Gjest Gjest_Michelet Skrevet 13. oktober 2005 #1 Skrevet 13. oktober 2005 er det noen her som har hatt et mindre tradisjonellt bryllupp? Iså fall hvordan var det? Hva gjorde dere den dagen?
tommeline Skrevet 13. oktober 2005 #2 Skrevet 13. oktober 2005 Vi hadde et litt annerledes bryllup. Vi valgte å gifte oss i bunad og feiret bryllup på en gammel gård (som har slike arrangementer). Vi oppfordret de av gjestene som hadde bunad til å stille i det. En del av gjestene kom på fredagen, så det ble felles middag og sosialt da også. Vi valgte hesteskyss fra kirken. Før middag hadde vi et kort kåseri om gården og bryllupstradisjoner (holdt av ham som driver stedet). Middagen var ganske vanlig, men med tradisjonell norsk mat. På kvelden hadde en spelemannsgruppe som spillte til dans og en liten konsert.
Gjest gjest1 Skrevet 13. oktober 2005 #3 Skrevet 13. oktober 2005 Vi hadde et litt annerledes bryllup. Vi valgte å gifte oss i bunad og feiret bryllup på en gammel gård (som har slike arrangementer). Vi oppfordret de av gjestene som hadde bunad til å stille i det. En del av gjestene kom på fredagen, så det ble felles middag og sosialt da også. Vi valgte hesteskyss fra kirken. Før middag hadde vi et kort kåseri om gården og bryllupstradisjoner (holdt av ham som driver stedet). Middagen var ganske vanlig, men med tradisjonell norsk mat. På kvelden hadde en spelemannsgruppe som spillte til dans og en liten konsert. ← Dette er da vel ikke et "mindre tradisjonelt" bryllup? Det høres svært tradisjonelt ut for meg - bortsett fra at det ikke var en av deres familiegårder som var festarenaen, da...! (Høres kjempeflott ut, slik et ordentlig bryllup SKAL være...) For noen av oss er det ennå vanlig tradisjon med bunad og spelmannsmusikk i allefall
tommeline Skrevet 13. oktober 2005 #4 Skrevet 13. oktober 2005 Dette er da vel ikke et "mindre tradisjonelt" bryllup? Det høres svært tradisjonelt ut for meg - bortsett fra at det ikke var en av deres familiegårder som var festarenaen, da...! (Høres kjempeflott ut, slik et ordentlig bryllup SKAL være...) For noen av oss er det ennå vanlig tradisjon med bunad og spelmannsmusikk i allefall ← Ja, sånn sett er det jo veeeeldig tradisjonelt. Men i forhold til bryllup jeg har vært i, var dette litt annerledes.
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2005 #5 Skrevet 13. oktober 2005 Vi tok med oss foreldre og søsken til Roma og giftet oss på ambassaden der. Vi drakk champagne og tok bilder i Roma etterpå og om kvelden gikk vi på en flott restaurant og spiste 8 (!!) retters middag. Dagen etter reiste vi nordover på "brullupsreise" et par dager før vi reiste hjem! En veldig flott og veldig "oss" måte å gjøre det på.. Nå (ca ett år etterpå) smiler vi med tanke på feiringen vår..
Gjest Skrevet 14. oktober 2005 #6 Skrevet 14. oktober 2005 Jeg syns tommelines bryllup var ganske så utradisjonellt i forhold til bryllupp a la kirke og fest i bydelshus jeg
Lemona Skrevet 15. oktober 2005 #8 Skrevet 15. oktober 2005 Vi giftet oss i båt på Oslofjorden. Synes nå det er ganske så utradisjonelt. Lunsj på båten etterpå, deretter kaffeselskap hjemme før vi avsluttet på bryllupssuite...
Lassie Skrevet 15. oktober 2005 #9 Skrevet 15. oktober 2005 Vi skal ha med oss de aller nærmeste ut og spise på restaurant, og det blir ingen fest og ingen musikk og ingen brudevals eller noe slikt. Men det er flere og flere som gjør dette nå så derfor er det ikke like utradisjonelt lenger.
Ciara Skrevet 16. oktober 2005 #10 Skrevet 16. oktober 2005 Gjest: Vi vurderer også å gifte oss i Roma. Hvilken restaurant gikk dere på?
Gjest gjest 0 Skrevet 17. oktober 2005 #12 Skrevet 17. oktober 2005 Vi giftet oss i båt på Oslofjorden. Synes nå det er ganske så utradisjonelt. Lunsj på båten etterpå, deretter kaffeselskap hjemme før vi avsluttet på bryllupssuite... ← Dette har jeg også veeeldig lyst til! Vi har snakket litt om at den gangen vi gifter oss skal vi gjøre det omtrent på denne måten. Litt utradisjonelt men veldig oss. Og så ble vi kjent mens vi satt i en liten båt og fisket og da passer det jo ekstra bra! Hva kostet det å leie båt og hvor mange gjester hadde dere? Jeg har et ønske om å gifte meg igjennom HEF og da må jo dette være en fin måte å gjøre det på? Men så var det det å bli fridd til først da...
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2005 #13 Skrevet 17. oktober 2005 Gjest: Vi vurderer også å gifte oss i Roma. Hvilken restaurant gikk dere på? ← Vi var på denne: http://www.restaurantsomh.com/r6.htm og det var vi godt fornøyd med
Lemona Skrevet 17. oktober 2005 #14 Skrevet 17. oktober 2005 Dette har jeg også veeeldig lyst til! Vi har snakket litt om at den gangen vi gifter oss skal vi gjøre det omtrent på denne måten. Litt utradisjonelt men veldig oss. Og så ble vi kjent mens vi satt i en liten båt og fisket og da passer det jo ekstra bra! Hva kostet det å leie båt og hvor mange gjester hadde dere? Jeg har et ønske om å gifte meg igjennom HEF og da må jo dette være en fin måte å gjøre det på? Men så var det det å bli fridd til først da... ← Vi betalte 2400 kroner timen for leie av båt (minimumsleie 3 timer) så dette ble den klart største utgiftsposten. Vi var ca 20 gjester, og vi hadde HEF-vielse. Absolutt noe å anbefale hvis man ønsker en byllupsfeiring som er litt løsere i snippen. P.S. Etter 10 år ga jeg opp å vente på frieriet, kom med forslag til et bryllupsopplegg og spurte om dette var noe han kunne gå for. Etter at bryllupsplanene var klare kom frieret. Ikke veldig romantisk kanskje, men godt nok for meg.
Ciara Skrevet 17. oktober 2005 #15 Skrevet 17. oktober 2005 Takk, gjest! Det så jo veldig koselig ut da!
Gjest gjest 0 Skrevet 17. oktober 2005 #16 Skrevet 17. oktober 2005 Vi betalte 2400 kroner timen for leie av båt (minimumsleie 3 timer) så dette ble den klart største utgiftsposten. Vi var ca 20 gjester, og vi hadde HEF-vielse. Absolutt noe å anbefale hvis man ønsker en byllupsfeiring som er litt løsere i snippen. P.S. Etter 10 år ga jeg opp å vente på frieriet, kom med forslag til et bryllupsopplegg og spurte om dette var noe han kunne gå for. Etter at bryllupsplanene var klare kom frieret. Ikke veldig romantisk kanskje, men godt nok for meg. ← Nå er vi fremdeles veldig unge (25år) og har bare vært sammen i 2 år så vi har ikke dårlig tid enda, men det er jo lov å drømme litt da Jeg regner med at vi kommer til å bli en del gjester mer enn det dere var. Tipper at vi inviterer rundt 80-100stk, men det er vel sjelden at alle kommer. Men da vet jeg iallefall at det er mulig! Hva slags båt leide dere?
Lemona Skrevet 17. oktober 2005 #17 Skrevet 17. oktober 2005 Nå er vi fremdeles veldig unge (25år) og har bare vært sammen i 2 år så vi har ikke dårlig tid enda, men det er jo lov å drømme litt da Jeg regner med at vi kommer til å bli en del gjester mer enn det dere var. Tipper at vi inviterer rundt 80-100stk, men det er vel sjelden at alle kommer. Men da vet jeg iallefall at det er mulig! Hva slags båt leide dere? ← Nei da har du tid til å vente litt til... :-D Vi leide denne: http://www.kustos.no/boat/kustos/index.php
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2005 #18 Skrevet 18. oktober 2005 Takk, gjest! Det så jo veldig koselig ut da! ← Det var det også.. Og i artikkelen jeg la link til står det at servicen var ikke helt på topp.. Det stemmer IKKE med vår erfaring. Hovmesteren svinset rundt bordet vårt hele kvelden (men så var vi et lag på 10 personer, hadde forhåndsbestilt meny, opptok et helt rom for oss selv og la igjen mye penger, og godt tips)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå