Gå til innhold

Hvilket nettbrett er best for digital kunst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker meg et nytt nettbrett/tablet som jeg kan bruke for tegning og lignende. Jeg har en eldre iPad air 2, med dårlig lagringsplass og jeg kan jo ikke bruke Apple pen til den. Driver en del med digital tegning, men har jo også budsjett jeg må følge, så i høst kjøpte jeg meg et Wacom One-brett, men jeg savner å kunne se rett ned på skjermen der jeg tegner i stedet for å bruke tegnebrettet som en slags datamus hvor jeg må se på PC-skjermen hvor jeg tegner.

Ønsker jo også en iPad/nettbrett som man kan bruke til spill og surfing på nett, som fortsatt kan brukes til kunst. Langt inne har jeg jo en drøm om en iPad Pro, men det vil velte budsjettet mitt helt, så det jeg er ute etter er et lignende produkt som kan være et greit alternativ til iPad Pro hvor man kan kjøpe en penn ved siden av.

Er det noen her som driver med digital kunst og har noen tips? Det er jo så utrolig mange tablets på markedet, så man blir litt blind :)

Skrevet

Nå vet ikke jeg hvor høyt budsjettet ditt er, men den 9. generasjonen av base-model iPad som kom ut nå i høst kan du bruke Apple Pencil 2 på. 256gb koster vel rett over 5700,- (+ Apple Pencil) 😊 

Jeg betalte nærmere 18k for min iPad Pro M1, så det er jo en vesentlig forskjell 😊

Anonymkode: 08b9c...56c

Skrevet

Elsker iPad og iPencil 

Anonymkode: 7b476...54a

Skrevet

Jeg får gjort mye, alt egentlig, med Apple pencil, iPad og Procreate (app -tegneprogram). Alt fra disse 1) julerebuskalender og 2) spontan tegning uten mål og mening. Tegningene kan du eksportere i en rekke format, jpg, png, pdf mm

D53673CB-EC71-4F20-8D2D-DA154FFB4613.jpeg

7402078C-7684-4E62-B525-2A7589BFC842.jpeg

Skrevet

surface pro

Anonymkode: ab392...ceb

Skrevet

Jeg så helst for meg noe under 6000 kr. Drømmen er selvfølgelig en iPad pro, men akkurat nå har jeg ikke mulighet til å kjøpe en slik 😅 Er det stor forskjell på iPad og iPad Air? Jeg har egentlig ikke behov for det som er aller kraftigst, men jeg vet bare at 32 gb ikke holder da det knapt er nok plass på min når det kommer nye oppdateringer og jeg kun har 4 apper på den, så jeg vil opp i lagringskapasitet i alle fall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...