Gå til innhold

Det er noen som har overført sinnsykt mye penger til meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dnb og det står bare «nettgiro» og at det fortsatt er reservert

Ringte dnb, men de sa at de ikke fikk info på hvem avsender er før det kommer opp i min nettbank uansett. De sier jeg kan se dette enten i morgen eller dagen etter 

Men jeg vrir meg av nysgjerrighet og syntes det også er ganske irriterende å ha disse pengene på konto, da jeg skal storhandle i morgen og føler jeg ikke har helt kontroll med denne latterlige høye saldoen. Kommer jo til å få helt angst og sjekke kontoen for hver gang jeg trekker kortet 😂 

Når er det jeg kan forvente å se hvem avsender er?? Noen som vet noen typiske klokkeslett for hver bank?

Og vil dette påvirke min skatt, selv om jeg overfører pengene tilbake så fort jeg vet hvem det er? 

Anonymkode: 8fd0c...f19

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye er det snakk om? 😅

Anonymkode: 8bc32...8ea

• Liker 3
Skrevet

Hvis du sender pengene til meg kan jeg sørge for å holde de trygge.

• Liker 17
Skrevet

Du skal storhandle? Hat du virkelig samvittighet til det hvis det viser seg at det er en stakkar som har klart å skrive feil kontonr? Og som febrilsk prøver å få tak i deg? Nei, vent med storhandling til du vet hvem som har sendt. Slutt å vær egokjerring 

Anonymkode: fb056...490

• Liker 14
Skrevet

Opprett en ny konto som du overfører dem til. Ikke overfør dem tilbake til avsender. Så kan de stå der til du har funnet ut hva du skal gjøre med dem.

Anonymkode: 91038...688

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Opprett en ny konto som du overfører dem til. Ikke overfør dem tilbake til avsender. Så kan de stå der til du har funnet ut hva du skal gjøre med dem.

Dette er det bare slemme mennesker som hadde klart å gjøre. Hvis overføringen er feil så må man betale tilbake! Er det ikke også noe i loven som sier at man ikke får beholde ting som åpenbart ikke var ment for deg?

Hvor mye er det egentlig snakk om? :)

Skrevet
loveli skrev (1 minutt siden):

Dette er det bare slemme mennesker som hadde klart å gjøre. Hvis overføringen er feil så må man betale tilbake! Er det ikke også noe i loven som sier at man ikke får beholde ting som åpenbart ikke var ment for deg?

Jo større sum, jo flere ville kastet prinsippene overbord. 

Anonymkode: a3dcb...b70

• Liker 4
Skrevet

Her er det nok bare å beholde pengene og kose seg.

Anonymkode: a828d...5bc

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jo større sum, jo flere ville kastet prinsippene overbord. 

Anonymkode: a3dcb...b70

Men jo færre burde kaste prinsippene...

Hadde jeg fått 500.000,- på konto fra en vilt fremmed person som spurte om å få de tilbake så hadde jeg jo selvfølgelig gjort det! Tenk på den personen som overførte feil! Eller tenk om det var deg? Fy faen, det er helt grusomt å forestille seg.

Eller tenk om bestefar Odne har solgt huset sitt og skal overføre pengene fra salget til sine barnebarn. Vipps har en ukjent person fått 5mill på konto. Penger som Odne har slitt for å få, holdt på huset selv om han spiste knekkebrød til middag i flere perioder av livet når han ikke har hatt god inntekt.

Hadde noen bedt om 5,- tilbake hadde jeg også gjort det.

Man har også rett på 10% finnerlønn tror jeg. :)

Endret av loveli
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Her er det nok bare å beholde pengene og kose seg.

Anonymkode: a828d...5bc

Pengene må jo betales tilbake om de er feil overført. 

Idiot altså. 

• Liker 26
Skrevet

En styrtrik prins? 😏

• Liker 2
Gjest BrittEkeberg
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Har dnb og det står bare «nettgiro» og at det fortsatt er reservert

Ringte dnb, men de sa at de ikke fikk info på hvem avsender er før det kommer opp i min nettbank uansett. De sier jeg kan se dette enten i morgen eller dagen etter 

Men jeg vrir meg av nysgjerrighet og syntes det også er ganske irriterende å ha disse pengene på konto, da jeg skal storhandle i morgen og føler jeg ikke har helt kontroll med denne latterlige høye saldoen. Kommer jo til å få helt angst og sjekke kontoen for hver gang jeg trekker kortet 😂 

Når er det jeg kan forvente å se hvem avsender er?? Noen som vet noen typiske klokkeslett for hver bank?

Og vil dette påvirke min skatt, selv om jeg overfører pengene tilbake så fort jeg vet hvem det er? 

Håper ingen har tatt opp lån i ditt navn, og at du snart får en melding om at du må overføre beløpet. Og at du snart får en svær regning med forbrukslån fra banken etc. 

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis pengene blir stående på deg over nyttår, blir det formuesskatt. Det er i grunnen noe av det mest urettferdige med formuesskatten, at penger man får nyttårsaften må man skatte like mye av som om man hadde hatt dem hele året og hatt muligheten for avkastning. Nå valgte jeg bare å kommentere det siste du spurte om, men sånn ellers skal du selvsagt overføre pengene tilbake hvis det er feil at du har fått dem. 

Anonymkode: 51607...110

• Liker 7
Skrevet

Nå er jeg veldig nysgjerrig på hvor mye penger det er snakk om.

Anonymkode: eac52...212

• Liker 7
Skrevet

Er du sikker på at dette ikke er dine, redelig og fortjent? Noe etteroppgjør e.l? Har erfart det samme og fått tilsynelatende for mye inn på konto, men der det viste seg at det var korrekt. Jeg hadde tydeligvis litt liten kontroll på økonomien. Men hvis du har full kontroll og oversikt så er det kanskje ikke det.. 
Hvor mange ti talls beløp er det snakk om?

Anonymkode: 2e100...8bf

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hvor mye er det snakk om? 😅

Anonymkode: 8bc32...8ea

loveli skrev (22 minutter siden):

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nå er jeg veldig nysgjerrig på hvor mye penger det er snakk om.

Anonymkode: eac52...212

70 000 kr 😮💨

ts

• Liker 2
Skrevet
KvinneMannen skrev (29 minutter siden):

Hvis du sender pengene til meg kan jeg sørge for å holde de trygge.

Hehe tullekopp 😅

Kveldshimmel skrev (14 minutter siden):

En styrtrik prins? 😏

Hehe det hadde jo vært flott 😆 men tviler på det! 

ts

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Du skal storhandle? Hat du virkelig samvittighet til det hvis det viser seg at det er en stakkar som har klart å skrive feil kontonr? Og som febrilsk prøver å få tak i deg? Nei, vent med storhandling til du vet hvem som har sendt. Slutt å vær egokjerring 

Anonymkode: fb056...490

Jeg skal ikke storhandle for de pengene da! 😳 Jeg kommer ikke til å bruke en krone av de. Men alt ble litt uoversiktlig for meg nå, jeg skal handle ganske mye i morgen med MINE EGNE penger, og nå må jeg virkelig ha tunga rett i munn! I tillegg er det en del regninger som trekkes av kontoen min i morgen, så jeg må jo inn å sjekke saldo for hvert eneste kjøp jeg tar, for å være sikker på at jeg ikke bruker noen av pengene til denne ukjente personen

ts

• Liker 34
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Vil det ha noe å si for min skatt at jeg overfører 70 k rundt omkring da? Jeg kommer til å gi de tilbake, jeg har ikke samvittighet til noe annet 😅

ts

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...