Gå til innhold

Bruker dere sengetepper på både voksensenger og barnesenger?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sengeteppe tror jeg aldri jeg har brukt i noen seng, noe sted. Skulle jeg hatt det, skulle det vært et hvitt heklet et. Litt sånn blondeaktig hekling. Eller dette for eksempel, også i hvitt.

Anonymkode: ec6f6...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi bruker det fordi kattene liker å ligge der på dagen :) ser fint ut også.

Anonymkode: e26bc...d40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke brukt det siden 90-tallet. Mener at jeg har lest at det ikke er bra å dekke til dyner/puter/madrass hele dagen. Bedre at det får ligge åpent og lufte seg. Om sengetøyet er bitttelitt varmt og fuktig om morgenen, så er det hvertfall ikke bra å dekke det til før det har blitt luftet. 

Anonymkode: cce2f...e93

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sengeteppe på gjesteseng siden den blir sjeldent brukt. Min oldemor heklet sengeteppet så det er arvet. 

Anonymkode: c7400...829

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Kanskje det har blitt gammeldags 🤔

Er i 30-årene selv. 

Anonymkode: 415d0...4cb

Jeg har aldri brukt sengeteppe på noen seng. Jeg er over 50.

Anonymkode: a6fe6...ba0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun på barnesengene. Det er fordi de og vennene deres sitter på senga på dagtid. Og det er jo greit å slippe rusk og rask fra alle dem inn i dyne og pute. Mange år siden jeg har kjøpt noe nytt, men det er vel fra kid, princess, ikea osv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri brukt sengeteppe i hele mitt liv.  Stammer nok tilbake til da man hadde færre soverom og dekte til senga for å skjule den.  Jeg jobber på sykehjem.  Der har jo alle senga i stua, da er det viktig med sengeteppe og det gjør mye for rommet. 

Anonymkode: 6dc73...1fe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På barnesenger er det greit, for unger bruker jo rommet til å leke på. Men, viktig t sengen får lufte seg før man rer og legger på teppe. Voksensenger ser jeg null behov for teppe på. Hadde egenprodusert lappeteppe den gangen jeg bodde på hybel. Til barna har jeg brukt vanlige pledd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare når vi har besøk. 

Ellers er det frarådet pga midd, fuktighet osv. Madrass og duker trenger luft.

Anonymkode: 2d0ef...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har det kun på gjesterommet hvor sengen står urørt over lange tider..

Anonymkode: 86575...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rampenissen72
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja vi bruker det fordi kattene liker å ligge der på dagen :) ser fint ut også.

Anonymkode: e26bc...d40

De fleste i veninnegjengen her bruker det. Rer opp senga skikkelig hver dag, vi er tidlig i 30-åra. Det er mye hyggligere å legge seg når det er pent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kjøpte sengeteppe og rer opp med sengeteppe på nedre del av sengen (sånn som på hotell). Kjøpte et tykt fløyelsaktig (?) sengeteppe fra kid. Ble kjøpt inn for visning og så likte vi det så godt så har fortsatt å er opp sengen med puter og sengeteppe hver dag. Bruker ikke på barnesengene. 

Anonymkode: 89835...a87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi kjøpte sengeteppe og rer opp med sengeteppe på nedre del av sengen (sånn som på hotell). Kjøpte et tykt fløyelsaktig (?) sengeteppe fra kid. Ble kjøpt inn for visning og så likte vi det så godt så har fortsatt å er opp sengen med puter og sengeteppe hver dag. Bruker ikke på barnesengene. 

Vi lufter sengen med å ha dynene vekk når vi våkner og dusjer osv, så rer jeg opp litt etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...