AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #1 Skrevet 15. desember 2021 Min kjæreste har klart å overtale meg til å dra på ferie til Tenerife i januar.. Turen ble bestilt for 3 uker siden, så det var før om Omicron viruset eksploderte. Helt ærlig så har jeg ikke noe lyst å reise nå, fordi det er sikkert masse restriksjoner på Tenerife også med munnbindbruk kanskje til og med på stranden, og så er jeg redd for å bli syk selv om jeg er fullvaksinert. Vi har selvfølgelig reiseforsikring/avbestillingsforsikring, men den gjelder vel bare hvis turen blir kansellert av flyselskapet og ikke hvis vi ombestemmer oss på grunn av Corona? Anonymkode: 41d85...301
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #2 Skrevet 15. desember 2021 Reiseforsikringen dekker ikke hvis turen blir kansellert, da er det flyselskapet som er ansvarlig. Den dekker heller ikke fordi man har frykt for å reise. Den dekker kun avbestilling hvis du blir syk med legeerklæring (eller hvis nær familie blir alvorlig syk) eller hvis regjeringen fraråder reiser til landet. Dekning for avbestilling ang korona bestemmes altså av regjeringen. Hilsen forsikringsrådgiver 😊 Anonymkode: f3d65...310 2
Aureka Skrevet 15. desember 2021 #3 Skrevet 15. desember 2021 Vil ikke tro du må ha munnbind på stranden, men alt som er innendørs. Og på Tenerife er man mest ute:)) Sjekk ut Canariposten, norsk avis for fastboende og besøkende nordmenn. Tenerife har nå de laveste smittetallene siden august 2021. 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #4 Skrevet 23. desember 2021 Jeg drar dit på lørdag, var der også for 2 uker siden og vil rett tilbake 😉 Det er påbud om munnbind der, spesielt innendørs, nå er det også kommet påbud utendørs fra imorgen, men de skal visst ikke være like strenge som ifjor, og ikke på strender etc. Sitter man og spiser og drikker er det ikke påbud, og man venner seg fort til dette. Ift Norge nå så er det som paradis.... Anonymkode: cba94...86c 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #5 Skrevet 23. desember 2021 Er på Tenerife nå, og det er munnbindpåbud innendørs, men ikke når man sitter på restaurant eller ligger på solsenga. Føler de tar smittevern på alvor her(de fleste plasser i det minste). Vi velger de restaurantene der vi ser servitørene bruker munnbind(rett, og ikke på haka eller med nesa stikkende ut som mange her gjør🤔). Føler det er like trygt her på Tenerife som hjemme i Norge. Anonymkode: f4c2e...38f 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #6 Skrevet 31. desember 2021 Ts her. Jeg skal reise til Tenerife 4 januar men er veldig usikker på hva som er lurt. Jeg leser i Canaria posten at de har gått opp til rødt nivå, og jeg vet at det er påbudt å ha munnbind på seg ute selv om man holder en og en halv meter avstand. Ønsker ikke å bli syk og havne på sykehus der. Hvor gøy er det å ha munnbind på konstant i høy varme? Anonymkode: 41d85...301
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #7 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ts her. Jeg skal reise til Tenerife 4 januar men er veldig usikker på hva som er lurt. Jeg leser i Canaria posten at de har gått opp til rødt nivå, og jeg vet at det er påbudt å ha munnbind på seg ute selv om man holder en og en halv meter avstand. Ønsker ikke å bli syk og havne på sykehus der. Hvor gøy er det å ha munnbind på konstant i høy varme? Anonymkode: 41d85...301 2 januar reiser jeg. Ts Anonymkode: 41d85...301
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #8 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Ts her. Jeg skal reise til Tenerife 4 januar men er veldig usikker på hva som er lurt. Jeg leser i Canaria posten at de har gått opp til rødt nivå, og jeg vet at det er påbudt å ha munnbind på seg ute selv om man holder en og en halv meter avstand. Ønsker ikke å bli syk og havne på sykehus der. Hvor gøy er det å ha munnbind på konstant i høy varme? Anonymkode: 41d85...301 Jeg ville holdt meg hjemme, smitten her nede har økt noe voldsomt de siste ukene. https://canariavisen.no/gran-canaria-fortsetter-pa-rodt-niva-nesten-5000-smittede-pa-et-dogn/ Nå er det ikke spesielt varmt, rundt 20° på dagtid så det er ikke noe problem å bruke munnbind. Anonymkode: cc145...03d 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #9 Skrevet 31. desember 2021 Selv om munnbind er påbudt her så er det svært få som bruker det utendørs🤷🏼♀️ Det er varmt ja, vi går med det hele tiden når vi er ute blandt folk. Men slipper å bruke det når man sitter ved bord, solseng, strand osv da. Og hvis man trener ute. Mye sløvhet her med sjekking av coronapass da, trur vi har blitt spurt om det på kun to restauranter og en irsk pub. Jeg ville dratt, om du er ung og frisk(og vaksinert) så er det vel liten sjansje for å bli så syk at du havner på sykehus med covid uansett. Vær flink til å følge regler, hold avstand, bruk munnbind, vask hender så går det vel bra! Det meste er åpent, masse folk her nede. Vi har kost oss masse på ferie her nede selv om det er litt «kjipt» å bruke munnbind osv, men sånn er nå verden om dagen dessverre. Jar holdt oss hjemme i to år nå, nå var det på tide å komme seg ut i verden igjen for to reisemennesker. Du får vel ikke pengene tilbake heller om du velger å ikke dra? Er jo ikke reiseråd. Anonymkode: f4c2e...38f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå