Gå til innhold

Har jeg vært uheldig eller går faktisk tusenvis av kvinner rundt sånn her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Underlivsplager etter svangerskap og fødsel altså. Fy faen for noe drit! Bokstavelig talt til tider. Er litt hard i magen og får det faktisk ikke til, den bakre skjedeveggen buler så sykt innover.

Har jeg bare hatt uflaks? Hvor vanlig eller uvanlig er dette her egentlig? Går det tusenvis av kvinner rundt med masse plager og kjenner på at underlivet er der og er ubehagelig hele dagen hver eneste dag? Eller er det noe man bare ikke snakker om?

Er så bitter og sint og lei meg over dette her. Så utrolig misunnelig på dere som bare spratt igjennom uten en skramme og uten noe varig men. Jeg tør ikke jogge eller gjøre stort av fysisk aktivitet egentlig, for da kjennes alt verre ut. Helvetes jævla kvinnekropp, skulle ønske jeg ble født som mann og slapp å bære frem barna mine selv.

Anonymkode: 4fd08...bda

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk barn i 20 åra. Har ikke noen plager. 

Klem♥️

• Liker 1
Skrevet

Har heller ingen plager etter tre fødsler, men her en venninne som opererte underlivet ett år etter fødsel pga fødselsskader. Så ville tatt en sjekk❤️

Anonymkode: 4f586...97e

Skrevet
Nåleputa skrev (2 minutter siden):

Klem♥️

Nice. Dumme meg som ventet til etter utdanning ++, men da var jeg plutselig 30 år gitt. Angrer nå ja.

• Liker 1
Skrevet

Mulig du har fått fremfall. Kan fikses. Gå til gynekolog.

Anonymkode: aeeba...324

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nice. Dumme meg som ventet til etter utdanning ++, men da var jeg plutselig 30 år gitt. Angrer nå ja.

Alder har da ingenting å si. Min venninne som opererte underlivet er i 20-åra. Jeg fikk barn i slutten av 20- og 30-åra. 

Anonymkode: 4f586...97e

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er da overhode ikke grunnen til at at du har plager. Noen får det, andre ikke. Det har ingenting å gjøre med alderen man fødte.

Anonymkode: bd416...ec4

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mulig du har fått fremfall. Kan fikses. Gå til gynekolog.

Anonymkode: aeeba...324

Var hos gynekolog for noen uker siden, hun sa at det var ikke fremfall, bare slappe muskler og at det kom til å gå tilbake med tiden og ammeslutt. Men skulle absolutt ikke slutte å amme for det, neida. Og ikke vits å trene for jeg hadde ikke kontakt. Men det går jo ikke rette veien, det blir jo bare verre. Må kanskje til en annen gynekolog for second opinion?🤷‍♀️

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er da overhode ikke grunnen til at at du har plager. Noen får det, andre ikke. Det har ingenting å gjøre med alderen man fødte.

Anonymkode: bd416...ec4

Ok. Uansett, ingen som snakker om det. 

• Liker 2
Skrevet
Nåleputa skrev (15 minutter siden):

Klem♥️

Fikk barn i 20 åra. Har også plager med underlivet.

klem ❤️ 

Anonymkode: 7b559...6a0

• Liker 9
Skrevet

Det høres ikke ut som det er så lenge siden du fødte ettersom du ammer ennå? Jeg synes underlivet var helt merkelig i et år etterpå, minst. Nå er det tre år siden og alt er bra. Burde bare bli flinkere med knipeøvelsene.

Dersom det ikke går seg til etter en stund ville jeg kontaktet en annen gynekolog for sjekk.

Man skal ikke gå rundt med underlivsplager. For øvrig var jeg 35 da jeg fikk barn og har ingen plager. Ingen lekkasjer eller noe.

Anonymkode: 8b3b8...e20

• Liker 6
Skrevet

Det går jo fort et år før ting normaliserer seg, så hvis det ikke er lenge siden du har født så tar det altså tid for kroppen å leges. Når det er passert året og du har sluttet med amminga så kan du kontakte gyn igjen, det kan opereres hvis det er fremfall (men da bør gjerne alle planlagte barn være født først). I mellomtiden er det knipeøvelser og lactulose som er veien å gå. 

Anonymkode: 98cda...dc3

• Liker 3
Skrevet

Jeg har gått til fysioterapeut som hadde spesialisert seg innenfor bekkenbunnsopptrening. Fikk et ark med alle det gjaldt i min region (fikk arket fra Ahus). Jeg hadde fremfall av skjedevegger og delvis endetarm, men er blitt helt bra igjen kun med knipeøvelser og trening med elektrisk apparat. Ingen skal trenge å gå med slike plager, eller slutte å amme pga. det. Så jeg anbefaler deg å be fastlegen henvise deg enten direkte til en slik fysioterapeut, eller til sykehuset først. Det er hjelp å få! Og det har ingenting med alder å gjøre. Hos meg skjedde det pga. rask fødsel.

Anonymkode: c4e18...e16

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke tenk på alder. Jeg var 23 da jeg fødte min første, og fikk en masse skader og plager. Totalruptur, inkontinens, fremfall etcetc. Fortsatt daglig plaget etter 10 år og fire operasjoner. Så ung alder som alle snakker så fint om, er ingen garanti.

Anonymkode: 596f2...a8e

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror det er veldig mange som går med plager uten å søke hjelp. Selv måtte jeg ha en operasjon ett par år etter siste fødsel pga revne og dårlig sying. Åpningen var veldig åpen, for å si det sånn. Noen år etter det ble jeg operert for inkontinens. Begge operasjonene var vellykket. Men jeg måtte ta initiativ til begge selv. 

Anonymkode: 6c81a...e8b

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Underlivsplager etter svangerskap og fødsel altså. Fy faen for noe drit! Bokstavelig talt til tider. Er litt hard i magen og får det faktisk ikke til, den bakre skjedeveggen buler så sykt innover.

Har jeg bare hatt uflaks? Hvor vanlig eller uvanlig er dette her egentlig? Går det tusenvis av kvinner rundt med masse plager og kjenner på at underlivet er der og er ubehagelig hele dagen hver eneste dag? Eller er det noe man bare ikke snakker om?

Er så bitter og sint og lei meg over dette her. Så utrolig misunnelig på dere som bare spratt igjennom uten en skramme og uten noe varig men. Jeg tør ikke jogge eller gjøre stort av fysisk aktivitet egentlig, for da kjennes alt verre ut. Helvetes jævla kvinnekropp, skulle ønske jeg ble født som mann og slapp å bære frem barna mine selv.

Fikk barn i 20-årene, aldri hatt noen plager i etterkant😄 Har 4 barn, alle til termin, rundt 4 kilo alle som en. 

Anonymkode: b10cf...827

Skrevet

Etter første barnet er det normalt å kjenne seg veldig annerledes i underlivet i opp til ett år. Selv opplevd dette. Med de 2 andre kjente jeg ikke på samme plagene, kanskje det bare var fordi jeg var blitt vandt til det? Har du prøvd vaginakuler ?

• Liker 2
Skrevet
Nåleputa skrev (2 timer siden):

Klem♥️

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fikk barn i 20 åra. Har også plager med underlivet.

klem ❤️ 

Anonymkode: 7b559...6a0

Fikk første barn da jeg var 36 år. Har ikke hatt plager.

Klem ❤️ 

Anonymkode: ef010...828

• Liker 3
Skrevet

Har jo kanskje litt å si hvor lenge det er siden fødsel tenker jeg. Jeg gokk vel ett år jeg før ting normalisert seg meg den første. Hvor lenge siden er der du fødte?

Anonymkode: d04ba...566

• Liker 4
Skrevet

To jeg kjenner revnet totalt, den ene fikk elektronisk stimulering og den andre ble stomi-operert.

Anonymkode: d188d...bde

Skrevet

1. Du har vært uheldig

2. Tusenvis av kvinner går rundt med fødselsskader, ja.

Om det bør være sånn? NEI. Vær en pest og plage for legene helt til de fikser deg. Ingen skal gå rundt med vonde plager som kan fikses. 

Selv var jeg fin etter 7-8 uker (klipp og vakuumfødsel, men ingen varige mén. Barnet er 5 mnd nå). 

Anonymkode: 16732...aa5

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...