AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #1 Skrevet 14. desember 2021 Mannen min på 50 år skal ha strålebehandling for testikkelkreft og han har barn fra før av, men ikke sammen med meg. Han ønsker nå å fryse ned sæd sånn at han kan få et nytt barn i tilfelle hans eget barn forulykker eller dør av sykdom en gang i fremtiden. Han tenker da selvfølgelig barn med en yngre kvinne hvis dette skal skje, siden jeg ikke er fruktbar lengre. Mannen min er 50 år men tror han kan bli far i mange år fremover. Jeg visste ikke om jeg skulle le eller gråte da han fortalte meg dette i dag, og tenker at det må være panikken som snakker... Noen innspill? Anonymkode: 7de01...e9e 6
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 14. desember 2021 Det høres jo litt absurd ut men jeg tenker også det mest sannsynlig er panikken som snakker. Anonymkode: 46cac...467 53
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #3 Skrevet 14. desember 2021 Njæ, tror han tenker litt sånn «dersom det blir slutt mellom oss» - det kan jo være du som avslutter forholdet. Anonymkode: 82b1b...290 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #4 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Njæ, tror han tenker litt sånn «dersom det blir slutt mellom oss» - det kan jo være du som avslutter forholdet. Anonymkode: 82b1b...290 Nei jeg forstod det sånn at hvis hans barn dør så ønsker han et nytt barn, og siden jeg også er 50 år nå og ikke kan få barn om 5-10 år, men han fremdeles vil potensielt være fruktbar, og vil derfor fryse ned sæd for å få barn med yngre dame. Ts Anonymkode: 7de01...e9e 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #5 Skrevet 14. desember 2021 Hehe, unnskyld at jeg humrer litt. Tror panikken har tatt han ja. Det ville jo være litt spesielt at han som 65 åring skulle finne seg ei yngre for å få forplante seg og føre slekta videre hvis uhellet skulle være ute ja. Anonymkode: 21711...c1c 31
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #6 Skrevet 14. desember 2021 Han skal ha sæd på lager i tilfelle barnet hans dør? 😅 det må være noe av det rareste Anonymkode: d2988...62d 46
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #7 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Nei jeg forstod det sånn at hvis hans barn dør så ønsker han et nytt barn, og siden jeg også er 50 år nå og ikke kan få barn om 5-10 år, men han fremdeles vil potensielt være fruktbar, og vil derfor fryse ned sæd for å få barn med yngre dame. Ts Anonymkode: 7de01...e9e Han høres irrasjonell ut. Det er sikkert mange rare følelser og tanker som dukker opp i hans situasjon. Å fryse ned sæd er nok ikke vanligvis aktuelt for menn på 45+. Anonymkode: cf4ae...af9 11
Ulven Skrevet 14. desember 2021 #8 Skrevet 14. desember 2021 Jeg håper virkelig det er panikk som rir han for hadde jeg vært hans ektefelle og blitt gitt denne beskjeden, ville det vært vanskelig å fortsette et samliv med en som vil ha denne muligheten i bakhånd. Hadde du vært i fertil alder, så kanskje, men når valget impliserer et bytte av ektefelle, da blir dette vanskelig å svelge synes jeg. 16
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #9 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Nei jeg forstod det sånn at hvis hans barn dør så ønsker han et nytt barn, og siden jeg også er 50 år nå og ikke kan få barn om 5-10 år, men han fremdeles vil potensielt være fruktbar, og vil derfor fryse ned sæd for å få barn med yngre dame. Ts Anonymkode: 7de01...e9e Han er allerede for gammel til å få flere barn, mener jeg. Han har panikk, dersom han lufter dette for legene så vil de vel si ifra til han. Anonymkode: 10420...60f 9
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #10 Skrevet 14. desember 2021 Ulven skrev (9 minutter siden): Jeg håper virkelig det er panikk som rir han for hadde jeg vært hans ektefelle og blitt gitt denne beskjeden, ville det vært vanskelig å fortsette et samliv med en som vil ha denne muligheten i bakhånd. Hadde du vært i fertil alder, så kanskje, men når valget impliserer et bytte av ektefelle, da blir dette vanskelig å svelge synes jeg. Han fortalte meg dette som om jeg skulle vært en kompis eller en kollega, og jeg satt der bare med et pokerfjes og sa ingenting. Han mener selv han ikke er for gammel til å få barn hverken nå eller om 10 år🙄 Han fortalte meg også at legene anbefaler ikke kvinner på over 40 år å få barn, for de er for gamle. Da googlet jeg (litt irritert) sædkvalitet på godt voksne menn, og der stod det at menn på 45 år har 20% større sjanse for å få premature barn og barn som trenger medisinsk hjelp etter fødsel. Det sto også at kvinner som har barn med menn opptil 55 år har 34 prosent større sjanse til å få svangerskapsdiabetes, men dette kommenterte han ikke. Han var betuttet over at legene på sykehuset ikke hadde sagt til han at han kunne fryse ned sæd, så han hadde spurt om det selv og da sa de at de ikke anbefalte det siden han hadde hatt endel cellegiftbehandling og at det ville gjøre sædkvaliteten enda dårligere. Jeg sa til han på en ironisk måte at han måtte bare ta kontakt med en privat Sædbank og fryse ned svømmerne sine🙊 Ts Anonymkode: 7de01...e9e 10
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #11 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei jeg forstod det sånn at hvis hans barn dør så ønsker han et nytt barn, og siden jeg også er 50 år nå og ikke kan få barn om 5-10 år, men han fremdeles vil potensielt være fruktbar, og vil derfor fryse ned sæd for å få barn med yngre dame. Ts Anonymkode: 7de01...e9e Men da kan dere ha surrogatmor? Anonymkode: acaea...352 1
Maleficenta Skrevet 14. desember 2021 #12 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mannen min på 50 år skal ha strålebehandling for testikkelkreft og han har barn fra før av, men ikke sammen med meg. Han ønsker nå å fryse ned sæd sånn at han kan få et nytt barn i tilfelle hans eget barn forulykker eller dør av sykdom en gang i fremtiden. Han tenker da selvfølgelig barn med en yngre kvinne hvis dette skal skje, siden jeg ikke er fruktbar lengre. Mannen min er 50 år men tror han kan bli far i mange år fremover. Jeg visste ikke om jeg skulle le eller gråte da han fortalte meg dette i dag, og tenker at det må være panikken som snakker... Noen innspill? Anonymkode: 7de01...e9e og dette tenker han du liksom skal vøre ok med? 8
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #13 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Da googlet jeg (litt irritert) sædkvalitet på godt voksne menn, og der stod det at menn på 45 år har 20% større sjanse for å få premature barn og barn som trenger medisinsk hjelp etter fødsel. Det sto også at kvinner som har barn med menn opptil 55 år har 34 prosent større sjanse til å få svangerskapsdiabetes, men dette kommenterte han ikke. Joda, men husk at dette er stigningstall ut fra lave tall i utgangspunktet. Type 0.0004 *1,20 (ballparkeksempel) Anonymkode: 96b0a...ddc 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #14 Skrevet 14. desember 2021 Maleficenta skrev (1 minutt siden): og dette tenker han du liksom skal vøre ok med? Han tenker kun på seg selv og sine ønsker i denne situasjonen. Å ha kreft kan gjøre at man blir veldig egoistisk, og tenker tanker man ikke hadde tenkt hvis man ikke hadde vært syk. Ts Anonymkode: 7de01...e9e 6
Maleficenta Skrevet 14. desember 2021 #15 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han tenker kun på seg selv og sine ønsker i denne situasjonen. Å ha kreft kan gjøre at man blir veldig egoistisk, og tenker tanker man ikke hadde tenkt hvis man ikke hadde vært syk. Ts Anonymkode: 7de01...e9e men hva om han ikke overlever kreften da? hva skal han med et barn han ikke kommer til å oppleve vokse opp?
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #16 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Joda, men husk at dette er stigningstall ut fra lave tall i utgangspunktet. Type 0.0004 *1,20 (ballparkeksempel) Anonymkode: 96b0a...ddc Så oddsene er i realiteten mye høyere? Ts Anonymkode: 7de01...e9e 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #17 Skrevet 14. desember 2021 Maleficenta skrev (6 minutter siden): men hva om han ikke overlever kreften da? hva skal han med et barn han ikke kommer til å oppleve vokse opp? Han kommer til å overleve kreften sier legene. Ts Anonymkode: 7de01...e9e
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #18 Skrevet 14. desember 2021 Det er så mange idiotiske aspekter ved dette scenariet her. I tillegg til at dette er a slap in the face på deg, så er det noe fryktelig narsissistisk og selvopptatt ved at han på død og liv må bringe duste-genene sine videre. Som om tapet av hans nåværende barn er underordnet dette fjollete behovet for å videreføre gene sine. Anonymkode: d947c...dbf 17
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #19 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Joda, men husk at dette er stigningstall ut fra lave tall i utgangspunktet. Type 0.0004 *1,20 (ballparkeksempel) Anonymkode: 96b0a...ddc Jeg leste "ballespark-eksempel". Tenker det er det han trenger. Anonymkode: d947c...dbf 12
Maleficenta Skrevet 14. desember 2021 #20 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han kommer til å overleve kreften sier legene. Ts Anonymkode: 7de01...e9e men ok tenker han at ung dame skal være surrogat eller tenker han å forlate deg til fordel for ei som er yngre liksom? om det er det siste er han jo bare fæl og slem 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå