Gå til innhold

I går møtte jeg et konspirasjons troll....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble så overasket over min egen reaksjon. Jeg jobber i butikk. Og mi. Kollega står å snakker med en person på hver sin side av pleksi glass. Der personen begynner å messe om hvorfor hen ikke kommer til å bruke munnbind og vaksiner som ikke skulle tas. Osv iht gamle leksa. 

Jeg ble brått forbanna rygga bakover. Og måtte gå vekk. Jeg følte så sjukt på et sinne, over dette trollet. Kunne liksom ikke akkurat klikke på kunder i butikken, så glad det ikke var meg som ekspederte denne kunden. 

Jeg visste dette provoserte meg, at folk bare driter i andre enn seg selv. Men jeg hadde ingen anelse om hva som egentlig bodde i meg

Anonymkode: 03edb...6df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva som egentlig "bodde i deg"? Du rygget bare bakover. Det er ingen voldsom reaksjon, må man vel si? 

Anonymkode: 81b51...6df

• Liker 7
Skrevet

Hva var konspirasjonen her? Personen hadde tatt et personlig valg som kun påvirker denne personen. 

Anonymkode: d8139...bf6

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva var konspirasjonen her? Personen hadde tatt et personlig valg som kun påvirker denne personen. 

Tror du ja. 

• Liker 4
Gjest laPistola
Skrevet

Jøss.. jobber i butikk og har ikke tall på hvor mange ganger jeg har opplevd lignende. 
du rygget bakover? Det er en reaksjon? Da bor det mye i meg, for jeg rygger bakover av kunder daglig. 
diskuterer aldri med kunder, men når det var påbud med munnbind og antall i butikken ringte jeg på vaktene flere ganger, og rygger da stadig bakover over de som ikke holder avstand eller skjeller meg ut, eller vil diskutere tiltak/ politikk. 

Skrevet
laPistola skrev (Akkurat nå):

Jøss.. jobber i butikk og har ikke tall på hvor mange ganger jeg har opplevd lignende. 
du rygget bakover? Det er en reaksjon? Da bor det mye i meg, for jeg rygger bakover av kunder daglig. 
diskuterer aldri med kunder, men når det var påbud med munnbind og antall i butikken ringte jeg på vaktene flere ganger, og rygger da stadig bakover over de som ikke holder avstand eller skjeller meg ut, eller vil diskutere tiltak/ politikk. 

Ble sjukt provosert og sinna. Jada har rygget pga de som glemmer meteren. 

Men ble sjukt sinna av den praten til kunden. 

• Liker 2
Gjest laPistola
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke mye konspirasjon nei 😅 er bare ikke alt en trenger og dele med random butikkpersonale, men mer slitsom person enn konspirasjon. 

Gjest laPistola
Skrevet

Ble sjukt provosert og sinna. Jada har rygget pga de som glemmer meteren. 

Men ble sjukt sinna av den praten til kunden. 

Du bør kanskje bytte jobb? 

Skrevet

Du får sette deg inn i hva andre tror på. Du burde ha lyttet. Jeg har vært i dialog med flere som ikke vil ta vaksinen. Jeg snakker med de som tar den, og hører deres grunner. Jo mer du forstår og vet, jo mindre sint blir du. Så blir du kanskje også opplyst nok til å se at det er ingen som er verre enn andre av de gruppene i samfunnet nå. Bortsett fra de som sprer frykt. Det er ikke ok, uansett hvilken side det kommer fra.

Jeg syns ikke på noen måte at de som tar vaksinen hverken er mindre egoistiske eller mindre troll. De drar det ganske så langt de også.

En ting er at pandemien er skremmende, men hvordan folk oppfører seg mot hverandre, og alle grenser man går over nå, det er jammen meg også utrolig skremmende. 

• Liker 6
Skrevet
laPistola skrev (2 minutter siden):

Du bør kanskje bytte jobb? 

Hvorfor det? Jeg er skikkelig god i jobben min. Så selv om jeg ikke visste at jeg reagerte så voldsomt, på at en person live skulle stå foran og snakke om kovid som en fake News, og skryte av alle tiltak som personen hadde aktivt bestemt seg for å drite i. Så  å su opp jobben pga det syntes jeg blir et sjukt tynt grunnlag. Sa ikke opp  jobben da det kom inn en gærning med kniv og vifta med under nesa mi heller. Så skal nok klare meg. Ble bare så overasket over hvor sinna jeg faktisk egentlig er på sånne  folk. Mer sinna enn knivmannen

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ble så overasket over min egen reaksjon. Jeg jobber i butikk. Og mi. Kollega står å snakker med en person på hver sin side av pleksi glass. Der personen begynner å messe om hvorfor hen ikke kommer til å bruke munnbind og vaksiner som ikke skulle tas. Osv iht gamle leksa. 

Jeg ble brått forbanna rygga bakover. Og måtte gå vekk. Jeg følte så sjukt på et sinne, over dette trollet. Kunne liksom ikke akkurat klikke på kunder i butikken, så glad det ikke var meg som ekspederte denne kunden. 

Jeg visste dette provoserte meg, at folk bare driter i andre enn seg selv. Men jeg hadde ingen anelse om hva som egentlig bodde i meg

Hvor var du da NHI frarådet bruk av munnbind? Satt du og nikket til NRK da? Ble du sure på folk som ignorerte rådet og brukte masker allikevel?

Anonymkode: 9d794...0ef

• Liker 1
Skrevet
SoWhat? skrev (5 minutter siden):

Du får sette deg inn i hva andre tror på. Du burde ha lyttet. Jeg har vært i dialog med flere som ikke vil ta vaksinen. Jeg snakker med de som tar den, og hører deres grunner. Jo mer du forstår og vet, jo mindre sint blir du. Så blir du kanskje også opplyst nok til å se at det er ingen som er verre enn andre av de gruppene i samfunnet nå. Bortsett fra de som sprer frykt. Det er ikke ok, uansett hvilken side det kommer fra.

Jeg syns ikke på noen måte at de som tar vaksinen hverken er mindre egoistiske eller mindre troll. De drar det ganske så langt de også.

En ting er at pandemien er skremmende, men hvordan folk oppfører seg mot hverandre, og alle grenser man går over nå, det er jammen meg også utrolig skremmende. 

Du vet du hva jeg skjønner faktisk at noen ikke kan. Og har grunnlag for det. 

Men denne personen mente hele greia var en bløff, og var villig til å bli satt inn, før det skulle brukes munnbind, håndsprit eller vaksineres. 

Mulig noe av det jeg blir sinna på, er at her har vi en person, som da aldri spriter seg, ei heller av vår dispenser. Går inn i butikken, spør etter noe, skravler, tar på ting osv, før dette kommer. Heldigvis må vi jo være nøye på avstand ol, da slike stadig kan dukke opp. Men akkurat der å da så hørte jeg for det meste at denne personen var mest opptatt av å bestemme selv og ha retten til å drite i alle andre

Skrevet

FHI*

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvor var du da NHI frarådet bruk av munnbind? Satt du og nikket til NRK da? Ble du sure på folk som ignorerte rådet og brukte masker allikevel?

Nei. Fordi jeg allerde hadde brukt munn bind i 6mnd for å unngå smitte på en som ikke kunne bli syk. Og det gikk fint, selv om 3 influensa varianter herjet i samme periode. Så visste godt at munnbind og håndsprit  fungerte godt. Dessuten grunnen til at de ikke ville anbefale, var faren ved feil bruk. Ved å ta på det hele tiden bla. Riktig bruk hindrer smitte, feil bruk kan spre den

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Men denne personen mente hele greia var en bløff, og var villig til å bli satt inn, før det skulle brukes munnbind, håndsprit eller vaksineres. 

Mulig noe av det jeg blir sinna på, er at her har vi en person, som da aldri spriter seg, ei heller av vår dispenser. Går inn i butikken, spør etter noe, skravler, tar på ting osv, før dette kommer. Heldigvis må vi jo være nøye på avstand ol, da slike stadig kan dukke opp. Men akkurat der å da så hørte jeg for det meste at denne personen var mest opptatt av å bestemme selv og ha retten til å drite i alle andre

Så her har du en person som har klart å holde seg korona fri i 2 år, mens vaksinerte folk løper rundt og blir infisert.

Not gonna lie, vedkommende har klart å gjøre noe riktig, i motsetning til en del vaksinerte folk.

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Nei. Fordi jeg allerde hadde brukt munn bind i 6mnd for å unngå smitte på en som ikke kunne bli syk. Og det gikk fint, selv om 3 influensa varianter herjet i samme periode. Så visste godt at munnbind og håndsprit  fungerte godt. Dessuten grunnen til at de ikke ville anbefale, var faren ved feil bruk. Ved å ta på det hele tiden bla. Riktig bruk hindrer smitte, feil bruk kan spre den

Åja, så da telte dine erfaringer mer enn ekspertene hos FHI? Men nå gjelder ikke det lengre? Nå er det FHI som vet bedre enn deg?

Blir litt hyklerisk.

• Liker 4
Skrevet

Så her har du en person som har klart å holde seg korona fri i 2 år, mens vaksinerte folk løper rundt og blir infisert.

Not gonna lie, vedkommende har klart å gjøre noe riktig, i motsetning til en del vaksinerte folk.

Tja bor i ei bygd med 8 smittede siden det startet. Men akkurat nå så er det stigende på alle kanter og veldig tett på. Har fått to meldinger denne uka selv faktisk. Iht smitte sporing. Litt flaks for min del slapp jeg unna. På begge to

Gjest laPistola
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor det? Jeg er skikkelig god i jobben min. Så selv om jeg ikke visste at jeg reagerte så voldsomt, på at en person live skulle stå foran og snakke om kovid som en fake News, og skryte av alle tiltak som personen hadde aktivt bestemt seg for å drite i. Så  å su opp jobben pga det syntes jeg blir et sjukt tynt grunnlag. Sa ikke opp  jobben da det kom inn en gærning med kniv og vifta med under nesa mi heller. Så skal nok klare meg. Ble bare så overasket over hvor sinna jeg faktisk egentlig er på sånne  folk. Mer sinna enn knivmannen

Mer sinna enn knivmannen? Vel, jeg lurte litt på om dette er en trolletråd, for om du jobbet i butikk eller er mye ute blant mennesker er det litt rart at du ikke har opplevd at andre har en annen mening enn deg tidligere. Dette er ikke konspirasjon. Det er de kundene som spytter på deg eller hoster på deg for og vise deg at corona ikke finnes som konspirerer. De er de som skal saksøke deg fordi du vil følge restriksjoner uten og kunne vise til hvor de står i grunnloven du blir sint på. Kunder som vil diskutere eller dele sin mening med deg skjer hele tiden. Hvis du synes det er lettere og bli truet med kniv enn at en kunde ikke ønsker og ta en frivillig vaksine ..  da bør du faktisk ikke jobbe i butikk, selvom du synes du er skikkelig god, for du kommer til og være skikkelig mye sint framover. Pass på din egen psykiske helse oppi alt. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Først: jeg har full respekt for alle dere som jobber så nært på andre. Virkelig.

Ja, noen tror at dette er en bløff. Det virker som fullstendig galskap for mange. Jeg tenker ikke at det de tror er riktig, men jeg kan likevel forstå greia. En må liksom se det store bildet, og så se verden som den er. Hvor mye tror du ikke vi aldri får vite, og blir lurt av? Nå høres jeg konspi ut 🙂 men det er realitet. Så at noe drar trådene videre, det skjønner jeg.

Og så. Nå er det virkelig ikke lenge siden Nakstad (?) sa at håndsprit ikke hjalp i det hele tatt. Ikke sant? Det var før denne nye varianten tror jeg? De har også vært usikre ang munnbind. Det er sannheten. Så at noen da tror på dette, og har "visst det hele tiden", kan du jo egentlig ikke med god grunn bli sint for?

Endret av SoWhat?
  • Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Tja bor i ei bygd med 8 smittede siden det startet. Men akkurat nå så er det stigende på alle kanter og veldig tett på. Har fått to meldinger denne uka selv faktisk. Iht smitte sporing. Litt flaks for min del slapp jeg unna. På begge to

Og vedkommende har holdt seg frisk uten maske, uten håndsprit, uten vaksine i 2 år.

Vedkommende har gjort noe riktig i forhold til en mengde andre folk. Så kanskje vedkommende har ett poeng. Hvis alle hadde gjort som vedkommende, så hadde jo ingen her i Norge hatt Covid 19 de siste 2 årene. Tygg på den du.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...