Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sannsynligvis en MA, men for å få det helt bekreftet måtte jeg vente en uke for ny kontroll/ultralyd.

Var på tidlig ultralyd idag, og der mente gynekologen at jeg var en uke kortere enn det jeg selv har regnet meg frem til. Pga det kunne han ikke bekrefte hjerteaktivitet, men bekreftet ett embryo og graviditeten. Men, jeg får ikke det til å stemme mtp tidspunktet jeg fikk positiv test på. Vet ikke når eggløsning er, og syklus varierer fra 28-46 dager (så kan jo være jeg har regnet feil, men så var det da det tidspunktet for positiv test🙄). Går det virkelig an eller skal jeg bare innstille meg på det verste?

Jeg har aldri hatt dette før, og ingen erfaring med spontanabort eller lignende. Hvordan går prosessen etter at det er bekreftet MA?

Da vi er usikre på om vi skal prøve igjen etter dette er bekreftet / avkreftet ønsker jeg ikke svar som inneholder ny graviditet etter MA og lignende😊

Anonymkode: a7929...ac3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var lengre på vei så og hadde sett hjerte tidligere på ul, så var tydelig at det var en MA.

Fikk da valget mellom utskrapning eller piller for å få ut fosteret. Valgte utskrapning pga lengde. Er du så kort på vei, så blir det nok piller.

Men ikke ta sorgene på forskudd, kanskje det er noe der om en uke :) lykke til ❤️

Anonymkode: 4c7da...40a

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Var lengre på vei så og hadde sett hjerte tidligere på ul, så var tydelig at det var en MA.

Fikk da valget mellom utskrapning eller piller for å få ut fosteret. Valgte utskrapning pga lengde. Er du så kort på vei, så blir det nok piller.

Men ikke ta sorgene på forskudd, kanskje det er noe der om en uke :) lykke til ❤️

Tusen takk for svar❤️

Åh, det må ha vært en kjempe tøff opplevelse😞 Jeg hadde aldri hørt om MA før idag, så ble mye å ta inn over seg. Ja okei, piller - blir det på samme måte som en abort eller? Gjør man det hjemme eller på sykehuset?😊 

Skrevet

Hei! Jeg opplevde MA da jeg var på tidlig ultralyd ca 10 uker på vei, men gynekologen fant ingen hjerteslag. Måtte ta medisinsk abort. Hele prosessen var utrolig tøff, først og fremst psykisk. Deg var min første graviditet og jeg trodde noe var galt med kroppen min pga MA. Men jeg ble heldigvis gravid igjen to måneder etter aborten og har nå en frisk og skjønn gutt på fem måneder🥰Sender deg en god klem og håper du får en god beskjed på neste ultralyd❤ Hvis dette viser seg å være MA, husk at det er gode sjanser for at neste graviditet blir vellykket❤

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tusen takk for svar❤️

Åh, det må ha vært en kjempe tøff opplevelse😞 Jeg hadde aldri hørt om MA før idag, så ble mye å ta inn over seg. Ja okei, piller - blir det på samme måte som en abort eller? Gjør man det hjemme eller på sykehuset?😊 

Piller hjemme som en selvbestemt abort ja. Har opplevd det i uke 8 også, da fikk jeg piller hjemme. Helt grei opplevelse for min del, annet en sorgen over å miste selvfølgelig. 

Vet du skrev du ikke ville høre "du blir gravid igjen" men jeg ble hvertfall gravid igjen 3 mnd etter mine to aborter.

Skrevet

Jeg hadde en MA i fjor. Startet på samme måte som deg. En veldig usikker UL først, og måtte komme tilbake på ny UL uken etter. Min verste uke noensinne tror jeg... skrev innlegg om UL nr.2 her om du vil lese. Jeg skrev også om forløpet videre om du vil ha litt mer detaljer om hvordan en MA er/kan være i praksis. Herher og her.

Skrevet

Jeg har ikke erfaring med MA men vil bare si at jeg tok ultralyd nylig og ble også satt tilbake. Noe jeg selv synes er rart fordi jeg vet når jeg har hatt eggløsning osv. Jeg skulle være i uke 6 men ble satt tilbake til 5, først fant han ikke hjerteslag heller men det var visst ikke negativ om han ikke fant det heller på det tidspunktet. Hjerteslag dukket opp men jeg kan ikke slå meg til ro med at alt er bra.. Så skal tilbake neste uke for å sjekke. Er vel svar nok om embryot ikke er noe større, men gynekologen virket ikke stresset i det hele tatt. 

Mulig er du mindre på vei enn antatt og da dukker nok hjerteslag opp snart.. 

Anonymkode: e133c...a07

Skrevet

Opplevde tom fostersekk, som vokste som normalt men ingenting inni. Veldig mye fram og tilbake med sjekker i alle retninger. Før de fastslo det ikke var noe inni.  Veldig spesielt. Fikk medisinsk Abort satt på sykehuset, men fikk reise hjem for å blø, men dro tilbake for sjekk noen timer etterpå. De valgte ta en form for «utskraping» da mens jeg var der fordi de ville jeg skulle bli ferdig. 
jeg synes selve aborten var vanskelig, og jeg er ikke hysterisk på slikt. Ubehagelig med blod etc så jeg var fornøyd med utskapingen selv om det var veldig vondt. Selve abort/riene synes jeg ikke var vondt, mer ubehagelig. 

kan si jeg ble gravid med tvillinger 2 måneder etterpå og er per nå 28 uker på vei :) og med de kan jeg fortelle deg både dato og omtrent tidspunktet for samleie her, men ble alikevel satt endel tilbake første UL’er med tvillingene, men er nå satt fram igjen så det stemmer perfekt med dato for unnfangelse nå..Her var det snakk om 6-7 dager fram/tilbake ca, men det stemmer fortsatt overhodet ikke med mens etc. jeg skulle ikke hatt eggløsning når de to ble laget :)  Gyn. Sa til meg at ting kan stoppe litt opp helt i starten for så å hoppe fram igjen, Derfor de ikke stresser med hjerelyd etc selv om man skulle sett det da og da :) 

Skrevet

Nå har jeg vært på kontroll igjen. Så ett bankende hjerte på ett 1,5 cm langt foster❤️ ca 7+5, så noen dager satt tilbake iforhold til det jeg trodde. Gleder meg til neste kontroll uke 12😊

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...