AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #1 Skrevet 15. desember 2021 Det sies at lengden på svangerskapet, og fødselen går i arv. Stemte dette med deg? Anonymkode: 61c03...3a7
Gjest Elder Millennial Skrevet 15. desember 2021 #2 Skrevet 15. desember 2021 Nei, hadde helt forskjellige fødsler.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #3 Skrevet 15. desember 2021 Vanskelig å si. Min mor sier at legen målte bekkenet hennes og siden det var for smalt fikk hun keisersnitt. Jeg ble aldri målt og har født to barn uten så mye som et sting. Så vi vet jo faktisk ikke hva som hadde skjedd hvis min mor hadde født. Anonymkode: 22f43...c33
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #4 Skrevet 15. desember 2021 Begge har gått over termin, men helt forskjellige fødsler. Min mor endte opp med å måtte ta keisersnitt alle gangene, mens jeg har født store barn vaginalt uten problemer. Anonymkode: 2a7e6...6bd
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #5 Skrevet 15. desember 2021 Elder Millennial skrev (4 minutter siden): Nei, hadde helt forskjellige fødsler. Også iforhold til termin? Anonymkode: 61c03...3a7
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #6 Skrevet 15. desember 2021 Min mor har gått 2 uker over termin hver gang, fødslene har tatt nærmere 2 døgn fra første rie. Hun var i super form alle svangerskapene. Jeg har ikke gått over termin, og min lengste fødsel varte 3 timer fra første rie. Jeg var skikkelig dårlig i mine svangerskap. Så ikke i nærheten av hverandre 😉 Anonymkode: 8c85a...947
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #7 Skrevet 15. desember 2021 Jeg har en storesøster med 4 år mellom oss og en lillesøster med 2 år mellom. Mamma fødte oss alle ca 2 uker over tiden, jeg var treigest og kom nesten 3 uker etter termin. Alle måtte ha litt hjelp i form av drypp, ta vannet etc. Jeg måtte ha mest hjelp for å komme ut og kom i skittent fostervann. Jeg fødte 2 dager før termin med første, frisk og fin baby, noe lang fødsel. Vannavgang som første tegn på fødsel to dager før hun kom. Fikk drypp for å hjelpe ueffektive rier, men høyst sannsynlig på grunn av epiduralen. Venter lillebror i januar, spent på hvordan det vil gå 🙂 Anonymkode: 56f92...b13
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #8 Skrevet 15. desember 2021 Nei. Jeg ble vel født et par dager på overtid, mens min gutt ble født 14 dager på overtid etter igangsetting. Mamma sin fødsel gikk fort og greit uten noe styr, mens min aktive fødsel varte i 21 timer, og gutten min måtte til slutt tas med vakuum. Anonymkode: 29298...946
Gjest Elder Millennial Skrevet 15. desember 2021 #9 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Også iforhold til termin? Anonymkode: 61c03...3a7 Det vet jeg ikke.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #10 Skrevet 15. desember 2021 Gikk på maks overtid begge to, men startet av seg selv hos begge. Hun var i fødsel i 48 timer med meg, jeg fødte min sønn på 3,5 time 😅 Jeg fikk masse skader, hun ingenting. Så veldig ulike fødsler. Anonymkode: 918ae...968
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #11 Skrevet 15. desember 2021 Det kan umulig stemme. Selv fødsel 1 og fødsel 2 hos samme kvinne kan være helt ulike. Ingen sammenheng. Anonymkode: 02b6c...221 4
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #12 Skrevet 15. desember 2021 Mamma har hatt to vaginale fødsler, ett katastrofekeisersnitt og ett planlagt keisersnitt. To født 3+ uker før termin, og to etter. Søstre som har født sine godt over termin, og godt før. Selv har jeg hatt en vaginal fødsel på termin. Får liksom ikke så mye ut av å sammenligne meg med verken mamma eller søsken. Anonymkode: 4c91f...b0f
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #13 Skrevet 15. desember 2021 To helt forskjellige svangerskap og fødsler. Anonymkode: ee4be...341
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #14 Skrevet 15. desember 2021 Helt ulike svangerskap og tiden etter. Mamma: Tunge graviditeter, la på seg mye, mye strekkmerker og løs hud etterpå, gikk over tiden med begge to. En lang fødsel og en raskere, revnet og slet med plager i ettertid. Slet med ammingen og måtte gi seg etter noen mnd. Meg: lett graviditet og påfølgende fødsel uten skader, løs hud eller strekkmerker. Amming gikk fint og ammet lenge. Er vel ikke noe automatikk i at det skal være likt. Men tenker sannsynlighet for at der likt er større hvis du ligner din mor mtp kropp osv. Jeg er nok mer lik min far både av utsende og kropp. Mamma og jeg var/er slanke begge to. Anonymkode: 58bb4...de2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #15 Skrevet 15. desember 2021 Min mor og jeg har begge hatt lette svangerskap der formen har vært fin hele veien. Min søster har slitt mer i form av kvalme og bekkenløsning. Min mor og søster har hatt styrtfødsler med alle sine barn med fødsel startende omtrent en uke før termin. Jeg har gått oppimot en uke over termin og fødselen varte i 24 timer. Anonymkode: 75569...099
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #16 Skrevet 15. desember 2021 Moren min fødte første barn ca. en uke etter termindato og andre med planlagt ks to. uker før termindato. Jeg fødte en rett før og en på termindato. Vi hadde 4 timer fra første rie til barnet var født ved første fødsel begge to, så akkurat det var veldig likt. Men min mors første fødsel endte med tangforløsning og store skader, og hun fikk beskjed om at hun ikke kunne føde neste barn vaginalt. Mens jeg har hatt to fine, komplikasjonsfrie fødsler. Min fødsel nr. to var en styrtfødsel på under en time. Moren min og jeg har omtrent samme kropp/fasong. Min mors søster, som er høyere og kraftigere, har hatt samme type fødsler som meg. Hun har to døtre, som har hatt lange, tøffe fødsler. Anonymkode: 30053...919
Vera Vinge Skrevet 15. desember 2021 #17 Skrevet 15. desember 2021 Flere ting var likt. Hun fødte to barn rundt termindatoen, og samme med meg, bortsett fra en av mine tre kom 12 dager etter. Ellers raske fødsler og helt ukomplisert å få ut barna. Min bror på nesten 5 kg ble født etter to timer i aktiv fødsel, og min nr to og tre på 4,5 begge to kom enkelt og greit ut etter hhv 1,5 time og en time i aktiv fødsel. Men tror svangerskapene var ganske forskjellige. Jeg slet mye med kvalme i to av mine, noe hun ikke gjorde. Hun la på seg rundt 30 kg i begge svangerskap, mens jeg gikk opp ca 7-12 kg i mine tre. Men hadde samme problemer med amming og tette melkeganger. Men jeg fikk bedre hjelp og kunne amme lenge, mens hun avsluttet etter et par mnd.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #18 Skrevet 15. desember 2021 Ganske likt her, vi har også ganske lik kroppsfasong med brede hofter og smal midje. Jeg er født 16 dager før termin, lett fødsel under 12 timer. Lav fødselsvekt. Mine er født hhv. 15 og 7 dager før termin, begge to i lette styrtfødsler. Første hadde litt lav fødselsvekt, andre litt høyere (hadde svangerskapsdiabetes). Anonymkode: 068ed...ff0
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #19 Skrevet 15. desember 2021 Eneste som er likt, er at vi begge gikk nesten maks overtid første gang. Ellers hadde min mor flere plager og la på seg mye mer enn meg, men til gjengjeld hadde hun tre lette og relativt raske vaginale fødsler, (én av dem styrtfødsel) mens jeg hadde en lang og vond fødsel med nr.1 som endte i hastekeisersnitt. Ble anbefalt keisersnitt med nr.2 også, fordi ddt var sannsynlig at det samme ville skje igjen, så jeg har altså aldri født vaginalt. Anonymkode: 700d6...d12
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #20 Skrevet 15. desember 2021 Vi går begge til nesten og maks overtid, og ganske like fødsler. Korte, med intense og effektive stormrier. Første varte ca 5 timer på begge fra riene startet og til ungen var ute. Så har fødslene gradvis blitt kortere. Anonymkode: 32700...2d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå