DearDarling Skrevet 16. desember 2021 #101 Del Skrevet 16. desember 2021 Ja desverre 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villfisker Skrevet 16. desember 2021 #102 Del Skrevet 16. desember 2021 Vi får se. Selv kommer jeg til å nekte uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pillarguri Skrevet 16. desember 2021 #103 Del Skrevet 16. desember 2021 Det er mange som ikke kan sin historie her. I Norge har vi hatt obligatoriske vaksiner både på 50, 60 og 70 tallet. Tuberkolose, Kopper og polio måtte bekjempes og det klarte vi ved hjelp av vaksiner. Kan ikke huske at det noen gang var spørsmål om vår frihet til å velge. Friheten fikk vi når vi slapp å få disse skrekkelige sykdommene. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rooosa Skrevet 16. desember 2021 #104 Del Skrevet 16. desember 2021 Gjenferdet skrev (20 minutter siden): Beste innlegg i hele tråden. Hatet og splittelsen i samfunnet er nesten det som skremmer meg aller mest. «Vi» mot «dem». «Vi gode og solidariske» mot «de onde og egoistiske». Det kommer et oppgjør. Akkurat som det var et oppgjør etter 2VK. Takk🌹 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marcie Skrevet 16. desember 2021 #105 Del Skrevet 16. desember 2021 Pillarguri skrev (3 minutter siden): Det er mange som ikke kan sin historie her. I Norge har vi hatt obligatoriske vaksiner både på 50, 60 og 70 tallet. Tuberkolose, Kopper og polio måtte bekjempes og det klarte vi ved hjelp av vaksiner. Kan ikke huske at det noen gang var spørsmål om vår frihet til å velge. Friheten fikk vi når vi slapp å få disse skrekkelige sykdommene. BCG var faktisk obligatorisk helt til 1995 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 16. desember 2021 #106 Del Skrevet 16. desember 2021 Pillarguri skrev (6 minutter siden): Det er mange som ikke kan sin historie her. I Norge har vi hatt obligatoriske vaksiner både på 50, 60 og 70 tallet. Tuberkolose, Kopper og polio måtte bekjempes og det klarte vi ved hjelp av vaksiner. Kan ikke huske at det noen gang var spørsmål om vår frihet til å velge. Friheten fikk vi når vi slapp å få disse skrekkelige sykdommene. Disse sykdommene var også farlige for de fleste som fikk dem, ikke et lite mindretall. Det var også etterhvert vaksiner man kjente godt til langtidseffektene av. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pappi Skrevet 16. desember 2021 #107 Del Skrevet 16. desember 2021 Tror ikke det blir obligatorisk med vaksine. Men håper sanksjoner mot ikke vaksinerte blir større. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noomie Skrevet 16. desember 2021 #108 Del Skrevet 16. desember 2021 Ja, det tror jeg. Det er allerede godt innpå grensen for frivillig tvang. Blant annet ved bruk og trussel om bruk av koronapass og nå kan man snart risikere å miste jobben. Må si jeg er mer forbannet på de vaksinerte som reiser, fester og drar med seg og sprer smitte ukritisk. Enn uvaksinerte som lever isolert og holder seg hjemme fordi de er uvaksinert. Vaksinemotstandere og uvaksinerte er for meg to forskjellige gruppe mennesker. Sånn at det er sagt, jeg setter ikke de to i samme bås for det er ikke det samme. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 16. desember 2021 #109 Del Skrevet 16. desember 2021 Noomie skrev (4 minutter siden): Ja, det tror jeg. Det er allerede godt innpå grensen for frivillig tvang. Blant annet ved bruk og trussel om bruk av koronapass og nå kan man snart risikere å miste jobben. Må si jeg er mer forbannet på de vaksinerte som reiser, fester og drar med seg og sprer smitte ukritisk. Enn uvaksinerte som lever isolert og holder seg hjemme fordi de er uvaksinert. Vaksinemotstandere og uvaksinerte er for meg to forskjellige gruppe mennesker. Sånn at det er sagt, jeg setter ikke de to i samme bås for det er ikke det samme. De er absolutt ikke de samme. Jeg er ikke på Facebook og alle de stedene det visstnok er en del vaksinemotstandere. Jeg er frivillig uvaksinert for corona og er inneforstått med alle eventuelle konsekvenser. Jeg klarer meg fint med hjemmekontor og en liten tur i matbutikken 😊 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 16. desember 2021 #110 Del Skrevet 16. desember 2021 1 hour ago, Gjenferdet said: Beste innlegg i hele tråden. Hatet og splittelsen i samfunnet er nesten det som skremmer meg aller mest. «Vi» mot «dem». «Vi gode og solidariske» mot «de onde og egoistiske». Det kommer et oppgjør. Akkurat som det var et oppgjør etter 2VK. Veeeeeeel... Da tok man jo de få som arbeidet mot fellesskapet og skjøt dem, så... Vet ikke helt hvordan du tenkte dette oppgjøret skal foregå når du sammenligner det med oppgjøret etter andre verdenskrig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant Skrevet 16. desember 2021 #111 Del Skrevet 16. desember 2021 Både Nakstad og Støre har sagt at vaksinetvang er uaktuelt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marcie Skrevet 16. desember 2021 #112 Del Skrevet 16. desember 