AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #1 Skrevet 14. desember 2021 Er det noen som har erfaringer fra dette studiet og jobbmuligheter? Vurderer å søke det neste år, men har hørt at det er veldig «videregående» der alle får A lett og nivået ikke er høyt Anonymkode: 55c78...cbc
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #2 Skrevet 14. desember 2021 18 minutter siden, AnonymBruker said: Er det noen som har erfaringer fra dette studiet og jobbmuligheter? Vurderer å søke det neste år, men har hørt at det er veldig «videregående» der alle får A lett og nivået ikke er høyt Anonymkode: 55c78...cbc Hei. Hotelledelse på UIS er en spøk. Flere av eksamener som blir gitt er fra tidligere eksamensoppgaver, med andre ord utrolig lett. Nivået er relativt lavt og studiet er lett å fullføre. Med litt innsats så er det fult mulig å få A i alle fag. Går på studiet nå. Anonymkode: 3f422...9b3 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #3 Skrevet 14. desember 2021 Ønsker du jobb som resepsjonist eller lignende, da er det studiet for deg. Anonymkode: 3f422...9b3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #5 Skrevet 15. desember 2021 Hotelledelse ville jeg holdt meg unna. Jeg gikk 1 år på hotelledelse ved UiS før jeg skiftet til Økonomi og administrasjon. For det første er det kjempevanskelig å få seg en relevant jobb i Norge etterpå. Spesielt nå i korona tiden ( hvor hotel bransjen er ødelagt). Mange av studentene på hotelledelse har en blind tro om å bli den nye "Petter Stordalen". Tro meg, det kommer aldri til å skje. Iallfall ikke med en bachelorgrad i hotelledelse fra UiS.😂 Mest sannsynlig ender du opp som resepsjonist eller assistent. Er du veldig heldig, så får du en litt bedre jobb i administrasjonen på et hotel, man da skal du være heldig altså. Husker min klasse på hotelledelse var svært lite sosiale. Ingen kjente hverandre nesten og generelt dårlig miljø. Mer enn halvparten strøk på enkelte eksamen. Det sier mye om nivået til studentene i klassen. Studiet er riktig som du sier, svært videregående rettet. En vg1 elev kunne fint greid studiet. Jeg søkte fordi jeg ikke ante hva jeg gikk til. Hadde jeg visst alt før jeg søkte, hadde jeg selvfølgelig aldri søkt. Fikk nesten A i snitt da jeg gikk studiet, jobbet så vidt med fagene..😆 Håper dette hjalp. Lykke til! Anonymkode: e33c5...c1f 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #6 Skrevet 15. desember 2021 Gikk 1 år på hotellstudiet i Stavanger. Anbefaler det virkelig ikke. Hvis det virkelig er hotellbransjen du ønsker en fot innen så er ikke dette linjen å ta. Du lærer svært lite relevant, og fagene er altfor lette og jeg husker 3 års studenter som skulle uteksamineres som sa de følte de ikke satt igjen med noenting og som skulle begynne rett på ny grad i noe annet. Jeg anbefaler å se til skoler i Utlandet om det er hotelledelse du ønsker. Det gjorde jeg selv. Et helt annet nivå på studiene og mye fokus på praksis. De har massevis av gode skoler i Sveits, men også i Nederland, Tyskland, England som er litt billigere enn Sveits. Anonymkode: 65170...4a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå