Gå til innhold

Når man ikke blir trodd av nær person for ulykker som skjer i livet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skjer meg ofte vonde ting, ting jeg ikke kan styre og/eller som andre gjør. Så er det en av mine nærmeste som stadig gjentar "rart alt dette skjer deg, kanskje det er deg det er noe galt med." Og nå endret den det til "Jeg tror ikke noe på dette som skjer deg." Selv med faktiske bevis og vitner. 

Da jeg ikke orket ennå en runde med kritikk så valgte jeg å skjerme meg selv med lite/ingen kontakt. Jeg ble da kalt for barnslig som ikke ville prate med den. Den personen kaller meg stygge ting i blant og har utsatt meg for vonde ting også. 

Hva kan jeg gjøre? 

Anonymkode: 76b78...ca9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noen som mishandler deg?

Anonymkode: e7e10...1f8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er det noen som mishandler deg?

Anonymkode: e7e10...1f8

Nei, ikke slike ting. Har ei gal svigerinne som ut av det blå meldte meg til barnevernet for løgner som kunne bevises. Har en eks som gjorde det slutt, men angret seg og ble truende og fikk besøksforbud. Ei venninne som fortalte løgner om meg bak min rygg til denne eksen. 

Før dette har jeg en voldelig eks og en annen som ofte var utro. Fra begge disse forholdene så mistet jeg venner da det ble slutt. Venner som ikke så sannheten om eksene mine. 

Før det igjen så har jeg vokst opp med en sosiopat av en mor som også utøver vold mot barn. 

Denne i nær familie mener at disse tingene ikke har skjedd, selv med vitner og beviser. Den mener at det er meg det er noe galt med, ikke de andre. Noe jeg syns er vondt for når slike ting skjer så er det ikke noe jeg kan styre. Eneste jeg gjør i ettertid er å ta avstand fra de ugreie. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nei, ikke slike ting. Har ei gal svigerinne som ut av det blå meldte meg til barnevernet for løgner som kunne bevises. Har en eks som gjorde det slutt, men angret seg og ble truende og fikk besøksforbud. Ei venninne som fortalte løgner om meg bak min rygg til denne eksen. 

Før dette har jeg en voldelig eks og en annen som ofte var utro. Fra begge disse forholdene så mistet jeg venner da det ble slutt. Venner som ikke så sannheten om eksene mine. 

Før det igjen så har jeg vokst opp med en sosiopat av en mor som også utøver vold mot barn. 

Denne i nær familie mener at disse tingene ikke har skjedd, selv med vitner og beviser. Den mener at det er meg det er noe galt med, ikke de andre. Noe jeg syns er vondt for når slike ting skjer så er det ikke noe jeg kan styre. Eneste jeg gjør i ettertid er å ta avstand fra de ugreie. 

Du nevner seks personer her, pluss venninner som har vært et stort problem for deg, eller har tatt avstand fra deg. Og nå denne som ikke tror deg. Det blir syv personer.

Hva slags kontakt har du med denne 7.personen? 

Skrevet
SoWhat? skrev (6 minutter siden):

Du nevner seks personer her, pluss venninner som har vært et stort problem for deg, eller har tatt avstand fra deg. Og nå denne som ikke tror deg. Det blir syv personer.

Hva slags kontakt har du med denne 7.personen? 

Et søsken av meg som ikke tror meg. 

Jeg har tatt avstand fra de menneskene. 

Jeg kan ikke styre hva andre velger å lyve om. F.eks den venninnen det gjelder fortalte en ting om livet sitt som gikk ut på at typen hennes var voldelig med henne. Jeg støttet og hjalp henne, hjalp henne med flytting og var der for henne. Så finner hun tilbake til typen sin igjen og forteller han at jeg presset henne til å dra fra han. Og at det var jeg som fant på en løgn om at han var voldelig. Men jeg har jo meldinger fra henne som beskriver helvete hun var i. Så den kan jo bevises. Her mener mitt søsken at det er nok meg det er noe galt med. Hvordan er det meg tenker jeg da. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Et søsken av meg som ikke tror meg. 

Jeg har tatt avstand fra de menneskene. 

Jeg kan ikke styre hva andre velger å lyve om. F.eks den venninnen det gjelder fortalte en ting om livet sitt som gikk ut på at typen hennes var voldelig med henne. Jeg støttet og hjalp henne, hjalp henne med flytting og var der for henne. Så finner hun tilbake til typen sin igjen og forteller han at jeg presset henne til å dra fra han. Og at det var jeg som fant på en løgn om at han var voldelig. Men jeg har jo meldinger fra henne som beskriver helvete hun var i. Så den kan jo bevises. Her mener mitt søsken at det er nok meg det er noe galt med. Hvordan er det meg tenker jeg da. 

Jeg tenkte mest på hvordan kontakt dere har. Er den ikke sånn at hun er mer fysisk tilstede når ting skjer, så blir faktisk ting litt vanskelig å tro på når det blir for mye/rart/uvanlig. Det har jo vært mye rundt deg. 

Det er jo trist å ikke bli trodd på det som er sant. I ditt tilfelle tror jeg bare at jeg hadde sagt at jeg skjønner at det er vanskelig å tro, men det er like fullt sant.

Eller om man like godt skal la være å si noe... Det er faktisk det bedre iblant. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...