Gå til innhold

Tror du de kommer til å innføre tvangsvaksinering i norge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Men jeg håper at de innskrenker mulighetene for smittespredning i den grad at mange likevel velger å vaksinere seg. Koronapass som inngang til reising, uteliv, kamper, konserter osv.

• Liker 10
Skrevet

Håper ikke vi får noe slikt i vårt kjære Norge ♥️ Det er ikke veien å gå og det tror jeg myndighetene faktisk skjønner. Det vil få konsekvenser på så mange områder, ikke minst tilliten til myndighetene og viljen til å være en del av samfunnet osv. 

Jeg vaksinerer meg ikke uansett, koste hva det koste vil. På den ene eller andre måten. 

• Liker 25
Skrevet
Guppy88 skrev (2 minutter siden):

Nei.

Men jeg håper at de innskrenker mulighetene for smittespredning i den grad at mange likevel velger å vaksinere seg. Koronapass som inngang til reising, uteliv, kamper, konserter osv.

Koronapass spiller nok liten rolle for de som virkelig ikke vil vaksinere seg.

• Liker 12
Skrevet
Justlooking skrev (2 minutter siden):

Koronapass spiller nok liten rolle for de som virkelig ikke vil vaksinere seg.

Ja, hvis det trumfer utenlandsreiser, kino, restaurant, konserter, osv, så.

Men det tror jeg faktisk ikke det gjør for mange. Tror mange vaksinemotstandere ikke er villige til å forsake alt dette.

• Liker 5
Skrevet

Nei, det skjer ikke i denne pandemien. Med et eeeenda farligere virus kanskje. 

• Liker 2
Skrevet
Guppy88 skrev (Akkurat nå):

Men det tror jeg faktisk ikke det gjør for mange. Tror mange vaksinemotstandere ikke er villige til å forsake alt dette.

Jeg er villig til å forsake alt dette og mer til. Tror ikke jeg er den eneste.

• Liker 24
Skrevet
Guppy88 skrev (10 minutter siden):

Nei.

Om vaksinen hadde hindret smitte hadde dette gitt mening. Det gjør den imidlertid ikke. 

• Liker 35
Skrevet
Justlooking skrev (1 minutt siden):

Jeg er villig til å forsake alt dette og mer til. Tror ikke jeg er den eneste.

Jeg har forsaket dette de 10 siste årene pga sykdom og dårlig økonomi, så det er null problem. Er ingenting å forsake.

• Liker 10
Skrevet
PetterKanin skrev (1 minutt siden):

Om vaksinen hadde hindret smitte hadde dette gitt mening. Det gjør den imidlertid ikke. 

Men leser dere aviser? Ser dere nyheter?

Sykehuskapasiteten er i ferd med å sprenges. Intensivbehandlingen er nærmest sprengt. 

Sykehuslegene trygler folk om å vaksinere seg. Hvorfor gjør de det, da?

• Liker 11
Skrevet (endret)
Guppy88 skrev (2 minutter siden):

Sykehuskapasiteten er i ferd med å sprenges. Intensivbehandlingen er nærmest sprengt. 

Ja. Hvorfor skulle vi ikke det?

Fordi det hjelper dem til å ha god npk kapasitet siden vaksinene til en viss grad gir endel personer beskyttelse mot alvorlige forløp.

Det er imidlertid ikke slik at sykehuslegene er spåmenn, slik at disse i likhet med alle andre vet lite om hva vaksikene evt. kan forårsake av senvirkninger. 

Endret av PetterKanin
  • Liker 9
Skrevet
PetterKanin skrev (Akkurat nå):

Ja. Hvorfor skulle vi ikke det?

Det virker jo ikke sånn på svarene.

Helsesektoren er knekjørt.

• Liker 4
Skrevet
Lalalalam skrev (25 minutter siden):

Hva Tror Du? 

Nei, men jeg håper det blir skikkelig surt å være uvaksinert 

• Liker 10
Skrevet
Guppy88 skrev (10 minutter siden):

Nå sier de vel at dette ikke hjelper pga omikron. Men får min del må de gjerne  innføre det.

• Liker 4
Skrevet
Klump skrev (1 minutt siden):

Nei, men jeg håper det blir skikkelig surt å være uvaksinert 

Da kan dere ikke lenge skylde på oss.

• Liker 6
Skrevet (endret)
Guppy88 skrev (7 minutter siden):

Se Debatten fra forrige uke. Vi har over 3000 intensivplasser bare i helse sør-øst. Debatten – 7. des. – Enda strengere koronatiltak – NRK TV Men selv ikke etter svineinfluensaen ble det utdannet mer helsepersonell. Selv krever de høyere lønn og det forstår jeg. 

Endret av Jytte
  • Liker 11
Skrevet
Jytte skrev (1 minutt siden):

Se Debatten fra forrige uke. Vi har over 3000 intensivplasser bare i helse sør-øst. Men selv ikke etter svineinfluensaen ble det utdannet mer helsepersonell. Selv krever de høyere lønn og det forstår jeg. 

Og jeg forstår at de er drittlei og bitre på de som velger å ikke vaksinere seg.

Jeg forstår veldig godt de som blir langtidssykemeldte og finner andre jobber. 

Og da vil nok de uvaksinerte rope om hvordan manglene i helsevesenet kan være mulig i verdens rikeste land. Vel, penger kan ikke erstatte solidaritet.

• Liker 11
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...