AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #1 Del Skrevet 14. desember 2021 Jeg prøver å gå ned i vekt men mannen klarer bare ikke la vær å kjøpe godteri, småkaker, potetgull osv. nå også nugatti pålegg. Hvordan skal jeg klare å holde selvdisiplinen? Hjelper det å gjemme det vekk, godteskap osv? Trenger konkrete tips for å klare dette, for mannen kommer ikke til å la vær å handle inn.. Anonymkode: a0e87...a5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyester Skrevet 14. desember 2021 #2 Del Skrevet 14. desember 2021 Ute av syne ute av sinn. Legg det slik at du ikke kan se det. Eller enda bedre, spør han om å gjemme det så du ikke finner det. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym244 Skrevet 14. desember 2021 #3 Del Skrevet 14. desember 2021 Ta deg selv i det hver gang suget kommer. Ta en glass vann eller litt frukt i stedet. Funket for meg med iskaldt vann og å unngå kjøkkenet mens suget var som verst. Og unn deg selv litt godt i f.eks helger, da har man noe å se frem til. Fullstendig godtestopp fungerte ikke for meg hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #4 Del Skrevet 14. desember 2021 Åh, jeg er i samme situasjon som deg. Samboer tar ikke hensyn til at jeg ønsker å gå ned litt (han synes ikke jeg trenger det) og kjøper godis og småkaker/bakst ofte. Han gjør det ogsånfor å være søt og snill. Jeg gjemmer det bort i godteskapet og det hjelper generelt sett, men det er ikke så lett å holde selvdisiplinen når han tar det frem og gomler, hehe. Anonymkode: 65364...521 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #5 Del Skrevet 14. desember 2021 Viljestyrke. Enkelt og greit. Anonymkode: 4a056...22b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #6 Del Skrevet 15. desember 2021 Hvordan i all verden kan han ha så lite respekt for deg at han fortsetter å kjøpe inn når du sliter med vekta? For en råtten fyr. Anonymkode: 556d0...5c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #7 Del Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvordan i all verden kan han ha så lite respekt for deg at han fortsetter å kjøpe inn når du sliter med vekta? For en råtten fyr. Anonymkode: 556d0...5c7 Jeg er ikke TS, men tenker at mannen må få kjøpe det han vil. Også får jeg som vil være sunnere og gå ned litt klare å holde meg unna. Anonymkode: 28e63...41a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #8 Del Skrevet 15. desember 2021 Jeg er litt i motsatt ende enn deg - her er det mannen som sliter litt med å begrense seg dersom det er søtsaker og snacks tilgjengelig. Jeg handler inn til helger og sånt i ukedagene av og til, og dette gjemmer jeg på forskjellige steder fra gang til gang for at han ikke skal finne og spise det før helgen. Vi er også enige om at julekaker og sånt må gjemmes vekk frem til en gang i neste uke, det merker jeg er fint for min egen del også. 😅 Anonymkode: 36858...00b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #9 Del Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvordan i all verden kan han ha så lite respekt for deg at han fortsetter å kjøpe inn når du sliter med vekta? For en råtten fyr. Anonymkode: 556d0...5c7 Hvordan vet du at TS sliter med vekta? Og det er jo ikke sikkert at mannen vet om disse "godtefrie-planene" til TS? Anonymkode: 237b5...ab9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #10 Del Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er ikke TS, men tenker at mannen må få kjøpe det han vil. Også får jeg som vil være sunnere og gå ned litt klare å holde meg unna. Anonymkode: 28e63...41a Man bør ha såpass med omtanke for den man bor sammen at man ikke spolerer for vedkommende. Det er ikke snakk om hele livet, det er en liten periode av livet der man kanskje må spise sjokoladen sin i smug. Det er ikke noe offer for å være grei med den man bor med, som man bør være glad i. AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Hvordan vet du at TS sliter med vekta? Og det er jo ikke sikkert at mannen vet om disse "godtefrie-planene" til TS? Anonymkode: 237b5...ab9 Hun skriver jo hun vil gå ned i vekt, det naturlige er at hun da sliter med den. Om hun ikke har informert mannen, så bør hun gjøre det. Anonymkode: 556d0...5c7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #11 Del Skrevet 15. desember 2021 Jeg ber mannen kjøpe godis jeg ikke liker. Han er glad i firkløver og sure ting og jeg takler verken sure ting eller nøtter så det er liksom litt «Free pass». I tillegg må jeg ha tilgang på edamame, kikerter, frukt og bær. Anonymkode: 956f7...d31 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #12 Del Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Man bør ha såpass med omtanke for den man bor sammen at man ikke spolerer for vedkommende. Det er ikke snakk om hele livet, det er en liten periode av livet der man kanskje må spise sjokoladen sin i smug. Det er ikke noe offer for å være grei med den man bor med, som man bør være glad i. Hun skriver jo hun vil gå ned i vekt, det naturlige er at hun da sliter med den. Om hun ikke har informert mannen, så bør hun gjøre det. Anonymkode: 556d0...5c7 Enig 😁 Mvh Ronja 👜 Anonymkode: 57bcd...f52 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #13 Del Skrevet 15. desember 2021 Kjøp en veske til mannen og be han om å lære av Ronja 👜 Anonymkode: 57bcd...f52 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #14 Del Skrevet 15. desember 2021 Spis mer mat. Etter jeg begynte å spise fire måltider om dagen, så er det ikke så mye plass til godteri rett og slett. Anonymkode: a2be0...7ae 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #15 Del Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvordan i all verden kan han ha så lite respekt for deg at han fortsetter å kjøpe inn når du sliter med vekta? For en råtten fyr. Anonymkode: 556d0...5c7 Nei? Mannen min skal da ikke ha godtestopp fordi jeg skal ned i vekt. For en råtten kone jeg hadde vært 😅 Her spurte jeg mannen om å ikke tilby meg når han hentet seg noe. Det holdt, da kunne han spise så mye han ville, og jeg klarte å holde fristelsen unna. Ikke meg du siterte, men man må kunne ta ansvar for det man putter i munnen. Anonymkode: 6faa9...802 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #16 Del Skrevet 15. desember 2021 Tenker du må jobbe med din egen viljestyrke. Se på dette som en form for eksponeringsterapi. Gjør godteriet og nugattien mer og mer tilgjengelig. Stå i mot. Du kan ikke kontrollere omverdenen, kun deg selv. Det er snakk om godteri. Du kommer alltid til å se det. Som et lite barn var jeg også slik som du. Men så blir man voksen og forstår konsekvenser. Behovsutsette, så du oppnår større viktigere mål enn akkurat det lille kicket godteri gir. Anonymkode: a813a...bd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #17 Del Skrevet 16. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Nei? Mannen min skal da ikke ha godtestopp fordi jeg skal ned i vekt. For en råtten kone jeg hadde vært 😅 Her spurte jeg mannen om å ikke tilby meg når han hentet seg noe. Det holdt, da kunne han spise så mye han ville, og jeg klarte å holde fristelsen unna. Ikke meg du siterte, men man må kunne ta ansvar for det man putter i munnen. Anonymkode: 6faa9...802 Det er vanligvis ikke så enkelt som å "ta ansvar for det man putter i munnen", tror man det er så lett har man ikke hatt nok problemer med vekt og kosthold selv. Dersom mannen MÅ kjøpe inn godteri, er det flere som burde holde seg litt unna. Om man ikke kan holde seg fra å kjøpe inn masse godt mens kona er på slankekur i en liten stund, så har man problemer. Anonymkode: 556d0...5c7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #18 Del Skrevet 16. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er vanligvis ikke så enkelt som å "ta ansvar for det man putter i munnen", tror man det er så lett har man ikke hatt nok problemer med vekt og kosthold selv. Dersom mannen MÅ kjøpe inn godteri, er det flere som burde holde seg litt unna. Om man ikke kan holde seg fra å kjøpe inn masse godt mens kona er på slankekur i en liten stund, så har man problemer. Anonymkode: 556d0...5c7 Jeg har selv gått ned 10 kg i år. Kanskje ikke ekstremt, men jo, jeg gikk ned det jeg hadde lagt på meg. Jeg har aldri vært borti spiseforstyrrelser da, hvis det er hva du mener med problemer med vekt og kosthold? Jeg gikk opp i vekt over tid pga skade, og jeg gikk ned igjen når jeg tok tak i problemet, som var for store porsjoner og for mye snop. Ingen som sier MÅ, men hvorfor skal jeg nekte noen å kjøpe noe de har lyst på, bare fordi JEG skal ned i vekt? Det blir litt som de som nekter mannen å ta en øl fordi de selv er gravide. Har man store problemer er det noe annet, men jeg kan ikke lese det ut fra ts sitt innlegg. For meg ser det ut som et viljestyrke/fristelse-problem, ikke et spiseforstyrrelse-problem. Men gjerne korriger meg om det er feil. Anonymkode: 6faa9...802 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 16. desember 2021 #19 Del Skrevet 16. desember 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Tenker du må jobbe med din egen viljestyrke. Se på dette som en form for eksponeringsterapi. Gjør godteriet og nugattien mer og mer tilgjengelig. Stå i mot. Du kan ikke kontrollere omverdenen, kun deg selv. Det er snakk om godteri. Du kommer alltid til å se det. Som et lite barn var jeg også slik som du. Men så blir man voksen og forstår konsekvenser. Behovsutsette, så du oppnår større viktigere mål enn akkurat det lille kicket godteri gir. Anonymkode: a813a...bd6 Jeg er nå 40 år og enda har ikke det hjulpet 😅🤷♀️ Det gjelder uansett vekt, matmengde, kosthold osv. Jeg klarer kun å unngå mine favoritter om jeg blir skikkelig dårlig av det. Er ikke spesielt glad i smågodt/chips/is - men vet jeg det er sjokolade i hus så er det KLIN umulig å få hjernen min til å fungere. Kaffe og sjokolade er seriøst som kokain for meg. Derfor har jeg forbud mot sånn «kjøpe 3 svære plater for prisen av 2» osv 😅😑 Jeg er fullstendig klar over at det handler om viljestyrke, men ovenfor de to tingene der går hjernen min totalt bananas. Spiser ikke store mengder, men har lyst på litt hele tiden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #20 Del Skrevet 16. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har selv gått ned 10 kg i år. Kanskje ikke ekstremt, men jo, jeg gikk ned det jeg hadde lagt på meg. Jeg har aldri vært borti spiseforstyrrelser da, hvis det er hva du mener med problemer med vekt og kosthold? Jeg gikk opp i vekt over tid pga skade, og jeg gikk ned igjen når jeg tok tak i problemet, som var for store porsjoner og for mye snop. Ingen som sier MÅ, men hvorfor skal jeg nekte noen å kjøpe noe de har lyst på, bare fordi JEG skal ned i vekt? Det blir litt som de som nekter mannen å ta en øl fordi de selv er gravide. Har man store problemer er det noe annet, men jeg kan ikke lese det ut fra ts sitt innlegg. For meg ser det ut som et viljestyrke/fristelse-problem, ikke et spiseforstyrrelse-problem. Men gjerne korriger meg om det er feil. Anonymkode: 6faa9...802 Ingen som sier at hun skal nekte mannen sin å overhode spise snop, men å kjøpe inn og spise foran henne er det vel mulig å droppe den lille tiden hun prøver å gå ned i vekt (for jeg regner med det ikke er snakk om årevis her dersom TS bare sliter litt med vekta). Jeg synes bare det er et særdeles lite offer å gjøre for den man er glad i for å hjelpe vedkommende med helsa. Jeg har gått ned 40 kilo selv, og det hadde ikke vært mulig dersom jeg hadde en samboer som dinglet sjokolade og potetgull foran øynene mine hele tida, eller lagret det i kjøkkenskapene jeg må inn i for å hente ut havregryna liksom. Ett av rådene man hører når man skal gå ned i vekt er jo "ikke ha det tilgjengelig". Veldig vanskelig dersom partner gjør det umulig. Anonymkode: 556d0...5c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå