Gå til innhold

Håper du på et liv etter døden?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Håper du det ikke er slutt når du dør? Personlig er jeg lei slit og strev, enda jeg også er en som egentlig lever et veldig innholdsrikt liv. Men dess eldre jeg blir, dess mer håper jeg at det ikke er noe etterpå. At det bare er et endelig punktum. Er det bare jeg som håper det? 

Anonymkode: d2dab...a0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS her, jeg er ikke suicidal eller noe slikt, jeg håper å leve lenge enda. Tenker bare på at når det er over, om 30-40 år forhåpentligvis, at det da også er helt slutt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mer tror jeg. Har sett så mye ånder at jeg må bare tro. :) men jeg tror det er fint. tror at jorden er stedet som er vondt. det er nok her vi lærer om lidelse. 

Anonymkode: da1c4...a99

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper og tror på evig liv etter døden, hvor jeg får treffe igjen kjære som har gått bort opp igjennom. 

Anonymkode: bda30...699

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det, det hadde vært spennende. Jeg er enig med deg i at livet kan være slitsomt, og selv om jeg lever et spennende liv, så føler jeg mer og mer på at jeg begynner å gå "nok". Så jeg håper et eventuelt liv etter dette er noe helt annet og nytt 🤞

Anonymkode: 9bc04...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det ikke er noe etter døden for meg, det holder i massevis å leve dette livet for min del 🙂.

Anonymkode: 72bb4...98d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg blir det litt som å spørre om jeg håper at sola blir grønn i morra. Det er så usannsynlig at det blir litt absurd for meg å håpe på noe sånt. Jeg har sett mange bevis som peker i mottsatt retning, og det er i løpet av de 5000 siste årene ingen som har klart å komme med ett eneste godt bevis for.

Anonymkode: 19c5d...fdc

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper på det. Ikke så mye for min egen egoistiske del, men fordi jeg så gjerne vil treffe andre jeg kjenner igjen, som har gått bort. ❤️

Anonymkode: 86ca4...b43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, absolutt ingen grunn til å to på at det er noe etter døden,

Anonymkode: c35c3...3d6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg håper på det. Ikke så mye for min egen egoistiske del, men fordi jeg så gjerne vil treffe andre jeg kjenner igjen, som har gått bort. ❤️

Anonymkode: 86ca4...b43

Det er jo for din egen egoistiske del...?

For å svare på spørsmålet, håper og tror at det er slutt etter dette. Det verste marerittet hadde vært å få evig liv eller noe.

Anonymkode: d0996...3df

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror at det er et liv etter døden, ja. For meg er det like absurd, og meningsløst, at det skal være punktum. Vi er mye mer enn vår fysiske kropp. Selv om vi i Norge har det bedre enn de aller fleste på denne jorda, finner tydeligvis mange livet så meningsløst at de ikke ønsker at det skal være noe etterpå. Det er trist. Jeg er ikke spesielt religiøs, men som sagt; vi er mer enn kropp. Å tro at det er noe fint som venter, gir også dette livet mer mening😊 

Anonymkode: 3fb4d...19a

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Håper du det ikke er slutt når du dør? Personlig er jeg lei slit og strev, enda jeg også er en som egentlig lever et veldig innholdsrikt liv. Men dess eldre jeg blir, dess mer håper jeg at det ikke er noe etterpå. At det bare er et endelig punktum. Er det bare jeg som håper det? 

Må nok skuffe deg. Det er ikke over når kroppen din dør. Du lever videre, men i en annen dimensjon. For en periode. Så blir du født på ny om du ikke har oppnådd åpenbaring. Det fysiske liv vi lever på kloden er veien til en fredfull tilværelse. Det kan bli mange liv med smerte og læring. Dessverre. 

Anonymkode: 8b930...03a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Det verste marerittet hadde vært å få evig liv eller noe.

Hvorfor det?

Anonymkode: bda30...699

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde ikke noe liv før fødselen, så er ganske overbevist om at det ikke er noe etterpå. Jeg håper heller ikke på det.

Livet er ganske slitsomt og til tider jævlig for både mennesker og dyr. Jeg ser ikke noen grunn til å tro at et eventuelt liv etter døden skulle være bedre eller godt. Forestillingen om himmelen, eller at man skal møte andre døde igjen, bunner i ønsketenkning. Forståelig, men svært usannsynlig.

Anonymkode: fc199...1a0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, håper da virkelig å få helt fred etter dette livet. Nå noe forbaska åpenbaring med å gå igjennom lærdom og lidelse, da hadde jeg konfrontert høyere makter med noen  velvalgte ord. Sadist oppførsel det der. 

Anonymkode: 7859a...e7d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hadde ikke noe liv før fødselen, så er ganske overbevist om at det ikke er noe etterpå. Jeg håper heller ikke på det.

Livet er ganske slitsomt og til tider jævlig for både mennesker og dyr. Jeg ser ikke noen grunn til å tro at et eventuelt liv etter døden skulle være bedre eller godt. Forestillingen om himmelen, eller at man skal møte andre døde igjen, bunner i ønsketenkning. Forståelig, men svært usannsynlig.

Anonymkode: fc199...1a0

Når du drømmer så drømmer du om folk du ikke husker har møtt før. Jo, du har møtt de før.  

Anonymkode: 8b930...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som vet. Jeg tror nok i bunn og grunn at deg er stopp. Men har også hatt noen opplevelser der det mest sannsynlig er gjenganger da det ikke finnes noen mulighet for så mye annet. Iallefall ikke noe kjent. 

Anonymkode: ac61a...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...