Gå til innhold

Ektopisk graviditet eller MA med sakte synkende hcg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos gynekolog forrige uke og så ingenting i livmorhulen, skulle vært rundt 4-5 uker på vei. Han så ikke tegn til graviditet utenfor livmor. Hcg gikk tirsdag forrige fra 516 til 506 torsdag.

Igår tirsdag var hcg på 455 og ul viste veldig uklart om det kanskje kan ha vært noe i livmorhulen, var mye skygger. Har ikke blødd eller noe slikt enda men merker symptomene er litt og litt vekk. Han sa det er en sjanse at det evt var noe veldig tidlig, men at det gikk til grunne. Og nå har jeg fått ukentlig avtale på 1 hcg blodprøve i uka fram til hcg er på under 5, da gynekolog forventet en lavere hcg igår enn 455.. han forteller idag at det ble veldig usikkert igjen og at han ikke utelukker graviditet utenfor livmor...

Nå sitter jeg igjen med blandede følelser og vet egentlig ikke hva som skjer nå. Jeg har veldig lyst til å bare bli ferdig med alt dette, og samtidig er jeg veldig redd da jeg ikke vet så mye om graviditet utenfor livmor. Er det forresten slik at hcg må synke helt før man har en blødning? Eller hvordan fungerer det?

Har hatt en MA før men da ble det utskrapning. Var ikke noe "grunnlag" nok for meg å få medikamentell abort nå denne gangen.

Er det noen som har erfaring med veldig sakte synkende hcg og ingenting som vises på ul? Hadde dere xu eller hvordan gikk det?;(

Skrevet

Vært med på tre sånne runder nå. Mystisk hCG som oppfører seg helt merkelig, stiger sakte, holder seg stabil lenge, før den synker sakte. Får blødninger før den er ute, men det tar gjerne veldig lang tid med små blødninger. Rekorden er vel 9 uker med blødninger.. 

Jeg har vært hos flere private gynekologer (de offentlige bare avfeide meg), alle sier de mistenker EXU men de kan ikke bevise det siden de ikke ser noe på UL. Det er og mistanke om tette eggledere, at egget ikke kommer seg ut rett og slett. Aner ikke hva greia er, men det er sykt slitsomt... 

Det de har sagt til meg er at så lenge hCG synker så gjør de ikke noe, da må det bare gå sin gang. Håper du slipper å vente så lenge før det er ute!

Anonymkode: 495fd...5e7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Vært med på tre sånne runder nå. Mystisk hCG som oppfører seg helt merkelig, stiger sakte, holder seg stabil lenge, før den synker sakte. Får blødninger før den er ute, men det tar gjerne veldig lang tid med små blødninger. Rekorden er vel 9 uker med blødninger.. 

Jeg har vært hos flere private gynekologer (de offentlige bare avfeide meg), alle sier de mistenker EXU men de kan ikke bevise det siden de ikke ser noe på UL. Det er og mistanke om tette eggledere, at egget ikke kommer seg ut rett og slett. Aner ikke hva greia er, men det er sykt slitsomt... 

Det de har sagt til meg er at så lenge hCG synker så gjør de ikke noe, da må det bare gå sin gang. Håper du slipper å vente så lenge før det er ute!

Anonymkode: 495fd...5e7

Så trist å høre at det har gjentatt seg så ofte!:( håper alt står bra til med deg. Ja altså det er jo veldig rart da.. synker så sakte!  aldri opplevd det før her men jeg begynner jo å lure kanskje jeg skal bestille privat ul eller er det heller ingen vits?... føler kanskje det ikke er så mye å gjøre annet enn å vente men jeg blir veldig redd når eneste jeg leser rundt er masse skrekk historier hvor eggledere sprekker osv. har fint klart å bli gravid to ganger tidligere så tror vel ikke mine skal være så tette. Hvis det var snakk om xu burde det ikke ha gått over ganske kjapt eller etter kort tid da med blødning osv? Har jo ikke hatt noe som helst blødning og føler jeg har vært "gravid" i flere uker nå... med hcg som tydeligvis bruker 100 år på å få seg ned😫veldig slitsomt ja d har du rett i

Skrevet

Høres litt lignende ut som det jeg opplevde. Har født 2 barn fra før. Begynte å blø fra 5+3 og blødde i 5 uker. Etter 6 uker var graviditets test negativ. Var på undersøkelse hos 2 forskjellige gynekologer som ikke så noe, men tykkere livmorvegg. Hcg steg veeeeldig sakte og gikk sakte ned også. Den var på maks 350 om jeg husker riktig..var ingen smerte og jeg var redd dor exu, jeg fikk beskjed om at så lite hcg skal det ikke være noe exu. Så lenge det synker så ville jeg ikke bekymret meg, men helt klart det er veldig slitsomt å måtte vente i ukesvis for at det skal synke og man skal bli ferdig med det. Håper du ikke må vente så lenge 💕

• Liker 1
Skrevet
SuzsuZ skrev (33 minutter siden):

Høres litt lignende ut som det jeg opplevde. Har født 2 barn fra før. Begynte å blø fra 5+3 og blødde i 5 uker. Etter 6 uker var graviditets test negativ. Var på undersøkelse hos 2 forskjellige gynekologer som ikke så noe, men tykkere livmorvegg. Hcg steg veeeeldig sakte og gikk sakte ned også. Den var på maks 350 om jeg husker riktig..var ingen smerte og jeg var redd dor exu, jeg fikk beskjed om at så lite hcg skal det ikke være noe exu. Så lenge det synker så ville jeg ikke bekymret meg, men helt klart det er veldig slitsomt å måtte vente i ukesvis for at det skal synke og man skal bli ferdig med det. Håper du ikke må vente så lenge 💕

Uff da må ikke ha vært så gøy å blø så lenge:/ Så bra det gikk ned til slutt hos deg. Skal vel ikke være typisk xu å ha så lave verdier nei.. hadde nok hatt mer smerter og noe blødninger isåfall tenker jeg også. Får vel se hvor lenge dette varer:( Tusen takk for svar❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...