Gå til innhold

Skremmende mye koronasmitte nå.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er oppriktig bekymret nå. Det er smitte overalt og smittetallene peker bare oppover. Samtidig blir det jo ikke gjort noe særlig i skolen - joda, gult nivå, men ungene må jo ikke i karantene om det er smitte i klassen. De må HELDIGVIS i karantene nå om husstandsmedlemmer er smittet, og det hjelper jo.. 

Vi har glidd gjennom disse snart to årene med null karantene på hele familien og to tester hver. Ikke økonomisk riktignok når mor var permittert nesten kontinuerlig fra mars 2020- juni 2021 og står i fare for å bli permittert igjen nå, men smittemessig.

Jeg er i høy risiko gruppen. 28år gammel og fikk min tredje dose i starten av november. Legen sier han tror det skal være bra nok, men det vet man jo ikke? Skolen sier barna får ugyldig fravær om vi velger å holde de hjemme (hva nå enn det egentlig betyr på en barneskole) og jeg er så usikker på hva vi skal gjøre.. Hva ville dere gjort? Eller har gjort? Noen som velger å holde barna hjemme? Får dere digital undervisning, eller blir det ferie?

Beklager langt innlegg, jeg ligger å er veldig bekymret i natten..

Anonymkode: af8a3...b59

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er oppriktig bekymret nå. Det er smitte overalt og smittetallene peker bare oppover. Samtidig blir det jo ikke gjort noe særlig i skolen - joda, gult nivå, men ungene må jo ikke i karantene om det er smitte i klassen. De må HELDIGVIS i karantene nå om husstandsmedlemmer er smittet, og det hjelper jo.. 

Vi har glidd gjennom disse snart to årene med null karantene på hele familien og to tester hver. Ikke økonomisk riktignok når mor var permittert nesten kontinuerlig fra mars 2020- juni 2021 og står i fare for å bli permittert igjen nå, men smittemessig.

Jeg er i høy risiko gruppen. 28år gammel og fikk min tredje dose i starten av november. Legen sier han tror det skal være bra nok, men det vet man jo ikke? Skolen sier barna får ugyldig fravær om vi velger å holde de hjemme (hva nå enn det egentlig betyr på en barneskole) og jeg er så usikker på hva vi skal gjøre.. Hva ville dere gjort? Eller har gjort? Noen som velger å holde barna hjemme? Får dere digital undervisning, eller blir det ferie?

Beklager langt innlegg, jeg ligger å er veldig bekymret i natten..

Anonymkode: af8a3...b59

Samme her. Jobber i skolen, er i risikogruppen, men ikke fått tredje dose enda.

På jobb nektes jeg munnbind, smitten er ute av kontroll, og ny smitterekord i natt.

Får ikke sove, skulle ønske alle foreldre holdt barna hjemme, når myndighetene nekter å gjøre noe.

Er redd :( 

• Liker 4
Skrevet

Hadde helt klart holdt barna hjemme! At skolen ikke er stengt er utrolig 😠

Anonymkode: f7215...767

• Liker 7
Skrevet

Hva er dere egentlig redd for?

Anonymkode: 3929e...488

• Liker 8
Skrevet

Du melder forkjølelse hos barna, og så blir alle hjemme. Læreren har da selvfølgelig ikke lov til å karakterisere dette som "ulovlig" fravær. Dette diskuterer du ikke med han/henne. Nå er tiden for å prioritere egen helse og familie. 

Anonymkode: 033f9...042

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For å dø kanskje? Hva ellers?

Anonymkode: c9a38...195

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du melder forkjølelse hos barna, og så blir alle hjemme. Læreren har da selvfølgelig ikke lov til å karakterisere dette som "ulovlig" fravær. Dette diskuterer du ikke med han/henne. Nå er tiden for å prioritere egen helse og familie. 

Og læreren er nok bare lettet uansett... Dess flere som gjør dette dess mindre sjanse for læreren selv å bli smittet før jul. 

• Liker 3
Skrevet

Hold dere hjemme da. Folk er ute og samles, derfor øker smitten. Men hvor mange dør? Det er de over 80 og de skal dø. Ingen lever evig.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er litt enig i det der. De siste dagene før jul er det jo ikke så mye undervisning uansett og med mindre barna har enormt mye fravær skader det ingen. Heller gagner alle.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

For å få jula ødelagt. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hun skriver hun er i høyrisikogruppe, så hun er nok redd for å bli alvorlig syk. Det er veldig forståelig. Andre, som meg, er mest redd for å havne i karantene, og evt isolasjon. Det er temmelig inngripende tiltak

• Liker 5
Skrevet
zemer skrev (4 timer siden):

For å få jula ødelagt. 

En stor del av problemet. Vi har laget oss en oppfatning at denne "høytiden" er noe vi MÅ gjennomføre, smitte eller ei. Nåde den som ødelegger jula. Her skal en samles i bøtter og spann og reise på kryss og tvers av kommunegrensene, før en til og med drar samme vei tilbake.

Det hadde ikke hatt noen praktisk betydning for noen som helst å bare avlyse hele greia. Men det går jo ikke. For vi må samles og feire og reise.

Viruset får være med i gavesekken til de tusen hjem.

• Liker 1
Skrevet

Si at barna har såre halser, og hold dem hjemme!

Skrevet
Blueberrymuffin skrev (13 timer siden):

Samme her. Jobber i skolen, er i risikogruppen, men ikke fått tredje dose enda.

På jobb nektes jeg munnbind, smitten er ute av kontroll, og ny smitterekord i natt.

Får ikke sove, skulle ønske alle foreldre holdt barna hjemme, når myndighetene nekter å gjøre noe.

Er redd :( 

Si du er syk. Ingen takker deg om du ligger døden nær når du blir smittet i skolen. 

• Opprett ny...