Gå til innhold

Hvordan klippe hår selv?

SoWhat?

Anbefalte innlegg

Jeg må få klippet håret. Det er blitt altfor langt, og det ser helt forferdelig ut. Jeg må klippe lengden både bak og foran, men foran går det jo greit.

Sist, så fant jeg en måte på you tube om å ha det i tre strikker, og så klippe. Det ble ikke bra. 

Er det noen lur måte noen her vet om? Jeg kan ikke gå til frisør pga smitten nå. Bare gi meg tips om dere har. TAKK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg gjorde den med strikkene og så bare så jeg meg i speilet for å få det likt på begge sider. klipte ca 40cm, og ser bra ut! Det er bare å ikke stoppe før det ser bra ut, men å ikke ta for mye ved første klipp, så du har masse å gå på.

Anonymkode: c83e4...2e4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

jeg gjorde den med strikkene og så bare så jeg meg i speilet for å få det likt på begge sider. klipte ca 40cm, og ser bra ut! Det er bare å ikke stoppe før det ser bra ut, men å ikke ta for mye ved første klipp, så du har masse å gå på.

Anonymkode: c83e4...2e4

40 cm? Ok.

Ja, mitt ble ikke kort nok, og så turte jeg liksom ikke klippe mer da jeg delte det og la det på sidene. Jeg får bare gjøre det. Jeg vil ha det til skuldrene. Blir det for ille, så er det tross alt lue-tid.

Jeg holder på å bli sprø her 😄 takķ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg bruker saks...

Anonymkode: 7abf5...a9e

Jeg spurte ikke hva man bruker. 

Men jeg har kjøpt tre nye sakser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Sett av en kveld til youtube søk, uendelig med videoer der. Da får du sett mange forskjellige fremgangsmetoder, og folk som i forskjellig grad er flink å forklare.

2. Finn en favoritt eller to, se dem flere ganger, noter stegene.

3. Kvinn/Mann deg opp og klipp når du føler du har nok idé om hva du skal gjøre.

Anonymkode: 038bc...397

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ByBente på Youtube har noen gode videoer på dette :) Jeg gikk til innkjøp av Jaguar frisørsaks (Lyko), og hr spart titusenvis av kroner etter at jeg begynte å køippe og stripe selv. Men det krever litt øvelse ;) Så verdt det! 

Anonymkode: f5156...e75

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (4 timer siden):

Jeg spurte ikke hva man bruker. 

Men jeg har kjøpt tre nye sakser. 

Du spurte "Hvordan klippe hår selv?" og da er det naturlig at du får svar som "med saks", "med maskin", med maskin og saks" osv.

Selv bruker jeg maskin og saks.

Om du bare skal kutte lengden er det vel relativt enkelt, vil jeg tro. Og begynn med å ta lite av gangen.
Og misser man litt, må man huske på at det bare er hår og vil gro ut igjen.

Anonymkode: 01dda...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut Brad mondo på Facebook, der er det masse klipp av folk som klipper håret sitt selv og ofte viser han hvordan det burde gjøres 😜 også syntes jeg han er litt artig da.. 

Anonymkode: 85c4d...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...