Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en skikkelig bedriten jobbnatt med flere krevende pasienter. Han ene i 90-årsalder sprang rundt og trodde han lette etter sin kone i syden. 
men annen pasient falt, mens andre med angst lå og hylte. Vi er ekstra få på avdeling og jeg var alene på mange pas. 

snakket med min mor som fortalte at hun hadde drømt mareritt om at hun hadde måttet ta sin far (som er død nå) med seg til syden og han var dement og oppførte seg helt sprøtt. Hun var i tillegg sammen med fullstendig fraværende kollegaer og vel fremme i syden ble hele gjengen kjørt til et gamlehjem. Det viste seg at de ikke var i syden likevel men i Bergen. Mot slutten av drømmen var det en sjåfør og skrek i angstanfall og min mor drømte at hun falt og da våknet hun brått. 

bare et par eksempler fra i natt, men min mor drømmer ofte ting som kan minne veldig om ting jeg opplever akkurat når det skjer og jeg synes dette er litt artig. 
noen andre som opplever liknende med sin familie? 

Anonymkode: 44c2e...d2e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har noe med mine døtre, men spesielt min yngste datter.

Feks for ett par dager siden så følte jeg en sånn skikkelig tung følelse som egentlig ikke føltes ut som min, det var nesten som den bare skylte over meg. Sa til mannen min at det er noe galt med "henne".

Hun kom hjem en halvtime etter helt oppløst i tårer og var skikkelig nede. 

Har kjent på det av og til, og av og til i drømmer. Men oftere at jeg bare kjenner at noe er feil. Men kan det være at jeg ubevisst har fanget opp et signal, eller noe annet? Det er vel sikkert mye som spiller inn. 

Anonymkode: b5131...60d

• Liker 1
Skrevet

Jeg har opplevd flere ganger at jeg tenker på at jeg skal ringe mamma, så ringer hun meg 😊

Anonymkode: d2c56...ef6

Skrevet

Det er så snålt når slikt skjer. Det er ofte vi ringer/skal ringe hverandre samtidig.

Jeg kan også dra til en plass, f.eks sentrum eller ikea, og plutselig kjenne at "mamma er her". Så ringer jeg og hun er der. Vi bor i en for stor by til at vi alltid er i nærheten av hverandre.

En gang ringte hun fordi hun følte på seg at jeg ikke var trygg. Jeg sov hos henne den natten for å være grei, og så brant det hos naboen vegg-i-vegg den kvelden. Ingen ble skadet, så det ville gått fint uansett. Men likevel..

Jeg har inntrykk av at om man har en slik connection så gjelder det ofte bare ett av barna. 

Anonymkode: 87824...c3d

• Liker 1
Skrevet

Jeg opplever noe rart med min kjæreste. Altså feks jeg kan plutselig "se" han i døra, smilende mot meg, som om han inviterer meg inn. Så får jeg invitasjon på middag. 🥰

Og så kan jeg plutselig kjenne lukten av han, og så er det som om han ER der med meg, energien hans på en måte. Da kan det tikke inn en beskjed. Jeg pleier å sende han beskjed da fordi jeg går utifra han tenker på meg. 

Anonymkode: 7a1cb...685

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg opplever noe rart med min kjæreste. Altså feks jeg kan plutselig "se" han i døra, smilende mot meg, som om han inviterer meg inn. Så får jeg invitasjon på middag. 🥰

altså at han sender meg beskjed og inviter meg til han.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er så snålt når slikt skjer. Det er ofte vi ringer/skal ringe hverandre samtidig.

Jeg kan også dra til en plass, f.eks sentrum eller ikea, og plutselig kjenne at "mamma er her". Så ringer jeg og hun er der. Vi bor i en for stor by til at vi alltid er i nærheten av hverandre.

En gang ringte hun fordi hun følte på seg at jeg ikke var trygg. Jeg sov hos henne den natten for å være grei, og så brant det hos naboen vegg-i-vegg den kvelden. Ingen ble skadet, så det ville gått fint uansett. Men likevel..

Jeg har inntrykk av at om man har en slik connection så gjelder det ofte bare ett av barna. 

Anonymkode: 87824...c3d

Jeg opplevde dette mye før med mamma når hun levde. Men da kunne jeg "se" henne gå å sette seg på terrassen, at hun tok en røyk og så sa hun noe som hun tenkte på. Handlet mye om penger hehe.  ( og i det jeg skrev denne så sier min sønn "jeg har masse penger! )  haha. 

Skrevet

Når din mor var i hennes mor sin mage, så eksisterte allerede du inni moren din.

Anonymkode: 36526...b1d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...