Gå til innhold

Lei av innlagte vaksinenektere: – Krevende å gi pasienten omsorgen de bør ha

Drizzt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sportydame skrev (På 15.12.2021 den 12.03):

Du og dine likesinnede bør nå stikke fingeren i luften og spørre dere selv om hva som er årsaken til at sykehusene kneler nå:

Kan det ha noe med smitteverntiltakene ifjor å gjøre, som nå forårsaker at omtrent alle blir dausjuke av både vanlig forkjølelse og influensa + RS virus?

For det er disse gruppene som får sykehusene til å knele nå, de uvaksinerte covid syke utgjør en forsvinnende liten andel av alle som nå ligger på sykehus med luftveisinfeksjoner. Bare sånn til info.....

Men greit nok, dere var for å innføre koronapass også, som om det ville hjelpe....det har alle nå innsett at var utopi.

Om et par uker så innser nok alle at det ikke er koronapasientene som får sykehusene til å knele nå, men det at immunforsvaret til folk fleste er ødelagt etter lang tid med spriting og isolering.....

BTW: Jeg er fullvaksinert....

Så sant som du skriver 👍Hjertens enig. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/15/2021 at 2:04 PM, Tussa84 said:

Eneste lovlige kilde er da sikkert FHI? Statistikk kan være så mangt, vi bør kanskje kun vurdere risiko for barn utifra sykdomsbyrden for de som er 80+. Kritisk tenkning er bare fri fantasi, det trenger vi ikke. 

Jeg syns det er helt greit å diskutere hvorvidt man skal vaksinere barn, og at det kan være uenighet omkring hvorvidt man skal vaksinere barn først og fremst for sin egen del eller for å beskytte samfunnet rundt. Det er heller ikke innført generell vaksinasjon av de yngste barna - og om det kommer er jeg rimelig sikker på at dette blir problematisert av fhi om det er grunn for det.

Men for de aller fleste voksne er forventet nytte av vaksinen mye større enn risikoen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er uprofesjonelt å gå ut med at det er krevende å behandle pasienter som tar andre valg enn dem selv. Som helsepersonell skal man behandle alle likeverdig, uavhengig av hva som er årsaken til sykdommen(e). I det man begynner å se ned på pasienter fordi de har en sykdom som man selv mener er «selvpåført», så er kanskje tiden inne for å bytte jobb? Som helsepersonell bør man ikke dømme, men heller ha forståelse for at sykdom, også livsstilssykdommer og sykdommer som oppstår pga. dårlige valg ofte har mye bak seg. Som helsepersonell skal man være nøytral.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppgitt78 skrev (På 15.12.2021 den 21.38):

Det er absolutt ikke et argument at fagfolk har tatt feil før, da sannsynligheten er større for at de ikke gjør det. 

Noen ganger så må det kunne skje feil for at man skal lære av dem.

.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drizzt skrev (På 15.12.2021 den 11.42):

https://www.tv2.no/a/14427305/

For en stund siden var det en diskusjon på forumet hvor en bruker uttrykte et håp at jeg ikke jobber i helsevesenet fordi jeg mente at frivillig uvaksinerte bør stille seg bakerst i køen når det gjelder behandling. Samme bruker håpte at mine holdninger ikke er vanlige blant helsepersonell. 

Surprise, surprise, det er faktisk veldig vanlig blant helsepersonell og med rette. Frivillig uvaksinerte som har fylt intensivavdelingene i Norge (og andre land) har satt seg selv frivillig i denne situasjonen. At de tar opp sykeseng mens andre får utsatt sin behandling er frekt og urett.

Til dere, frivillig uvaksinerte, hold dere hjemme og ikke krev sykehusbehandling hvis dere blir smittet. Dere valgte det jo selv. 

Som helsepersonell er det din plikt å hjelpe alle, uansett! 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppgitt78 skrev (På 15.12.2021 den 21.38):

Det er absolutt ikke et argument at fagfolk har tatt feil før, da sannsynligheten er større for at de ikke gjør det. 

.

https://www.cdc.gov/vaccines/vac-gen/side-effects.htm

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari Y skrev (6 timer siden):

Selvsagt! 

Men siden det faktisk er valgfritt om man ønsker denne vaksinen eller ei, så står jeg over...

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppgitt78 skrev (2 timer siden):

Selvsagt! 

Men siden det faktisk er valgfritt om man ønsker denne vaksinen eller ei, så står jeg over...

Da bør man også ta konsekvensene av dette valget. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari Y skrev (2 minutter siden):

Da bør man også ta konsekvensene av dette valget. 

Jeg ønsker ingen intensivbehandling ved alvorlig covid. Det har jeg selvsagt tatt med i vurderingen.. 

Men, jeg forstår likevel at ikke alle tenker som meg, og jeg aksepterer det også. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for vaksinemotstand og brudd på rommets retningslinjer. Etter gjentatte ryddinger stenges tråden. Lomvi, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...