Gå til innhold

Mange gravide innlagt på Rikshospitalet!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På helsestasjonen her jeg bor står det på en plakat at alle gravide anbefales sterkt å ta vaksinen. 

Håper flere gravide og ikke gravide tar vaksinen. 

• Liker 13
Skrevet

Anbefales ikke i første trimester, med mindre mor er i risikogruppen fra før. 

Anonymkode: 7ae4f...894

• Liker 1
Skrevet

Uff så fælt. Håper at endel som sitter på gjerdet velger å vaksinere seg nå. Selv om man kan få komplikasjoner av vaksine så virker det jo som alvorlige komplikasjoner er mer sjeldent enn å bli alvorlig koronasyk. 

Anonymkode: ef172...061

• Liker 6
Skrevet

Jeg synes det er helt forkastelig at medier kjører på med katastrofeoverskrifter.

Men det som ikke kommer frem er andelen uvaksinerte på sykehus. At det faktisk ikke har vært en eneste innleggelse av vaksinerte personer uten underliggende sykdommer på ukesvis nå. For det kan vel gi inntrykk av at krisen er over, og det betyr færre penger i kassa. 

Anonymkode: a1c29...9d3

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Uff så fælt. Håper at endel som sitter på gjerdet velger å vaksinere seg nå. Selv om man kan få komplikasjoner av vaksine så virker det jo som alvorlige komplikasjoner er mer sjeldent enn å bli alvorlig koronasyk. 

Anonymkode: ef172...061

Å ja? Spørs hvor gammel man er, ikke glem det 

Anonymkode: 0d9db...593

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg synes det er helt forkastelig at medier kjører på med katastrofeoverskrifter.

Men det som ikke kommer frem er andelen uvaksinerte på sykehus. At det faktisk ikke har vært en eneste innleggelse av vaksinerte personer uten underliggende sykdommer på ukesvis nå. For det kan vel gi inntrykk av at krisen er over, og det betyr færre penger i kassa. 

Ikke en eneste? Link? 

• Liker 5
Skrevet

Jeg tenker at hvis uvaksinerte gravide blir alvorlig syke/kritisk syke, er det klart at det må opplyses om, slik at andre uvaksinerte gravide vet om det og kan sørge for vaksinering så raskt som mulig. 

Anonymkode: d3535...ee3

• Liker 18
Skrevet

Jeg ventet lenge med å ta vaksinen, men nå turte jeg ikke vente mer. Tanken var å vente til baby var født, men nå tok jeg den sist uke i uke 32.

Anonymkode: 6fae4...63c

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke en eneste? Link? 

Leger i familien. Men mediene vil ikke skrive. Selv linken i denne tråden er jo en liten "bisetning" i forhold til hovedoverskriften nå, som igjen går på Omikron. 

Bare les linken i HI, selv om denne gjelder gravide; Alle gravide som har vært innlagt med alvorlig coronasykdom på Rikshospitalet har vært uvaksinerte. 

Smak på det ordet; alle. Tenk så over at de aller, aller fleste følger retningslinjene, og har vaksinert seg. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Leger i familien. Men mediene vil ikke skrive. Selv linken i denne tråden er jo en liten "bisetning" i forhold til hovedoverskriften nå, som igjen går på Omikron. 

Bare les linken i HI, selv om denne gjelder gravide; Alle gravide som har vært innlagt med alvorlig coronasykdom på Rikshospitalet har vært uvaksinerte. 

Smak på det ordet; alle. Tenk så over at de aller, aller fleste følger retningslinjene, og har vaksinert seg. 

Mediene vil ikke skrive? 😅 Slike mennesker som deg er vanskelig å ta seriøst.

Synes det kommer godt fram at de som er på sykehus nå i hovedsak er uvaksinerte eller vaksinerte med underliggende sykdommer.

Anonymkode: 69dfb...4ff

• Liker 7
Skrevet

Jeg syns media er en skikkelig ond skurk i gjennom denne pandemien. De er tvetydige og deler informasjon om A men utelater B. At det har vært fler enn 10 gravide innlagt med covid løpet av 2 år er ikke mange, all den tid det er hva, 50.000 gravide ca til enhver tid? Eller mener de over 10 siden... Når? Og, dette er kun på Rikshospitalet. Blir alle gravide med covid overført dit, eller er det kun ved dette sykehuset? Hvor mange totalt i Norge, siden mars 2020, har vært innlagt som gravid pga covid? Jeg finner sikkert statistikk hvis jeg graver dypt, men når avisene skriver disse artiklene er dette gravearbeidet deres jobb for å gi et opplyst bilde av situasjonen, og ikke bare skremselspropaganda. 

Og hvordan var helsen til disse gravide i forkant av innleggelsen, overvekt eller fedme? Underliggende sykdommer? Fullstendig friske gravide? Det er all vesentlig informasjon for de som bryr seg, altså andre gravide. Jeg er gravid, jeg er fullvaksinert (kalles det fullvaksinert fortsatt nå som dose 3 er tilgjengelig?), men jeg syns veldig lite om bildet media gir av Covid-19. 

Anonymkode: 6a182...4fe

• Liker 6
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er mange gravide som ikke har vaksinert seg, det ser man jo lett her på KG og i termingrupper på fb osv. 

Det kommer jo tydlig frem i artiklen at disse innlagte gravide er uvaksinert, det er jo fint at det opplyses om, slik at det kommer frem at gravide bør vaksinere seg. 

Anonymkode: afe25...a31

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Det er vel ganske kjent pr. må at vaksinerte er rimelig trygge mot alvorlig koronasykdom? Problemet er jo at de uvaksinerte fyller opp sykehusene. Hadde alle vært vaksinerte kunne vi i mye større grad levd som normalt.

Men mitt poeng var at ja, det er skummelt å ta vaksine som gravid, men dette er skumlere, så alle gravide må vite det så de kan vaksinere seg! Er selv gravid og håper jeg får tilbud om dose 3 når det er nødvendig!

ts

Anonymkode: 21db2...93e

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er mange gravide som ikke har vaksinert seg, det ser man jo lett her på KG og i termingrupper på fb osv. 

Det kommer jo tydlig frem i artiklen at disse innlagte gravide er uvaksinert, det er jo fint at det opplyses om, slik at det kommer frem at gravide bør vaksinere seg. 

Anonymkode: afe25...a31

Leser man her inne, på Koronaforumet, så skulle man jo tro at de fleste friske, voksne ikke vaksinerer seg heller. Og at man i alle fall ikke vaksinerer tenåringen.

Faktum er vel at nesten 80% av befolkningen er vaksinert.

Og jeg kjenner faktisk ikke en eneste person som ikke er vaksinert. Selv en alvorlig syk slektning som ikke kunne ta den i begynnelsen, og faren til ei venninne som går på sterke immundempende medisiner, har nå tatt vaksinen etter anbefaling fra leger. 

Jeg er også i en alder der "alt og alle" er gravide, og jo, de er vaksinert. 

• Liker 6
Skrevet

At man absolutt skal ha "karantene baby" skjønner ikke alle som planlegger graviditet nå.

Anonymkode: 52962...370

• Liker 1
Skrevet

I danmark var samtlige dødfødsler i perioden juni-november blant gravide som var coronasmittet. Lav vaksinedekning er en antatt årsak.

https://www.tv2.no/a/14404658/

Anonymkode: b3dcd...714

• Liker 5
Skrevet
On 12/15/2021 at 2:44 PM, AnonymBruker said:

Leser man her inne, på Koronaforumet, så skulle man jo tro at de fleste friske, voksne ikke vaksinerer seg heller. Og at man i alle fall ikke vaksinerer tenåringen.

Faktum er vel at nesten 80% av befolkningen er vaksinert.

Og jeg kjenner faktisk ikke en eneste person som ikke er vaksinert. Selv en alvorlig syk slektning som ikke kunne ta den i begynnelsen, og faren til ei venninne som går på sterke immundempende medisiner, har nå tatt vaksinen etter anbefaling fra leger. 

Jeg er også i en alder der "alt og alle" er gravide, og jo, de er vaksinert. 

Det stemmer at KG tydeligvis drar til seg mange egoister..jeg mener uvaksinerte. Selv kjenner jeg til fem personer som ikke har tatt noen vaksine og tre av de er helsearbeidere. En av de tar ikke grunnet graviditet. Alle bor midt i smittegryta Oslo.

Anonymkode: 57a5c...cda

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det stemmer at KG tydeligvis drar til seg mange egoister..jeg mener uvaksinerte. Selv kjenner jeg til fem personer som ikke har tatt noen vaksine og tre av de er helsearbeidere. En av de tar ikke grunnet graviditet. Alle bor midt i smittegryta Oslo.

Tror nok det lureste valget for gravide er å ta vaksinen, ingen tvil om det når man setter vaksinerte og uvaksinerte sykehusinnleggelser og dødfødsler opp mot hverandre. Men synes det blir litt feil å kalle dem egoister? Er ikke jeg en like stor egoist som tar vaksinen så jeg ikke skal oppleve å miste babyen? Fordi JEG er redd for det?

Selvfølgelig tok jeg den for at pappaen, søsken, besteforeldre og alle andre skal få slippe å være redd for det også, og for at babyen selv skal oppleve livet, men det er jo hovedsakelig for å roe ned meg selv at jeg har gjort det.

Hadde uansett bare vaksinert meg fortere enn svint hvis jeg var en helsearbeider som jobbet midt i Oslo, med alle dagens overskrifter. Noe så skummelt.

Anonymkode: 3a668...f24

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

"Egoister" ja 🤣

Jeg hører stadig vekk "må vaksinere meg for å kunne reise". Ikke egoistisk tankegang, nei...

• Liker 2
  • Opprett ny...