Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann er hovedsakelig lønnsmottager.

Kan min mann ta frilans oppdrag, i tillegg til jobben, og skatte for disse?

Er det uproblematisk at det faktisk er meg som i realiteten utfører jobben? Er dette mulig? Jeg vil da utføre alt, fra kunde kontakt til selve arbeidet. 

Anonymkode: a5a1f...857

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye inntjening er det snakk om, og fakturerer han som privatperson eller firma?

Anonymkode: 57e8d...4b8

Skrevet

Privatperson, omfang ukjent. 2 oppdrag på 4000-5000 til å starte med

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min mann er hovedsakelig lønnsmottager.

Kan min mann ta frilans oppdrag, i tillegg til jobben, og skatte for disse?

Er det uproblematisk at det faktisk er meg som i realiteten utfører jobben? Er dette mulig? Jeg vil da utføre alt, fra kunde kontakt til selve arbeidet. 

Det kommer helt an på hva slags arbeidskontrakt han har. Om frilansjobben han har f.eks er i konkurranse med hans fastejobb så kan det være i strid med hans arbeidskontrakt. 

Anonymkode: 0ac76...a0e

Skrevet

Hvorfor gjør du det ikke bare selv?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det kommer helt an på hva slags arbeidskontrakt han har. Om frilansjobben han har f.eks er i konkurranse med hans fastejobb så kan det være i strid med hans arbeidskontrakt. 

Anonymkode: 0ac76...a0e

Frilansjobben er ikke i konflikt med hans ordinære jobb. Han har ikke et frilans firma, han utfører ikke den type oppgave.

Det gjør derimot jeg, og har fått tilbud om å ta to oppdrag. Er ukjent med frilans, og det står at frilans er for de tilfeller der det ikke er så nøye hvem som utfører arbeidsoppgaven? 

Jeg vil ikke ha inntekten registrert på meg. Jeg vil heller ikke ha navnet mitt tilknyttet jobben, eller kunden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...