mannen. 6
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #4 Skrevet 15. desember 2021 Ville du anbefalt en sivilingeniør å søke jobb som postbud? Du kan, men det viser at du ikke helt er i kontakt med virkeligheten. Anonymkode: 08c90...32d 9
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #5 Skrevet 15. desember 2021 Jeg tenker at det bare er en hyggelig ting, å introdusere to mennesker som du liker for hverandre - særlig hvis du tror de ville ha kjemi. Det er jo mye viktigere enn om du tenker den ene er penere enn den andre. Hun bør ikke bli fornærmet av det, da er hun ganske dømmende og selvopptatt. Men du kan jo vise henne et bilde og fortelle litt om ham, og spørre venninnen din om hun hadde vært interessert i å møte han? Man kan jo ikke matche noen mot deres vilje heller - ei heller arrangere en date mot noens vilje. Hvis jeg var venninnen (eller vennen forsåvidt) ville jeg jo spurt det litt om den andre før jeg sa ja. Anonymkode: 427dd...e39 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #6 Skrevet 15. desember 2021 Kan du ikke vise henne et bilde av han og forklare det at: Han her har jeg skikkelig sansen for, og tror at du kommer til å like han godt også. Han er intelligent, snill og interessant. Du trenger jo ikke nevne utseendet hans, med mindre hun tar det opp selv? Det kan jo være at hun kommer til å syns han er kjekk, selv om du nødvendigvis ikke syns det. Smaken er som baken vet du 😄 Anonymkode: c9b61...641 8
Kaur Skrevet 15. desember 2021 #7 Skrevet 15. desember 2021 Bare vis hun et bilde av han og spør om hun vil matches med han da vel 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #8 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har en singel venninne. Super dame. Intelligent, pen, snill. Men singel og har vært på leting i mange år. Jeg kjenner en fyr jeg har utrolig sansen for. Snill, intelligent, interessant. Han er derimot utseendemessig ikke de flestes preferanse, ganske langt utenfor egentlig. Men han har fremdeles (i mine øyne) noe sexy ved seg, kanskje på grunn av personligheten. Om jeg var singel kunne jeg selv fint datet ham. Er det frekt å arrangere en date mellom dem? Vil hun ta det som kritikk at jeg matcher henne med noen som er såpass mye mindre tradisjonelt pen enn henne? Anonymkode: d3eaf...852 Jeg hadde en kollega en gang som var på leting. Kjempe søt jente, smart og flott. Jeg sa at jeg har en single kompis som sikkert hadde passet henne. Jeg sa ikke at jeg ikke så på han som pen eller noe. Jeg viste henne bilde av han og hun syns han var litt for kjekk, så hun turte ikke å ta kontakt. Jeg sa samme til han at jeg har en veldig søt kollega som kunnet passet til han og han tok kontakt tvert. Nå har de vært sammen i 9 år. Det ble litt sånn blind date, men det fungerte. Selv om jeg ikke syns han var noe fin så syns jo hun det. Anonymkode: e48b8...164 8
Nelja Skrevet 15. desember 2021 #9 Skrevet 15. desember 2021 Hadde ikke sagt noe om at jeg synes han er mindre pen i alle fall. Det setter liksom ikke et godt grunnlag for en date. Jeg ville fortalt at jeg har en venn/bekjent som jeg liker veldig godt og tror at de to kunne funnet tonen. Fortalt litt om han mens jeg fant frem bilde. Så ville jeg spurt om hun var interessert. Det kan jo hende hun synes han er kjekk. For all del ikke begynn med «han er jo ikke så kjekk da, men…» 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #10 Skrevet 15. desember 2021 En annen gang var det en kamerat som ba meg om å ta med flere jenter til fest. Så jeg tok med ei jeg kjenner godt, veldig tøff jente. Jeg vurderer ikke utseende til noen av de som verdens fineste, men der ble det også match. Nå er de gift og har barn, tror de har vært sammen I rundt 10 år. Anonymkode: e48b8...164 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #11 Skrevet 15. desember 2021 Det beste hadde vel vært å invitere de til noe felles, uten at det nødvendigvis er en date. Feks en vennemiddag, spillkveld eller lignende (innafor koronaregler, selvsagt). En setting hvor de kan møtes og bli litt kjent, uten det egentlig er en set up. Anonymkode: 647f9...a9c 6
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #12 Skrevet 15. desember 2021 Jeg tror hun ikke kommer til å synes han er kjekk heller. Han ligner ikke på de hun har vært interessert i tidligere eller hun har beskrevet som kjekke. Samtidig så sier hun også at utseende ikke er alt. Men god idé å heller få dem til å møtes "naturlig" med middag eller spillkveld eller noe slikt. Anonymkode: d3eaf...852 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #13 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg har en singel venninne. Super dame. Intelligent, pen, snill. Men singel og har vært på leting i mange år. Jeg kjenner en fyr jeg har utrolig sansen for. Snill, intelligent, interessant. Han er derimot utseendemessig ikke de flestes preferanse, ganske langt utenfor egentlig. Men han har fremdeles (i mine øyne) noe sexy ved seg, kanskje på grunn av personligheten. Om jeg var singel kunne jeg selv fint datet ham. Er det frekt å arrangere en date mellom dem? Vil hun ta det som kritikk at jeg matcher henne med noen som er såpass mye mindre tradisjonelt pen enn henne? Anonymkode: d3eaf...852 Sexy og attraktiv henger ikke alltid sammen med utseende. Den mest sexy mannen jeg vet om er under gjennomsnittelig pen, men det er noe helt uimotståelig ved ham likevel😀 Så kjør på. De finner jo fort ut av om det er noe der. Anonymkode: 82512...603 4
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #14 Skrevet 15. desember 2021 Ikke vits. Jenter bryr seg bare om utseende. Anonymkode: 3d3ab...427
Gjest AprilRyan Skrevet 15. desember 2021 #15 Skrevet 15. desember 2021 Jeg ville prøvd og si hvorfor. Ikke bare vis bilde. Det verste som kan skje er at hun sier at han ikke er hennes type. Ofte er det sånn at menn ikke trenger å være like kjekk om de har andre kvaliteter som trekker opp. Hadde det vært omvendt så hadde jeg kanskje sagt at det ikke var vits i å matche dem siden kvinner ikke kan veie opp for et mindre attraktivt utseende med andre kvaliteter.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #16 Skrevet 15. desember 2021 Prøv da, vel - du liker jo begge godt! Eneste gangen jeg har sagt: Nei!, til noe sånt, var da min eks ville prøve å spleise sin kamerat med min venninne. Hun er ti år yngre, dritpen, og kompisen var ti år eldre, veldig grå, utrent, og hadde ikke de beste sosiale antennene. Da tenkte jeg bare: Nei, det er ingen vits. Det kommer aldri til å gå og jeg synes hun fortjener en bedre match. Da eksen min sa jeg var overflatisk, bare lo jeg. Selv gikk han jo etter meg, som var slank og ti år yngre enn ham, så overflatiskheten fikk han dra lenger inn i skogen med. Anonymkode: a5697...317
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #17 Skrevet 15. desember 2021 Jeg hadde nok prøvd å be de til noe sosialt, sammen med andre. Jeg har selv en greie for smarte menn, og endte da opp med han stille nerden som var ukyssa, og de fleste jenter ikke så 2 ganger på. Selv var jeg hun pene og populære. Men vi møttes på noen fester, ble sittende å prate mye sammen, for han var jo veldig smart, så endte vi opp sammen, og ble gift og fikk barn. Hadde og en foreleser, dette var en mann i 40 årene, veldig lav, ikke spesielt pen. Men en helt fantastisk foreleser, og for en sjarm, og han sjarmerte alle oss jentene, og der var jo flertallet pene jenter i 20 åra. Anonymkode: 7172d...428
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #18 Skrevet 15. desember 2021 Herregud, kvinnfolk.. Dere har sett for mye på romantiske komedier. Jeg er kvinne selv, men dette blir for dumt. Anonymkode: 45915...d12 1
youcancallmejune Skrevet 15. desember 2021 #19 Skrevet 15. desember 2021 Det er du som kjenner henne, så hva holder deg igjen? Noen vil kanskje tolke det som at man mener de bør senke kravene, mens andre tar for gitt at dette er en fyr med store ressurser på andra områder siden det er flere leagues forskjell utseendemessig. 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #20 Skrevet 15. desember 2021 Hva med å faktisk starte med å fortelle henne om han, og om det du opplever at de har til felles. "Ja, det har jeg hørt om fra vennen min, Gunnar, han fortalte også om det." "Nei, sånt kan ikke jeg så mye om, for det er ikke jeg så opptatt av, men jeg har en annen venn, Gunnar, han er også veldig interessert i det." Snakk han opp til henne, og gjør henne interessert, før du evt. inviterer dem til noe der de kan møtes. Da kan du jo også introdusere han som "Dette er Gunnar, han som også interessert i det som du snakker så mye om" Da prøver du jo ikke direkte å spleise dem, men du kan gjøre henne interessert i å bli kjent med han, og du skaper en situasjon der de kan bli kjent, uten at det ligger et forventningspress på dem om at de skal bli et par. Det kan jo være hun også ser kvaliteter ved utseendet hans, dersom hun faktisk er interessert i utgangspunktet. Anonymkode: c25d3...9ab 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå