AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #1 Skrevet 15. desember 2021 Jeg har det selv, og syntes det er vanskelig å forklare når noen spør. Nå vet jeg symptomene kan være forskjellig fra person til person. Men kanskje noen av symptomene vil matche mine (og jeg har en bedre forklaring) her er slik jeg prøver forklare hva jeg går igjennom: Fibromylagi - smerter i øverste delen av ryggraden grunnet anspenthet - Vonde og stive ledd - utmattelse Anonymkode: 3df46...d9a 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #2 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har det selv, og syntes det er vanskelig å forklare når noen spør. Nå vet jeg symptomene kan være forskjellig fra person til person. Men kanskje noen av symptomene vil matche mine (og jeg har en bedre forklaring) her er slik jeg prøver forklare hva jeg går igjennom: Fibromylagi - smerter i øverste delen av ryggraden grunnet anspenthet - Vonde og stive ledd - utmattelse Anonymkode: 3df46...d9a Jeg lurer på om jeg kan ha fibromyalgi. Jeg har kroniske smerter i nedre rygg, stive hofter, symmetriske punkter på kroppen som er smertefulle, og utmattelse. Anonymkode: 465e7...6a6 3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #3 Skrevet 16. desember 2021 Jeg har en anelse om at jeg kan ha det. Er vondt og ømt i skuldrene og oppover nakken, vondt nederst i ryggen, i hoften, flere trykkpunkter gjør vondt. Etter massasje kjennes det ut som jeg har blitt mørbanket, som om hele ryggen er full av blåmerker som verker i flere dager. Har vondt i leddene (håndledd, ankelene og knæra) Sover dårlig, våkner trøtt. Har blitt diagnositert med utmattelse tidligere i år. Mage i ulage, fryser og tidvis øresus. Har bestilt time til fysioterapi nå, så får jeg bare se veien videre, men kjenner jeg ikke kan leve på ibux daglig bare for å ikke verke meg ihjel 🥴 Anonymkode: 91c29...286
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #5 Skrevet 16. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 15.12.2021 den 1.32): Jeg har det selv, og syntes det er vanskelig å forklare når noen spør. Nå vet jeg symptomene kan være forskjellig fra person til person. Men kanskje noen av symptomene vil matche mine (og jeg har en bedre forklaring) her er slik jeg prøver forklare hva jeg går igjennom: Fibromylagi - smerter i øverste delen av ryggraden grunnet anspenthet - Vonde og stive ledd - utmattelse Anonymkode: 3df46...d9a Jeg har fibromyalgi. Fastlegen skal kunne sette diagnosen. I tillegg kan du Google tender points eller triggerpunkt fibromyalgi. Jeg verker hovedsaklig i muskulatur. Lår, rumpe, rygg, nakke og skuldre. I tillegg er jeg veldig stiv i leddene, og bruker lang tid på å komme i gang om morgenen. Muskelverken kjennes nesten ut som en slag tannpine, eller at noen drar og river i musklene. I tillegg har jeg veldig vonde senefester i hendene, håndleddene, albuene og skuldrene. Jeg sliter med konsentrasjon og fokus. Utmattelsen kan komme som kastet over meg, for eksempel om jeg står på butikken eller liknende. Det kan også skje hjemme i sofaen. Jeg tåler kulde veldig dårlig, og blir verre når det er kaldt. Jeg føler meg aldri opplagt og uthvilt, uansett hvor mye jeg sover. Men det er viktig å holde seg fysisk aktiv, det hjelper som regel litt på. Jeg går i full jobb og har småbarn osv. Men det er dessverre ikke mye å gjøre med dette. Anonymkode: 481bf...1ad 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #6 Skrevet 16. desember 2021 Bam skrev (3 timer siden): Man har veldig vondt i vilja 😕 Skjerp deg! Anonymkode: af647...195 2
Mezzosoprena Skrevet 16. desember 2021 #7 Skrevet 16. desember 2021 Bam skrev (5 timer siden): Man har veldig vondt i vilja 😕 Alltid - HVER ENESTE GANG!! Hva er det egentlig får ut av å drive på med dette hele tiden? 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #8 Skrevet 16. desember 2021 Bam skrev (5 timer siden): Man har veldig vondt i vilja 😕 Du oppfordrer folk i korona-trådene til å skaffe seg kunnskap, noe jeg er helt enig i. Synes du skal følge ditt eget råd.... Anonymkode: 78455...a38 5
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #9 Skrevet 16. desember 2021 Jeg skjønner meg ikke på fibromyalgi. Muskelplager og leddstivhet og utmattelse og ukonsentrert og uopplagt. Er dette symptomene? Anonymkode: 90a93...5c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå