AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #1 Skrevet 15. desember 2021 Det sitter langt inne å innrømme dette, men etter tre år med følelser som ikke har forsvunnet erkjenner jeg at jeg er forelsket i en pasient. Det er gjensidig da vedkommende har sagt at h*n har følelser for meg, men jeg har utad alltid forholdt meg profesjonell til det. Etter tre år klarer jeg ikke å feie bort mine egne følelser lenger. Det gjør for vondt å undertrykke. Hva gjør jeg? Anonymkode: 7aa2d...a11
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #2 Skrevet 15. desember 2021 Hvis dette er sant er det vel bare å avslutte pasient/behandler- forholdet og så kjøre på... ? Anonymkode: 7de8e...8ec
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #3 Skrevet 15. desember 2021 Hva du gjør? Du kutter alle kontakter og sier han må finne en annen behandler. Og så møtes dere aldri igjen. Går du videre på noen som helst måte mister du lisensen.....til hva du enn har lisens til... Anonymkode: b277a...fcd 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #4 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis dette er sant er det vel bare å avslutte pasient/behandler- forholdet og så kjøre på... ? Anonymkode: 7de8e...8ec Ja hvis denne padienten er verdt å miste lisensen for så. Selv om de avslutter den profersjonelle forbindelsen først er han alikevel en tidligere pasient og forbudt område. Anonymkode: b277a...fcd 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #5 Skrevet 15. desember 2021 Skremmende at du i det hele tatt må spørre om dette på et forum. Du skal selvfølgelig avslutte behandlingen og henvise/refordele pasienten til en annen. Anonymkode: 64125...6b7
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 15. desember 2021 #6 Skrevet 15. desember 2021 Er det bare meg eller minner dette om hun som er forelsket i legen sin og nå har hun laget en tråd om at legen liksom føler det samme...🤔
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #7 Skrevet 15. desember 2021 Veldig relevant hva du jobber med her, det er veldig stor forskjell på å være legen til noen på en kreftavdeling, om man er psykolog og om man jobber som fysioterapeut eller sykepleier uten ansvar liksom. Anonymkode: 4aeba...615 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #8 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det sitter langt inne å innrømme dette, men etter tre år med følelser som ikke har forsvunnet erkjenner jeg at jeg er forelsket i en pasient. Det er gjensidig da vedkommende har sagt at h*n har følelser for meg, men jeg har utad alltid forholdt meg profesjonell til det. Etter tre år klarer jeg ikke å feie bort mine egne følelser lenger. Det gjør for vondt å undertrykke. Hva gjør jeg? Anonymkode: 7aa2d...a11 Tja.. Hva tror du selv, sånn egentlig? Anonymkode: b330b...a84
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #9 Skrevet 15. desember 2021 Enig med den over. Det spørs veldig hva du jobber som. Jeg har en kollega som er gift med en tidligere pasient. Dette er da snakk om en bioingeniør som har tatt blodprøver av pasienten ved mange anledninger. Aldri noen som har stussa på at hun valgte å date han. Føler absolutt at det er annerledes hvis du er fastlegen til vedkommende eller lignende. Anonymkode: a7517...061
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #10 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det sitter langt inne å innrømme dette, men etter tre år med følelser som ikke har forsvunnet erkjenner jeg at jeg er forelsket i en pasient. Det er gjensidig da vedkommende har sagt at h*n har følelser for meg, men jeg har utad alltid forholdt meg profesjonell til det. Etter tre år klarer jeg ikke å feie bort mine egne følelser lenger. Det gjør for vondt å undertrykke. Hva gjør jeg? Anonymkode: 7aa2d...a11 Jeg vil tro dere har rutiner på arbeidsplassen for å lene seg på kollegaer og "veilede" hverandre? Det er ikke så uvanlig å ha et lite internt apparat hvor man kan lufte bekynribger, tvil, irritasjoner og annet som kan forstyrre ens egen profesjobalitet på jobb Anonymkode: ec461...813
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå