Humas Skrevet 14. desember 2021 #1 Skrevet 14. desember 2021 Ser værmelder Tvedt har startet e års utdanning med dagpenger. Jeg visste ikke dette var mulig? Jeg har 11 mnd igjen med aap, og er for syk til å gå tilbake i samme type jobb, så må gjøre noe helt annet. Veileder er bare opptatt av at jeg skal arbeidstrene et hvilket som helst sted jeg kan få jobb. Vondt i magen av dette, mener jeg i det minste burde få noen kurs for å kunne få annen jobb (mulig kan klare ca 50%) Er godt voksen og har utfordring men skal klare litt. Visste ikke man kan få 3 år m dagpenger. Og veileder har sagt jeg ikke kan regne m å forlenge aap periode. (De jeg har hatt tidligere har vært forståelsesfull, hun nå virker ikke interessert i atbjeg skal finne noe å trives i (da vil jeg kunne jobbe mer og lenger)
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #2 Skrevet 14. desember 2021 Du kommer deg nok ikke gjennom en utdanning med så mye praksis som det er på blant annet sykepleierutdanningen hvis du ikke kan jobbe mer enn 50%. Praksisen som er 45 uker med 5 dager i uka i praksis eller 50 uker med 4 dager i uka i praksis har fraværsgrense på sånn 20%. Da stryker du praksis om du har mer enn 20%. Selv med sykdom. Anonymkode: bc5a7...e02
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #3 Skrevet 14. desember 2021 Du vet at det går an å ta litt initiativ selv til å ta utdanning fremfor å bare skylde på en veileder på nav? Det er for øvrig ikke sånn at alle har jobber de er så fornøyd med, man jobber fordi man må ha mat på bordet og tak over hodet, ikke for kosens del. Så derfor er det viktig med arbeidstrening så du kommer deg i jobb og får en inntekt. Anonymkode: 8834c...075 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #4 Skrevet 14. desember 2021 Hva med å gi det en sjanse? Min erfaring er at man kan trives i de aller fleste jobber så lenge man har gode kolleger. Hvorfor tror du at et kurs vil hjelpe? Det er ikke mange kurs som fører til jobb alene. Anonymkode: 6be10...ce9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå