Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså.. når vi er på kjøpesenter, i butikken, på kafeer ol med babyen vår, så får hun ekstremt mye opperksomhet. Hun er 9 måneder, og smiler masse og er selvsagt kjempesøt. Overalt kommer det bort folk og hilser på (med god avstand såklart), og kjempemange smiler til henne og vinker. Vi satt på kafé i går, og i løpet av tiden vi satt der så hadde det kommet bort 4 stk for å «hilse på» henne, og ytterligere sikkert 6-7 til som smilte og vinket til henne da de gikk forbi. Folk i alle aldre, menn og damer. Kjempekoselig, og jeg blir jo veldig stolt 🥰 Har en litt større gutt også, og kan ikke huske at folk var sånn med han. Er folk litt mer tussete etter jentebabyer? 

Anonymkode: 739cf...c78

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror folk er mer tussete med pene babyer. 🙈🤷 Jeg har også en gutt og ei jente. Det var gutten som var "kjempepopulær" som baby. Såpass at han sa hei til alle når vi kom på inn på buss, han trodde det var bare noe man gjorde, fordi alle sa jo hei til ham. 😅 

Dette er en stund siden, han er 7 år nå og ja han hadde en liten periode der han skjønte at han ikke lenger var "liten og søt" og ville gjerne fortsatt være liten og søt baby. Men ellers tror ikke han har fått noe nevneverdig skade av så mye oppmerksomhet. Ei heller spesielt høy selvtillit, da han er ganske sjenert av seg. 

Anonymkode: e671f...caf

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tror folk er mer tussete med pene babyer. 🙈🤷 Jeg har også en gutt og ei jente. Det var gutten som var "kjempepopulær" som baby. Såpass at han sa hei til alle når vi kom på inn på buss, han trodde det var bare noe man gjorde, fordi alle sa jo hei til ham. 😅 

Dette er en stund siden, han er 7 år nå og ja han hadde en liten periode der han skjønte at han ikke lenger var "liten og søt" og ville gjerne fortsatt være liten og søt baby. Men ellers tror ikke han har fått noe nevneverdig skade av så mye oppmerksomhet. Ei heller spesielt høy selvtillit, da han er ganske sjenert av seg. 

Haha, så søtt 😍 Kan se for meg et lignende scenario her. Hun vinker og smiler til omtrent alle hun møter allerede. Blitt veldig sosial og åpen mot mennesker, så det er sikkert en faktor det også. Storebror var mer reservert, men i mine øyne like vakker 😍💙

Skrevet

Folk er jo generelt ville etter babyer da 😛 personlig synes jeg de ser ut som fugleunger og klør ikke akkurat i fingrene etter å få noen selv, men hver gang jeg er med venner/familie med babyer så får de små skapningene veldig mye oppmerksomhet både av kjente og ukjente 😛 

Anonymkode: fdfbb...73e

• Liker 6
Skrevet

Kan det ikke ha en sammenheng med at hun smiler mye og får øyekontakt med folk? Vi har to jenter. Den eldste var sånn at det kom folk bort og hilste på, og folk kommenterte at hun var så skjønn. Hun søkte mye kontakt selv. Smilte til alle, og ble kjempeglad når hun fikk smil tilbake. Lillesøsteren har det ikke vært slik med. Altså, det er folk som hilser på og smiler til henne også, men ikke på samme måte eller så ofte. Hun er mer reservert. Nå for tiden kan hun begynne å gråte hvis noen hun ikke kjenner smiler til henne. Hvis hun smiler til ukjente, er det veldig forsiktig og ikke slik at hele ansiktet stråler slik den eldste gjorde. De er ganske like av utseende.  

Anonymkode: f0cea...03a

• Liker 10
Skrevet

Folk er tussete etter babyer og små barn som smiler, vinker og sier hei. Vi har selv et sånt barn, som kaster slengkyss i øst og vest til alle og folk smiler og ler og vinker tilbake og kommer bort og hilser.

Anonymkode: 27e5c...e43

• Liker 10
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Haha, så søtt 😍 Kan se for meg et lignende scenario her. Hun vinker og smiler til omtrent alle hun møter allerede. Blitt veldig sosial og åpen mot mennesker, så det er sikkert en faktor det også. Storebror var mer reservert, men i mine øyne like vakker 😍💙

Ja, ikke sant, i mine øyne har jeg også like pene barn. De er også veldig søskenlike, synes jeg. Men jeg merket jo at de fikk helt forskjellige mengder oppmerksomhet. Dette er helt fra starten av, altså før de kunne bevist se eller hilse tilbake. Fikk kommentarer fra helt fremmede folk om hvor pen jente jeg har (om min nyfødte og fullt blåkledde gutt).

Men er jo selvsagt, etterhvert, blir det barnet som stadig blir hilset på - blir like åpen og kontaktsøkende tilbake. Jeg lurte derfor på hvordan det vil påvirke personlighet på sikt. Men sol sagt, nå tror jeg ikke det har så mye innvirkning. Den lille "stjerne" perioden. 😅

• Liker 3
Skrevet

Folk elsker søte babyer.

Jeg opplevde ved flere anledninger å bli stoppet på gaten fordi folk syns datteren min var så søt, og i det mest ekstreme tilfellet kom en dame løpende etter oss opp Karl Johan, bare for å kommentere hvor skjønn og nydelig hun var. Altså, jeg syns selvfølgelig at hun er verden skjønneste, men etter den opplevelsen må jeg anta at det ikke bare er mors subjektive øye som ser. 

Sistnevnte sitasjon var så absurd at jeg ikke har kunnet fortelle andre enn mannen om den i det virkelige liv, fordi det høres jo ut som jeg skrøner. 

Anonymkode: c1fed...8e5

• Liker 3
Skrevet

Dersom hun smiler mye og 'søker' kontakt, så smelter nok folk litt ekstra. Mange som er ville etter babyer. :)

Dog syns jeg det er rart at folk går bort til fremmede babyer i disse tider, spesielt med de høye smittetalla vi har nå. 

Anonymkode: 6b620...6c7

• Liker 5
Skrevet

Har en gutt på 2 år som også alltid har fått mye oppmerksomhet. Mye av det er sikkert fordi han er så søt med utrolig mye hår, men han er også sosial og søker øyekontakt. Han kan sitte på bussen og ha samtaler med alle rundt seg, feks😅. Synes det er stas jeg, en er jo stolt av sine småtroll 

Anonymkode: 69b8a...10f

• Liker 1
Skrevet

Første vår hadde pokeransikt og stirret og snudde seg etter folk, men likevel var det så mange som skulle hilse på og kommentere hvor vakker hun var 😊💕 det skjer fortsatt, og hun er fire år. At folk sier hun er søt, altså 😊💕

Nr to for også en del oppmerksomhet 😊 han smiler masse og "kommuniserer", og det er veldig hyggelig når totalt ukjente kommer og sier hvor søt og nydelig han er 💕❤️ 

Anonymkode: f8986...2f3

• Liker 2
Skrevet

Folk var sånn med min gutt også. Han var en nydelig baby og veldig sosial. Søteste som jeg kommer på at han gjorde var å heie "heia heia" på tilfeldige joggere. 🤭

Anonymkode: 7841a...c2a

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Kan det ikke ha en sammenheng med at hun smiler mye og får øyekontakt med folk? Vi har to jenter. Den eldste var sånn at det kom folk bort og hilste på, og folk kommenterte at hun var så skjønn. Hun søkte mye kontakt selv. Smilte til alle, og ble kjempeglad når hun fikk smil tilbake. Lillesøsteren har det ikke vært slik med. Altså, det er folk som hilser på og smiler til henne også, men ikke på samme måte eller så ofte. Hun er mer reservert. Nå for tiden kan hun begynne å gråte hvis noen hun ikke kjenner smiler til henne. Hvis hun smiler til ukjente, er det veldig forsiktig og ikke slik at hele ansiktet stråler slik den eldste gjorde. De er ganske like av utseende.  

Anonymkode: f0cea...03a

Ja, jeg har også hilst på små barn som søker kontakt selv. Ikke fordi de er så mye mer søtere enn andre babyer, men fordi det er litt slemt å ikke gi oppmerksomhet tilbake til et barn/baby som gir oppmeksomhet til meg. 

Men noen hilser nok på babyer/små barn uansett, særlig litt eldre mennesker. Er vel på samme måte som at jeg hilser på hundene jeg møter💕 

Anonymkode: 786c6...e54

• Liker 13
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, jeg har også hilst på små barn som søker kontakt selv. Ikke fordi de er så mye mer søtere enn andre babyer, men fordi det er litt slemt å ikke gi oppmerksomhet tilbake til et barn/baby som gir oppmeksomhet til meg. 

Men noen hilser nok på babyer/små barn uansett, særlig litt eldre mennesker. Er vel på samme måte som at jeg hilser på hundene jeg møter💕 

Anonymkode: 786c6...e54

Helt enig i denne kommentaren :) 

babyer er søte det står ikke på det, men jeg vinker ikke og smiler til en baby uten videre. 
Vinker og smiler når de søker kontakt fra meg, ellers hadde jeg vært helt dust 😅

Hilser også på alle hunder jeg møter på eget initiativ 😉    

Anonymkode: df221...2cb

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Helt enig i denne kommentaren :) 

babyer er søte det står ikke på det, men jeg vinker ikke og smiler til en baby uten videre. 
Vinker og smiler når de søker kontakt fra meg, ellers hadde jeg vært helt dust 😅

Hilser også på alle hunder jeg møter på eget initiativ 😉    

Anonymkode: df221...2cb

Jeg hilser på alle babyer😂 selvom de ikke søker kontakt. Vinker og smiler 😅 

Samme med katter💕

Anonymkode: e1123...b17

• Liker 2
Annonse
Skrevet

Jeg hilser også på babyer, de er så søte. Får en et smil tilbake, så er det fantastisk 😍 Sønnen min var også sånn som smilte til alle, han var nydelig som baby så fikk ofte komplimenter om å fin han var. Nå er han tenåring og en flott ung mann, men tror han brukte opp smilekvoten som liten 😆Neida, men tenåringer er tenåringer. 

Anonymkode: 28e8f...c0e

• Liker 2
Skrevet

Jeg husker godt at en av mine tre gutter fikk mye mer oppmerksomhet som baby enn de andre to. Og han var ikke sånn supersosial som smilte og vinket til alle hele tiden, selv om han jo var en blid baby. Men det var mange som kom bort og kommenterte de brune øynene og smilehullene og lo av at han og jeg visstnok var så latterlig like. Sånn objektivt var han sikkert en «penere» baby enn de to andre barna mine. 

• Liker 1
Skrevet

barnet mitt fikk også mye oppmerksomhet, han var veldig blid

Anonymkode: c0994...184

• Liker 1
Skrevet

Vår gutt fikk også masse oppmerksomhet, og får det fortsatt nå da han er fem. Nå er det jenter i barneskolealder og voksne damer. Før var det alle. Husker en gang en sur gammel gubbe som plutselig ble verdens blideste da han tok en titt på babyen og begynte å smile og prate med han😅 

Anonymkode: 12c92...20a

• Liker 2
Skrevet

Jeg har alltid vært «babygal», og tror ikke det har med utseende bare å gjøre.

Alle småttiser som søker kontakt og smiler er jo supersøte 🥰

Anonymkode: 3d304...612

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...