AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #1 Skrevet 14. desember 2021 Jeg har vært inn og ut av arbeidslivet så og si hele livet, og nå er jeg ferdig å studere og har en liten, fast stilling i hjemmesykepleien. Jeg trives med hjemmesykepleie, pga. variasjonen, og det er kun det jeg ønsker å jobbe med - foreløpig. Har prøvd meg på både sykehjem og som BPA, men det passer ikke for meg. Og jeg synes jeg skal få lov til å være kresen, når jeg har tatt en utdannelse nettopp for å kunne jobbe med det jeg trives med. Nå som jeg er ferdig med skolen, kan jeg i utgangspunktet jobbe 100%, men en sånn stilling får man selvsagt ikke bare servert. Ufaglærte lever av å "plukke vakter", men halvparten av det jeg "plukker", får jeg ikke engang. Jeg må nå begynne å søke jobb på flere steder, for å kunne ha flere å "plukke" fra. Men kjenner at det ikke frister å være tilkallingsvikar, og bare bli brukt når andre ikke kan jobbe, men akkurat nå er det kun det folk trenger.. Hvordan skal man tjene penger som ufaglært helsepersonell? Jeg er voksen, har barn, og kan i utgangspunktet kun jobbe dagtid, foruten annenhver helg, som jeg allerede jobber fast. Kan noen med erfaring fortelle meg hvordan dette fungerer? Og om det er innafor å bare sende åpne søknader til hj.tj i kommunen, og tilby meg selv å være tilkallingsvikar? Og kan man kanskje bli tilbudt en større stilling, om man alltid stiller opp og viser at man er tilgjengelig? Anonymkode: 8838c...d66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå