AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #1 Del Skrevet 14. desember 2021 Hunden min, en mellomstor hannhund, snill, rolig og kommer godt overens med alle hunder løpte i dag plutselig ut av et hull i gjerdet rundt hagen da en liten hund gikk forbi med to jenter . Det tok bare noen sek til jeg kom meg til porten og da satt hunden min der. De sa hunden min hadde bitt deres. Jeg så på den andre hunden og den så fin ut , ikke tegn til skader. Men nå fikk jeg tlf at de var hos vetrenær med hunden og øyet poppet ut og inn, den måtte i narkose og øyet måtte syes igjen for en uke for å se om det kan reddes. Jeg er sjokkert over denne hendelsen for min hund har aldri angrepet andre hunder før eller vært aggresiv . Jeg er så utrolig lei meg for hva hunden og eierne må gjennom . Jeg skal så klart ta den økonomiske delen , som nå er kommet opp i over 15 tusen. Helt utrolig at det kunne skje på noen sek. Og nå kommer jeg til å miste nattesøvnen , ikke bare for å klare å skaffe disse pengene, som blir jo mer enn de 15 tusen, men og av dårlig samvittighet, redsel for at de vil anmelde og kreve gutten min avlivet. Og redsel for å møte de på tur Bor jo rett bortenfor meg. De kommer nok å hate meg for dette. Nå vil jeg bare flytte. Men går jo ikke det . Noen meninger om dette? Anonymkode: 6e1d8...bbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #2 Del Skrevet 14. desember 2021 Ha hunden i bånd fram til gjerdet er skikkelig fikset. Og vær veldig glad for at det ikke var et lite barn som ble bitt. Mulig den andre hunden var aggressiv først. Men den var i bånd, og din var uten tilsyn. Anonymkode: a9a17...689 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #3 Del Skrevet 14. desember 2021 https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1969-06-13-26/KAPITTEL_1#§1-5 Anonymkode: 4b847...41d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie Skrevet 14. desember 2021 #4 Del Skrevet 14. desember 2021 Oppsøk naboen i morgen,legg deg paddeflat og beklag. Stå ved løftet om at du dekker veterinærutgiftene. Nøyaktig hva som kan bli konsekvens ved en evt anmeldelse vet jeg ikke,men generelt er det vel slik at tilsvarende hendelser som involverer mennesker-hund slås hardere ned på,kontra hund-hund. Naturlig nok. Eventuell historikk med tidligere anmeldelser har vel også litt å si. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #5 Del Skrevet 14. desember 2021 Det kan godt tenkes at din hund kom alt for brått på den lille hunden, den reagerte, og din hund reagerte. I og med at den ikke fortsatte angrepet, men satt ved porten når du kom ut, så kan det høres ut som om hunden din ikke hadde noen intensjoner om å angripe. Uansett, ta kontakt i morgen. Legg deg paddeflat. Betal regningen, fiks gjerdet osv. Forhåpentligvis lager de ikke en sak ut av det om du legger deg flat og viser at du kommer til å gå til verks for at noe slikt ikke vil skje igjen. Anonymkode: af024...dfd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #6 Del Skrevet 14. desember 2021 Det er kun politiet som kan begjære en hund avlivet, ikke de skadelidende. Anonymkode: a85c0...ab3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå