AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #1 Skrevet 14. desember 2021 Hvilken type jobb/liv har dere som bruker kjole til hverdags? Jeg er 27 år og kunne tenke meg å bruke mer kjoler til hverdags. Tenker typ strikkakjoler ala disse: https://nelly.com/no/klær-til-kvinner/klær/kjoler/pieces-675/pcchapa-ls-o-neck-knit-dress-noos-189482-7913/ , https://nelly.com/no/klær-til-kvinner/klær/kjoler/only-589/onlvannes-l-s-dress-knt-noos-190392-7773/ . Har også gått til innkjøp av noen slike. Men føler aldri det "passer" å bruke dem🤷♀️ Jeg har små barn, hund som jeg går tur med daglig og jobber i omsorgsbolig. Ingen på jobb kler seg slik selv om det kanskje kunne ha fungert? Eller ser det rart ut? Veldig lite praktisk nå på vinteren iallfall med tanke på hund osv. Hvilke sko/jakker bruker dere? Vil så gjerne begynne å kle meg litt finere også til hverdags😬 Anonymkode: ae369...773 5
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #2 Skrevet 14. desember 2021 Jobber i barnehage. Bruker tykke strømpebukser, gjerne med ull. Ute på jobb, på tur med hundene osv har jeg på meg utebukse. Og min vanlige jakke er av lang boblejakke sort. Jeg er en frysepinne, men fryser ikke mer med kjole enn bukse sånn sett. Anonymkode: c9218...3aa
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #3 Skrevet 14. desember 2021 Jeg vil også bruke mer kjoler til hverdags, og har kjøpt meg en del skjortekjoler som jeg synes er veldig kjekke til hverdagsbruk. Bruker ikke privattøy på jobb, så jeg trenger ikke å tenke på om det passer i jobbsammenheng. Bruker kjoler når jeg er på shopping, på fritidsaktivitet (kor), ute og spise, kino osv. Bruker kåpe eller parkas til, og nå på vinteren blir det boots, gjerne Dr. Martens. Anonymkode: ac021...5cd 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #4 Skrevet 14. desember 2021 Jeg er tjukk, så de kjolene der hadde ikke sett bra ut på meg. Men bruker andre kjoler med mer form på. Jobber på kontor i en mellomstor industribedrift, er en del ute og går i fabrikken men har jo lite nærkontakt med produksjonsutstyr og sånt. Bruker en del vernesko, haha. Anonymkode: bb694...be7 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #5 Skrevet 14. desember 2021 Jeg bruker kjoler (nesten) hver dag, men ikke slike som du linker til. Er de korte vil du fryse uten ull når det er høst/vinter/vår. Knestrømper eller strømpebukse er tingen. Anonymkode: 463cd...16a 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #6 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er tjukk, så de kjolene der hadde ikke sett bra ut på meg. Men bruker andre kjoler med mer form på. Jobber på kontor i en mellomstor industribedrift, er en del ute og går i fabrikken men har jo lite nærkontakt med produksjonsutstyr og sånt. Bruker en del vernesko, haha. Anonymkode: bb694...be7 Glemte å nevne, jeg bytter stort sett klær når jeg kommer hjem uansett. Anonymkode: bb694...be7
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #7 Skrevet 14. desember 2021 Jobber på kontor. Har også hund, men skifter selvsagt hvis vi skal på tur i skogen. Skal vi gå i nabolaget tar jeg på joggesko/lette fjellsko. Jakke avhenger av været. Jobbet i hjemmesykepleien da jeg studerte og gikk ofte i kjole/skjørt, men hadde alltid på komfortable joggesko. Tenkte ikke noe spesielt over at jeg ikke brukte bukse og synes ikke det hindret meg i å gjøre jobben min. Om vinteren bruker jeg ullstrømpebukse. Anonymkode: cc8de...bf1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #8 Skrevet 14. desember 2021 Jeg går med kjole hver dag Bruker ullstrømpebukse fra Pierre Robert, dunjakke og støvletter/boots. Jeg bytter alltid klær etter at jeg er kommet hjem. Jobber som lærer på barneskole Anonymkode: aef40...e6e 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #9 Skrevet 14. desember 2021 Jeg bruker alltid kjoler. Nå bruker jeg tykk bomulls strømpebukse, og til de kalde dagene, så har jeg en dunkåpe som går til anklene, til de varmere dagene en klassisk ullkåpe. Bruker fora lave støvletter, og ullsokker de kalde dagene. Så holder meg god og varm. Jeg er ufør. Anonymkode: 231be...46d 1
Skriblerinna Skrevet 14. desember 2021 #10 Skrevet 14. desember 2021 Det passer «alltid» å bruke de der. Her er det nok bare slik at det er uvant for deg å gå med kjole og at du derfor tenker på det på den måten du gjør. 7
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #11 Skrevet 14. desember 2021 Jeg bruker som oftest kjoler, elsker det men jeg synes det var litt ubehaglig til å begynne med. jeg er den eneste på jobben som bruker kjoler nesten hverdag, og folk kommenterer det ofte, men alltid positivt:) du må bare bli vant til det https://www.veromoda.com/no/no/vm/kjoep-etter-kategori/kjoler/kordfloeyel-skjortekjole-10264801.html?cgid=vm-dresses&dwvar_colorPattern=10264801_Black kjøpte meg nettopp denne kjolen i grønn bruker den med svart strømpebukse, beige lang kåpe, skjerf og skoletter Anonymkode: 799cf...3ec 5
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #12 Skrevet 14. desember 2021 Jeg har jobbet i omsorgsbolig og brukt slike kjoler. Bruker strømpebukse under (tynn hvis det er mildt, tykkere hvis det er kaldt), og jakke tilpasset sesongen over. Var det veldig kaldt, ville jeg hatt ull under. Anonymkode: 30c6b...ad7 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #13 Skrevet 14. desember 2021 Jeg bruker bare den type kjoler,hver eneste dag. Jobber på kontor. Når jeg lufter hunden (polarhund) tar jeg bare på meg passende utebukse og jakke over kjolen,som er stappa nedi buksa. Ser ikke hva som ikke fungerer med det? Tykke strømpebukser på vinteren. Har forskjellige jakker. Alt fra finere kåper til allværsjakker. Anonymkode: 5efbf...3ec 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #14 Skrevet 14. desember 2021 Jeg har småbarn og kontorjobb, og bruker kjole på både jobb og fritid. Har en del «joggekjoler» som er vel så behagelig å leke i som andre klær. Yttertøy tilpasses vær. Sykler jeg i regn har jeg gjerne kjolen i vesken og slenger på når jeg kommer frem. Anonymkode: d33a5...b14 1
AprilLudgate Skrevet 14. desember 2021 #15 Skrevet 14. desember 2021 Bruker kjole nesten hver dag, men da mer typen du linker til og andre casual kjoler. Har aldri hatt jobb med kleskode, men heller ikke uniform. På fritiden har jeg barn. Bruker kjole på spaserturer ute, har oftest fine sneakers til. Eller chelseaboots/snørestøvletter. Har ullkåpe eller parkas til. Velger regnkåper/parkaser som funker til kjoler, altså ikke stopper midt på låret men heller lengre ned. De funker jo til jeans og turbukse og. Synes Didriksons har utvalg som fungerer til kjoler og mer «hverdag». Akkurat nå har jeg på meg sweatkjole fra Ella og IL, høyst hverdagslig kjole vil jeg si 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #16 Skrevet 14. desember 2021 Bruker kjoler og skjørt av og til på jobb. Både strikkekjoler og andre type kjoler. Bruker strømpebukse 50 den og støvletter. Jobber på kontor i staten. Anonymkode: 14566...9fb 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #17 Skrevet 14. desember 2021 Jeg bruker en del strikkekjoler til hverdags, men jeg er student og har dermed ikke noen kleskode. Når jeg blir ferdigutdannet til sommeren med kontorjobb så må jeg nok oppgradere kjolegarderoben min dersom det skal passe inn med kleskoden. Denne kjøpte jeg f.eks. nokså nylig. Helt formløse rette strikkekjoler prøver jeg å unngå (har noen gamle av den typen, men det finnes mye mer "spennende" der ute). Budsjettet mitt tillater meg ikke å bruke tusenvis av kroner på en hverdagskjole i ull, så de fleste av strikkekjolene mine for vinterssesongen er en polyestermiks eller har en lav ullprosent. Jeg er likevel varmere i strikkekjoler fordi det er lettere å bruke flere lag. Ullsinglett under kjolen, strømpebukser i ull (eventuelt to strømpebukser om været er helt krise kald), knehøye støvletter (som modellen har på) eller lave chelsea boots med litt hæl, ullkåpe eller dunkåpe Anonymkode: ec9a0...d61 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #18 Skrevet 14. desember 2021 Alle kjoler er hverdags-kjoler for meg. Kommer an på humøret. Anonymkode: 3cae5...b6e 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #19 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg bruker en del strikkekjoler til hverdags, men jeg er student og har dermed ikke noen kleskode. Når jeg blir ferdigutdannet til sommeren med kontorjobb så må jeg nok oppgradere kjolegarderoben min dersom det skal passe inn med kleskoden. Denne kjøpte jeg f.eks. nokså nylig. Helt formløse rette strikkekjoler prøver jeg å unngå (har noen gamle av den typen, men det finnes mye mer "spennende" der ute). Budsjettet mitt tillater meg ikke å bruke tusenvis av kroner på en hverdagskjole i ull, så de fleste av strikkekjolene mine for vinterssesongen er en polyestermiks eller har en lav ullprosent. Jeg er likevel varmere i strikkekjoler fordi det er lettere å bruke flere lag. Ullsinglett under kjolen, strømpebukser i ull (eventuelt to strømpebukser om været er helt krise kald), knehøye støvletter (som modellen har på) eller lave chelsea boots med litt hæl, ullkåpe eller dunkåpe Anonymkode: ec9a0...d61 Så fin😍 hvor er denne fra? Tusen takk for svar alle sammen!! Virker som mange av dere bruker dette til hverdags! Mange gode forslag til jakker, sko og strømpebukser. Skal ta til meg alt og prøve meg på kjole en dag. Er nok bare uvant ja! Men de jeg sikter til er jo ikke spesielt pyntet, er jo lik de fleste genserne mine bare at de er lenger. Anonymkode: ae369...773
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #20 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Så fin😍 hvor er denne fra? Tusen takk for svar alle sammen!! Virker som mange av dere bruker dette til hverdags! Mange gode forslag til jakker, sko og strømpebukser. Skal ta til meg alt og prøve meg på kjole en dag. Er nok bare uvant ja! Men de jeg sikter til er jo ikke spesielt pyntet, er jo lik de fleste genserne mine bare at de er lenger. Anonymkode: ae369...773 Den er fra Only (de har veldig mange fine strikkekjoler synes jeg), men tror at den dessverre omtrent er utsolgt 😅 Anonymkode: ec9a0...d61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå