AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #1 Skrevet 15. desember 2021 Jeg har en datter som er fantastisk god og smart. Snill som dagen er lang. Men hun har en tendens til å bli veldig overivrig når vi er på besøk hos andre. Ingenting med vond hensikt eller lignende. Men hun kan f.eks finne på å helle et kvart glass med vann(hun drikker opp det meste først) over seg selv mens vi baker pepperkaker. Fordi hun skal være tullete, også skrattler ho på en overdreven måte så vi andre nesten skvetter. Det er mye lyder, snakking og bevegelse med armer og bein. Og dette er jo noe som er naturlig for barn, men hun blir veldig voldsom. Hun blir for mye for barna som også er tilstede slik at de tar avstand. Hun snakker så fort at hun glemmer å puste, og armer og bein går alle veier så hun ofte velter glass og annet rundt seg. Alt dette samtidig, og jeg henger ikke med hva som skjer før ting plutselig har rast. Som jeg skrev, barn er jo slik. Men hun tar det til «next level». Som om hun jobber hardt med å bli likt, men så slår det litt feil fordi hun blir for mye. noen råd til hva jeg kan gjøre for å veilede ho? Jeg ser hun muligens er redd for å ikke være bra nok så hun kanskje overdriver. Kanskje? Bare en tanke jeg får når jeg tenker igjennom dette. Anonymkode: 0f509...e14
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #2 Skrevet 15. desember 2021 Alder er jo litt relevant her. Noen er litt senere modne i sosiale settinger, jeg har en 7 åring som også får overtenning om vi er på besøk eller får besøk. Men det har blitt litt bedre med årene. Det er ikke så lett å vite hvordan man best håndterer det, for jeg vil ikke pirke og mase på han hele tiden og jeg ser også at han ikke helt har styr på seg selv i slike settinger. Så jeg forholder meg rolig og veileder når det blir for mye. Passer på at vi har kontakt når jeg gir en beskjed. Min blir veldig fort giret opp, spesielt om det er andre barn der. Det er et ekstra gir han har og jeg tenker at jeg må prøve hjelpe han å regulere seg selv når han blir veldig ivrig og hjelpe han å se hvordan vi tilpasser oss andre, når man kan være litt bajas og når man ikke skal det. Anonymkode: e0bb9...eb1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #3 Skrevet 15. desember 2021 Ber de roe seg ned og puste med magen. Forklarer hvorfor og hva som skjer når de er overivrige. Anonymkode: 2d487...107
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå