Gå til innhold

Trekker det ned inntrykk/verdi på bolig om den mangler vedovn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å fjerne en gammel vedovn som er stygg og gir dårlig varme mtp vedbruk. Vurdere å bare mure igjen da jeg har varmepumpe og boligen er liten (rekkehus).

Skal selge om et par år, så lurer på om evt kjøpere vil se det som negativt om det bare er en fin mur der med mulighet for å sette inn peis selv ved ønske?

Hva ville du tenkt?

Anonymkode: f5350...cba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du beholder muligheten for peis, så trekker det ikke ned for meg. Er en del ovner der ute jeg ikke syns er fine, så hvis den er fjernet har jeg jo en unnskyldning til å kjøpe akkurat den ovnen jeg vil ha. 🤩

Anonymkode: 5b0b8...88f

• Liker 8
Skrevet

Jeg ville syntes det var et minus. Og spesielt nå med de høye strømprisene.

Anonymkode: 11ac2...a94

• Liker 5
Skrevet

Jeg er på søken nå og det trekker opp om det er ovn der. Det er ikke avgjørende, men skulle jeg veid to relativt like steder mot hverandre så vinner den med ovnmuligheter.

• Liker 6
Skrevet

Holder med første svar. Så lenge muligheten for peis/ovn er der uten for mye plunder, er det helt greit. Finnes mange nyoppussede leiligheter med ovner som jeg synes er stygge. Da vil jeg heller sette inn en selv.

Anonymkode: c5d90...6c4

Skrevet

Vil heller ha en bolig med gjenmuret peis enn at det er en gammel vedovn stående, fordi det er litt styr å demontere og bære den ut osv. Jeg er sånn sett glad for at de som eier boligen vi har kjøpt tok ut den gamle vedovnen og murte igjen fordi da kan vi bare montere ny peisovn når vi flytter inn.

Anonymkode: 54787...a49

Skrevet

Jeg har ikke ovn, men har mulighet for det. Og det er ikke murt igjen. Det er et slags lokk i åpningen, så det skal være lett å sette inn ovn. Så sørg for at det blir enkelt for andre, og sette inn ny ovn.

Anonymkode: bcde2...332

• Liker 2
Skrevet

For meg trekker det ned å ikke ha ovn/peis. Vil aldri bo noe sted som ikke har det. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville ikke ha fjernet muligheten for vedfyring og spesielt ikke i disse dager. Når du murer igjen betyr det bl.a. at det må bores nytt hull når det skal monteres ny ovn og det er ikke nødvendigvis noe folk enkelt kan ordne selv. Følgelig kan det bli svært kostbart å sette inn ny ovn og det vil nok få noen til å snu i døren. Spesielt hvis det finnes tilsvarende objekter med vedfyring. 

For din egen del kan det jo også være greit å ha mulighet til alternativ oppvarming. Du trenger jo ikke å kjøpe en ovn til flere titalls tusen. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg ville tenkt at ovnen var fjernet fordi skorsteinen var ødelagt og ville trenge oppgradering til +/- 100.000 for å funke igjen.

• Liker 5
Skrevet

Bolig uten vedovn eller peis er bolig som jeg ikke er intressert i. Om den er gammel eller ny spiller ingen rolle, bare det er der. 

Anonymkode: f80bc...3b4

• Liker 2
Skrevet

Fjern gjerne gammel, stygg ovn, men finn ikke på å mure igjen hullet! Sett bare på et lokk. Da er det enkelt for kjøper å sette inn ny ovn hvis han ønsker.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jeg har ikke ovn, men har mulighet for det. Og det er ikke murt igjen. Det er et slags lokk i åpningen, så det skal være lett å sette inn ovn. Så sørg for at det blir enkelt for andre, og sette inn ny ovn.

Anonymkode: bcde2...332

Det er bare å borre seg igjennom, så det er ikke vanskelig selv om det ikke er et lokk der :)

Anonymkode: 54787...a49

• Liker 2
Skrevet

Som andre har nevnt ville jeg kanskje tenkt at det er noe galt med pipen, siden ovnen er fjernet. 

Anonymkode: c58fd...356

• Liker 2
Skrevet

Takk for mange svar😊

Pipen er i bruk av naboen og blir jevnlig inspisert, så evt kjøper vil få rapport om godkjent pipe i prospektet.

Klarer ikke helt å bestemme meg ennå🙃

ts

Anonymkode: f5350...cba

Skrevet

Mange liker jo ovn/peis. Kan du finne en billig på finn? Jeg ønsker å ha vedfyring der jeg bor. Har peis på kjøkkenet og stua. 

Anonymkode: f37b8...893

Skrevet

Det kan også hende at du mister potensielle kjøpere som ikke leser hver eneste boligannonse nøye, men kun ser på bildene og klikker seg ut av det de vurderer som uaktuelt der og da. Selv om det da står i en eventuell salgsoppgave at det er opplegg for peis, kan man fort miste kjøpere som hadde bydd høyere enn en annen.

Anonymkode: f31ce...95f

• Liker 2
Skrevet

Tenk på at mange førstegangskjøpere ikke ofte ikke har det største budsjettet, og må man investere i ny ovn/peis, kjøper man heller en leilighet/rekkehus hvor dette allerede er på plass. 

Anonymkode: f37b8...893

• Liker 1
Skrevet

Hadde ikke kjøpt uten peis. Jeg har hatt rekkehus uten, og det er ikke kult når strømmen går.

Anonymkode: 303ff...6cb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...