2021 (endret) Noomie skrev (1 time siden): Ja, det tror jeg. Det er allerede godt innpå grensen for frivillig tvang. Blant annet ved bruk og trussel om bruk av koronapass og nå kan man snart risikere å miste jobben. Må si jeg er mer forbannet på de vaksinerte som reiser, fester og drar med seg og sprer smitte ukritisk. Enn uvaksinerte som lever isolert og holder seg hjemme fordi de er uvaksinert. Vaksinemotstandere og uvaksinerte er for meg to forskjellige gruppe mennesker. Sånn at det er sagt, jeg setter ikke de to i samme bås for det er ikke det samme. for noe tull. Vi er ikke i nærheten av noe som ligner litt på tvang en gang. Det sterkeste virkemiddel regjeringen bruker er en anbefaling. Og forskjellig tiltak for å gjøre det enkelt for folk. Skjønner ikke poenget med å overdrive sånn. Alt blir enklere hvis vi bare kan holde oss til fakta og virkeligheten. Endret 16. desember 2021 av Lucille 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
charlotte0 Skrevet 16. desember 2021 #113 Del Skrevet 16. desember 2021 Lalalalam skrev (På 14.12.2021 den 19.16): Hva Tror Du? Tviler på det. Men det hadde vært litt gøy om de faktisk innførte det! 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cas12 Skrevet 16. desember 2021 #114 Del Skrevet 16. desember 2021 Lalalalam skrev (På 14.12.2021 den 19.16): Hva Tror Du? Nei, det er de som styrer landet vårt altfor feig til og gjøre 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 16. desember 2021 #115 Del Skrevet 16. desember 2021 Pillarguri skrev (3 timer siden): Det er mange som ikke kan sin historie her. I Norge har vi hatt obligatoriske vaksiner både på 50, 60 og 70 tallet. Tuberkolose, Kopper og polio måtte bekjempes og det klarte vi ved hjelp av vaksiner. Kan ikke huske at det noen gang var spørsmål om vår frihet til å velge. Friheten fikk vi når vi slapp å få disse skrekkelige sykdommene. Hvor mange doser av disse vaksinene måtte man ta? Stengte man samfunnet samtidig? Var vaksinene så dårlige at man likevel kunne bli alvorlig syk etter å ha tatt dem? Hva var prosent døde etter gjennomgått tuberkulose? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marcie Skrevet 16. desember 2021 #116 Del Skrevet 16. desember 2021 (endret) ItchyBitchySpider skrev (49 minutter siden): Hvor mange doser av disse vaksinene måtte man ta? Stengte man samfunnet samtidig? Var vaksinene så dårlige at man likevel kunne bli alvorlig syk etter å ha tatt dem? Hva var prosent døde etter gjennomgått tuberkulose? alle var vel mye dårligere enn covid-vaksinene. Tror disse gamle vaksinene ligger på 60-70 prosent effekt mot pfizer og modernas covidvaksiner på 90 og 95. Forøvrig kommer jeg ikke på noen vaksine som ikke krever oppfriskning. Stivkrampe/difteri/polio f.eks må vi jo friske opp jevnlig. Jeg har ihvertfall tatt den mange flere ganger enn min tre doser med comirnaty. Endret 16. desember 2021 av Lucille 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marcie Skrevet 16. desember 2021 #117 Del Skrevet 16. desember 2021 liker Ingeborg Sennesets vinkling på spørsmålet i relasjon til helsepersonell: https://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/i/66WqB8/uvaksinert-helsepersonell-boer-faa-vaksine-eller-bli-omplassert?fbclid=IwAR3M-uT9zt0NTjKrPJ2m6528hL-ELf-JGtPqiSPUD0sOUulMeiSnXzjhgds Hun peker på at det er uheldig å bruke ord som tvangsvaksinasjon om det som i realiteten kun er (bør være) et yrkeskrav. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safiye Skrevet 16. desember 2021 #118 Del Skrevet 16. desember 2021 Tråden er ryddet for brudd på koronarommets retningslinjer -Safiye, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pillarguri Skrevet 16. desember 2021 #119 Del Skrevet 16. desember 2021 ItchyBitchySpider skrev (3 timer siden): Hvor mange doser av disse vaksinene måtte man ta? Stengte man samfunnet samtidig? Var vaksinene så dårlige at man likevel kunne bli alvorlig syk etter å ha tatt dem? Hva var prosent døde etter gjennomgått tuberkulose? Tuberkulose tok livet av ca 250.000 nordmenn over en periode fra ca. 1900 - 1960. Ja, vi måtte ta flere doser av disse vaksinene. Husker ikke helt hvor mange, men tror det var 3 doser av hver vaksine. Tuberkulose er fortsatt et problem i noen deler av verden og manglende vaksinering av befolkningen gjør at det fortsatt dør mange hvert år. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 17. desember 2021 #120 Del Skrevet 17. desember 2021 Lucille skrev (11 timer siden): alle var vel mye dårligere enn covid-vaksinene. Tror disse gamle vaksinene ligger på 60-70 prosent effekt mot pfizer og modernas covidvaksiner på 90 og 95. Forøvrig kommer jeg ikke på noen vaksine som ikke krever oppfriskning. Stivkrampe/difteri/polio f.eks må vi jo friske opp jevnlig. Jeg har ihvertfall tatt den mange flere ganger enn min tre doser med comirnaty. Du har tatt stivkrampevaksine tre ganger på ett år? Driver dere hundegård? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg