AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #61 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ved fylte 55år blir sæden hans uansett destruert, slik er reglene...så de har en øvre grense for når han evt kan bli far... Anonymkode: f4eb1...1f6 Utdrag fra tekst: Nedfrysing av sæd Ved kreftbehandling som kan gjøre mannen infertil (ufruktbar) gir andrologisk labratorium ved Rikshospitalet et tilbud om nedfrysning av sæd. Dette tilbudet gjelder alle pasienter som har en sykdom eller skal gjennomgå en behandling som kan nedsette eller helt ødelegge pasientens fruktbarhet. Målet er å gi pasientene mulighet til å få barn etter endt behandling. Avgjørelsen om lagring treffes av behandlende lege i samråd med ansvarlig overlege ved andrologisk labratorium. Lagret sæd kan bare brukes til behandling med assistert befruktning av pasientens ektefelle eller partner i stabilt samboerskap (varighet mer enn 2 år). Bruk av lagret sæd krever pasientens skriftlige samtykke, attestert av institusjonen der behandling med assistert befruktning skal foretas. Samtykke for assistert befruktning må gis særskilt for hver behandlingssyklus (menstruasjonssyklus). Tilbud om frysing og lagring av sæd gir ingen automatisk rett til behandling med assistert befruktning. Avgjørelse om dette treffes av behandlende lege etter gitte retningslinjer i lov om assistert befruktning. Pasienten Informeres muntlig og skriftlig og det redegjøres for juridiske forholdsregler. Det må tas blodprøve for HIV, hepatitt B/C og syfilis for å utelukke at sæden innholder smittestoffer. Beskrivelse av nedfrysing av sæd Pasienten kan fryse ned inntil tre prøver. Prøvene bør tas med et par dagers mellomrom, og pasienten bør ikke ha sædavgang mindre enn to døgn før hver prøve. Sædprøven tas ved masturbasjon, og sæden samles direkte i et urinprøveglass. Det må ikke benyttes kondom da den inneholder sæddrepende stoffer. Prøven må ikke avkjøles, og skal være levert andrologisk laboratorium senest en time etter sædavgang. Sædprøven blir holdt i en karantenetank inntil HIV- og hepatittsvaret foreligger. Sæden lagres i 10 år med mulighet for forlengelse dersom pasienten ønsker det. Ved fylte 55 år, eller ved dødsfall, vil sæden bli destruert. Anonymkode: f4eb1...1f6 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #62 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Utdrag fra tekst: Nedfrysing av sæd Ved kreftbehandling som kan gjøre mannen infertil (ufruktbar) gir andrologisk labratorium ved Rikshospitalet et tilbud om nedfrysning av sæd. Dette tilbudet gjelder alle pasienter som har en sykdom eller skal gjennomgå en behandling som kan nedsette eller helt ødelegge pasientens fruktbarhet. Målet er å gi pasientene mulighet til å få barn etter endt behandling. Avgjørelsen om lagring treffes av behandlende lege i samråd med ansvarlig overlege ved andrologisk labratorium. Lagret sæd kan bare brukes til behandling med assistert befruktning av pasientens ektefelle eller partner i stabilt samboerskap (varighet mer enn 2 år). Bruk av lagret sæd krever pasientens skriftlige samtykke, attestert av institusjonen der behandling med assistert befruktning skal foretas. Samtykke for assistert befruktning må gis særskilt for hver behandlingssyklus (menstruasjonssyklus). Tilbud om frysing og lagring av sæd gir ingen automatisk rett til behandling med assistert befruktning. Avgjørelse om dette treffes av behandlende lege etter gitte retningslinjer i lov om assistert befruktning. Pasienten Informeres muntlig og skriftlig og det redegjøres for juridiske forholdsregler. Det må tas blodprøve for HIV, hepatitt B/C og syfilis for å utelukke at sæden innholder smittestoffer. Beskrivelse av nedfrysing av sæd Pasienten kan fryse ned inntil tre prøver. Prøvene bør tas med et par dagers mellomrom, og pasienten bør ikke ha sædavgang mindre enn to døgn før hver prøve. Sædprøven tas ved masturbasjon, og sæden samles direkte i et urinprøveglass. Det må ikke benyttes kondom da den inneholder sæddrepende stoffer. Prøven må ikke avkjøles, og skal være levert andrologisk laboratorium senest en time etter sædavgang. Sædprøven blir holdt i en karantenetank inntil HIV- og hepatittsvaret foreligger. Sæden lagres i 10 år med mulighet for forlengelse dersom pasienten ønsker det. Ved fylte 55 år, eller ved dødsfall, vil sæden bli destruert. Anonymkode: f4eb1...1f6 Så skal han få brukt denne lagrete spermen med noen andre enn deg så må han kjappe seg 😅 Anonymkode: f4eb1...1f6 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #63 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Så skal han få brukt denne lagrete spermen med noen andre enn deg så må han kjappe seg 😅 Anonymkode: f4eb1...1f6 Han er nok ikke klar over at sæden blir destruert etter 55 år. Ts Anonymkode: 7de01...e9e
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #64 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Høres ut som en mann som allerede kikker om gresset er grønnere på den andre siden og som ikke ville nølt med å bytte gresslette om sjansen bydde seg med en yngre kvinne. Jeg hadde ikke klart å stole på han etter å hørt om disse planene hans, hadde blitt rasende. Anonymkode: dbbee...4da Jepp. En kan bare tenke som hva som hadde skjedd om rollene var motsatt og det var Ts som var syk. Da hadde han nok stukket, slik mange menn gjør når kona blir syk. Anonymkode: cf4ae...af9 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #65 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Å flytte på landet uten meg Ts Anonymkode: 7de01...e9e Er det han utro fyren du har snakket om her før? Anonymkode: ac230...8fe
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #66 Skrevet 15. desember 2021 Han planlegger å dumpe deg hvis barnet hans dør. Han vil da være så gammel "far" at han kun vil få de slitsomme småbarnsårene og ungdommstiden med et evt nytt barn, og så dø før barnet er ordentlig voksent. Og et barn skal da leve resten av livet uten far fordi genene skal iallefall føres videre? Han ser ikke selv hvor destruktivt dette er? Og han planlegger å flytte uten deg? Hvorfor er han sammen med deg når han ikke ønsker å ha en fremtid med deg? Hva får han ut av forholdet? Løp så fort du kan fra denne "mannen". Du fortjener noen som faktisk liker deg. Anonymkode: 7ccbe...7a7 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #67 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jepp. En kan bare tenke som hva som hadde skjedd om rollene var motsatt og det var Ts som var syk. Da hadde han nok stukket, slik mange menn gjør når kona blir syk. Anonymkode: cf4ae...af9 Jeg tror at han hadde taklet mine fysiske forandringer mye dårligere enn hva jeg gjør, og vært mye mindre forståelsesfull for manglende sexlyst og evne til å få ereksjon. Ts Anonymkode: 7de01...e9e 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #68 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det han utro fyren du har snakket om her før? Anonymkode: ac230...8fe Nei ikke utro Anonymkode: 7de01...e9e
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #69 Skrevet 15. desember 2021 Ulven skrev (57 minutter siden): Denne mannen har du skrevet om før ikke sant? Ja, hvis det er han utro fyren så er det kanskje ikke så rart han vil spare litt sperm. Anonymkode: ac230...8fe
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #70 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei ikke utro Anonymkode: 7de01...e9e What? Er det flere her inne som er sammen med mann med kreft som vil flytte? Og bare én av disse som oppdaget at mannen også var utro? Anonymkode: ac230...8fe 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #71 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): What? Er det flere her inne som er sammen med mann med kreft som vil flytte? Og bare én av disse som oppdaget at mannen også var utro? Anonymkode: ac230...8fe Det er jaggu meg nok at mannen min har kreft, jeg håper for guds skyld at han ikke har vært utro i tillegg, men det tviler jeg sterkt på da han ikke har klart å få skikkelig ereksjon på mange måneder pga cellegiftbehandling. Ts Anonymkode: 7de01...e9e
