AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #1 Skrevet 15. desember 2021 Jeg skal på besøk til min onkel snart, og kona hans har 4 små barn fra 1-9 år. Hun fortalte i dag at hun gråt mye og ble lei seg og deprimert når barna ikke hørte etter/eller når hun ikke føler hun strekker til. Jeg har ikke erfaring med hvordan det er å oppdra barn siden jeg ikke har barn selv og er 23 år. Men fikk vondt i meg da hun sa dette, og jeg vil gjøre noe fint for henne når jeg drar på besøk. Er det noe jeg kunne ha kjøpt i gave til henne som dere tror hun hadde blitt glad av? Noe velværeprodukter, klær, hva som helst? Eller er det noe annet jeg kan gjøre? Når jeg drar til de, tror dere hun blir glad dersom jeg tar med alle barna ute og tar de med på leking/ aktiviteter? slik at hun får litt pusterom? Nå har jeg ingen peiling på hva jeg kan gjøre for å gjøre henne litt lykkeligere, men tar i mot alle tips! Anonymkode: f3ded...454
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #2 Skrevet 15. desember 2021 Selv om tanken er god så tror jeg du ikke skal ha så store tanker om å gjøre henne "lykkeligere". En gave har vel heller aldri hjulpet mot depresjon selv om det viser omtanke. Jeg får si som en god venninne av meg sa i sin tid etter at hun nettopp hadde kommet seg over en tung depresjon. Den aller beste hjelpen man kan få er å bli lyttet til, ikke dele erfaringer, gi råd og gode tips, men bare bli lyttet til. Samtidig få hjelp til alle forpliktelser som tynger en mer. I din tantes situasjon så hadde det helt sikkert hjulpet masse å avlaste henne med barna. Anonymkode: 0c8a8...992 1
Khloe P.T Skrevet 15. desember 2021 #3 Skrevet 15. desember 2021 Så flott du er! Jeg er helt sikker på at hun vil bli glad for avlasting med barna. Om hun er deprimert trenger hun jo mer hjelp enn du kan gi - men et pusterom vil garantert bety mye. Og ikke minst bare det at du ønsker å hjelpe, at du har omsorg ovenfor henne. Du er et skikkelig godt medmenneske. 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #4 Skrevet 15. desember 2021 Avlast med barna, lag middag eller gjør noe annet praktisk. Mye heller ta med mat som kan fryses ned enn å gi noe velværegreier spør du meg Anonymkode: 81b49...867 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #5 Skrevet 15. desember 2021 For ett fint menneske du er ❤️ Som en småbarnsmor som har gått gjennom depresjon selv, hadde avlastning med barna blitt satt veldig stor pris på ❤️ Anonymkode: ac14e...237
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå