Gå til innhold

Obligatorisk koronavaksine?

Bør koronavaksinen bli obligatorisk?  

25 stemmer

1. 1. Bør koronavaksinen bli obligatorisk?

• Ja
      12
    • Nei.
      12
    • Samme for meg/vet ikke
      1

Anbefalte innlegg

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Ja eller nei? 

Hva mener du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det kommer litt an på om Omikron-varianten gir mer eller mindre behov for sykehusinnleggelser.

Hvis varianten gir større problemer for sykehusene, bør vaksinen bli obligatorisk.

Men hvis Omikron ikke gir mer problemer enn f.eks. influensa, så trenger man ikke tvinge alle til å ta vaksine.

Endret av Krantz95
Skrevet
Krantz95 skrev (10 minutter siden):

Det kommer litt an på om Omikron-varianten gir mer eller mindre behov for sykehusinnleggelser.

Hvis varianten gir større problemer for sykehusene, bør vaksinen bli obligatorisk.

Men hvis Omikron ikke gir mer problemer enn f.eks. influensa, så trenger man ikke tvinge alle til å ta vaksine.

Omikon-varianten, og andre varianter, kommer til fordi flere og flere blir smittet. Uvaksinerte blir oftere smittet og smitter mer, og dermed får viruset mutert seg. Det er absolutt på tide å diskutere obligatorisk vaksinering, av de som fysisk kan, og få sendt ut vaksiner til land med dårligere økononi og distribuering. 

Skrevet

Ja. Dersom strenge tiltak er alternativet, så bør ikke en gruppe på under 10 % av befolkningen sørge for dette. 

Vi kommer nok dit snart at det blir obligatorisk vaksinering. Hvis tiltak må skjerpes eller forlenges i januar, så tror jeg det for første gang blir vurdert av regjeringen også. 

Det er selvfølgelig veldig situasjonsbestemt. Jo lenger og strengere tiltak man må ha for å bøte på de uvaksinertes valg, jo mer aktuelt blir det.

Jeg tror selv de argeste vaksinemotstanderne her inne har et par doser i armen innen utgangen av neste år.

• Liker 1
Skrevet

Ja vaksinen må snarest bli obligatorisk for alle over 18 år som oppholder seg i landet. Selvfølgelig unntak for de som kan få alvorlige fysiske helseproblemer av vaksine. 

Nå må "vriompeisene" skjerpe seg å la seg vaksinere, slik at samfunnet kan fungere best mulig.

• Liker 1
  • Opprett ny...