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #72 Skrevet 15. desember 2021 Doktor Dyregod skrev (4 timer siden): Var ikke det litt hardt? Hadde du satt pris på å bli dumpet når du var i kjelleren? Håper TS har litt mere medlidenhet enn det du har. Man kan gå ganske dypt ned i kjelleren som nærmeste pårørende også, skal jeg si deg. Jeg vet ikke om jeg hadde taklet en slik info mens mitt liv settes på vent under hans sykdom. Anonymkode: b21df...8d4 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #73 Skrevet 15. desember 2021 lagret sæd blir destruert når de er 55 . menn skal ikke ha sjansen for barn hele livet de heller Anonymkode: 2868b...533 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #74 Skrevet 15. desember 2021 jeg møtte en mann som hadde vært igjennom strålebehandling. han hadde 3 barn fra før , men var singel da det skjedde. han frøs ikke ned sæd. det ble et kjempeproblem for oss to som møttes etter dette. så vi avsluttet forholdet. han var bare 38 år gammel da vi møttes. gubben din er 50.. Anonymkode: 2868b...533
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #75 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Hvordan kommer man i kontakt med en likeperson? Ts Anonymkode: 7de01...e9e Se på Kreftforeningen sine nettsider. De har tlfnummer der🙂 Anonymkode: 28319...25a 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #76 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det er jaggu meg nok at mannen min har kreft, jeg håper for guds skyld at han ikke har vært utro i tillegg, men det tviler jeg sterkt på da han ikke har klart å få skikkelig ereksjon på mange måneder pga cellegiftbehandling. Ts Anonymkode: 7de01...e9e Det var en i sommer (tror jeg) som skrev om mannen som ville flytte etter at han fikk kreft. Dette for å være tilgjengelig for sin sønn(?). Mens hun skrev i tråden oppdaget hun at han var utro, eller hadde vært, inntil han fikk diagnosen. Anonymkode: ac230...8fe 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #77 Skrevet 15. desember 2021 Kong Henrik den 8…. Er det deg? Anonymkode: 8493e...f5a 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #78 Skrevet 15. desember 2021 Doktor Dyregod skrev (1 minutt siden): Var ikke det litt hardt? Hadde du satt pris på å bli dumpet når du var i kjelleren? Håper TS har litt mere medlidenhet enn det du har. Ts skal også leve i dette forholdet. Jeg har minimum med medlidenhet med en som vil dumpe meg fordi de selv ikke har det bra. Begge må minimum ønske forholdet. Anonymkode: 61d61...1a2 4
Doktor Dyregod Skrevet 15. desember 2021 #79 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ts skal også leve i dette forholdet. Jeg har minimum med medlidenhet med en som vil dumpe meg fordi de selv ikke har det bra. Begge må minimum ønske forholdet. Anonymkode: 61d61...1a2 Står ikke noe om dumping. Og det står ikke at han skal brukes. Les første post en gang til. Ikke hopp til konklusjoner. Legg vekk sinne. Og tenk på en person som er litt i kjelleren om dagen. Dette er helt normalt reaksjonsmønster for en som er redd. Pust med magen og ikke hugg av alle hoder du ser. Dette er hva en redd person tenker. Med tanke på fremtiden. HVIS han mistet sitt eneste barn. slapp av.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #80 Skrevet 15. desember 2021 Han kan drite i den nedfrysinga . Dama han Evt møter må være under 38 for hjelp i offentlig . De er neppe først i køen Anonymkode: 2868b...533 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå