Gå til innhold

Jeg syns ikke strømmen er dyr?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble faktisk overrasket da strømregninga kom nå. Hadde forventa en megaregning, men den var bare 500 kroner høyere enn jeg vanligvis betaler. Er det neste mnd smellen kommer?

Anonymkode: 7fc28...d5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finnes det virkelig folk som er så bevisstløse i forhold til egne avtaler og eget forbruk som enkelte i denne tråden er?

Anonymkode: 6ac51...07d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ble faktisk overrasket da strømregninga kom nå. Hadde forventa en megaregning, men den var bare 500 kroner høyere enn jeg vanligvis betaler. Er det neste mnd smellen kommer?

Overrasket?

Hadde forventa?

Man vet jo underveis i måneden hvor mange kWh man har brukt og hva det koster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Tråden heter "Jeg syns ikke strømmen er dyr?". Du VET at strømmen er dyr, fordi den objektivt sett er det. Hele hensikten din er å bagatellisere at folk med normalt strømforbruk sliter fordi de nå får flere ganger høyere strømregning enn normalt. Ingenting annet kan ligge bak enn å forsvare strømmafiaen.

Anonymkode: e8be8...f85

Jaa jeg har bare onde hensikter og vil bare plage folk og forvare at folk blir blakke 😈 fy faen så sjukt paranoide dere er 😂 når en bitteliten overskrift som er skrevet uten egentlig å tenke så nøye gjennom den blir så overtolket og dramatisert så er det freaky. Ro ned, ærlig talt. 

Anonymkode: 02ade...8b6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Overrasket?

Hadde forventa?

Haha nei. Jeg går ikke inn å sjekker hvor mange kilowatt jeg har brukt ass. Har bedre ting å gjøre. Jeg tror ikke jeg kjenner noen som har oversikt og kan fortelle hvor mange kilowatt de har brukt fra 1 desember til nå, eller noen gang ellers heller. Jeg har oversikt over pengeforbruket mitt, men det får holde. 

Er det kilowatt orientering som vipper folk over til å være idiot, så ja.... DA er jeg idiot da. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg kjenner ikke denne husstan

Anonymkode: e26db...1c0

Husstand 

Anonymkode: f8a44...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Overrasket?

Hadde forventa?

Nei, jeg følger ikke med på sånt. Grunnen til at jeg forventa høy strømregning er jo fordi det har blitt skrevet over alt at strømmen er vanvittig dyr nå...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, jeg følger ikke med på sånt. Grunnen til at jeg forventa høy strømregning er jo fordi det har blitt skrevet over alt at strømmen er vanvittig dyr nå...

Min er bare par hundre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det var derfor jeg også forventet det. Hvem er det som følger med på sånt lurer da jeg på... - ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Haha nei. Jeg går ikke inn å sjekker hvor mange kilowatt jeg har brukt ass. Har bedre ting å gjøre. Jeg tror ikke jeg kjenner noen som har oversikt og kan fortelle hvor mange kilowatt de har brukt fra 1 desember til nå, eller noen gang ellers heller. Jeg har oversikt over pengeforbruket mitt, men det får holde. 

Er det kilowatt orientering som vipper folk over til å være idiot, så ja.... DA er jeg idiot da. 

Ja, de 3 sekundene nå og da gjennom mnd får du nok utnyttet voldsomt mye bedre tenker jeg...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

En ny forsvarer for strømmafiaen 🙂 Hva får DU ut av dette? 🙂 

Tilfredsstillelse av å opplyse at fastpris er den beste avtalen. Slik enda flere kan få gratis strøm.

Anonymkode: 94a97...3eb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de 3 sekundene nå og da gjennom mnd får du nok utnyttet voldsomt mye bedre tenker jeg...

Men jeg har ikke noe interesse av å følge med på det og jeg vet ikke hva det vil si og jeg har heller ikke interesse av å sette meg inn i det så lenge jeg har råd til regningene jeg får. 

Jeg er uansett overrasket over regningene. Jeg forventet sånn 5000. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Under 4% av befolkningen har fastprisavtale. Og en stor del av dem er tilfeldigvis på KG og de har de billigste avtalene.

Selvsagt.

Hensikten med innlegget var å opplyse uvitende KG-bruker om fastprisavtale. Slik at de vet det eksisterer, og ikke stoler blindt på strømselskap, slik du og andre gjør.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hensikten med innlegget var å opplyse uvitende KG-bruker om fastprisavtale. Slik at de vet det eksisterer, og ikke stoler blindt på strømselskap, slik du og andre gjør.

Hva betyr fastpris avtale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Flere i denne tråden har forsvart strømmafiaen, ved å komme med feilinformasjon og falske nyheter om at strømmen ikke er dyr.

Nei, strømmen er ikke dyr sammenlignet med andre land. Ser man kun på normalen her er den dyrere enn vanlig, men det kan løses enkelt for de fleste ved å skru ned på varmen og skru av lys, noe nordmenn tydeligvis ikke er vant til å møtte gjøre lengre. Å ha lys på hytta 24/7 er ingen menneskerett. Slikt må nok oljedopa nordmenn venne seg til, nå når det går mot dårligere tider økonomisk.

Anonymkode: 50a15...0e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg? Jeg har da selvsagt fastpris🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Strømregningen er omtrent dobbelt så dyr for min del. Tviler på den krisepakken hjelper meg noe.

Anonymkode: 4ddfc...30a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har bodd i et gammelt hus uten noe spesielle greier i som gulvvarme eller noen ting sånt de siste 5 årene, men bodde alene og brukte knapt strøm. Hadde aldri på strøm i 2 etg f.eks, verken varme eller noen ting. Jeg brukte kun 1 etasjen.  Jeg fikk regninger på 4000 kroner i mnd på vintern. Jeg bruker like mye strøm nå i leiligheten jeg bor i på 45 kvm i Oslo, sikkert siden flaten her er like stor som den ene etasjen jeg brukte i huset. Det er en leilighet fra 1800 tallet så den er ikke akkurat varmeeffektiv. Nå har jeg i november og desember fått 1500 kroner i strømregning. 

Hva kommer det av da? Skjønner meg ikke på dette jeg. 

Siden du nå bor i leilighet har du kanskje naboer både over, under og på begge sider? Få yttervegger og naboer som ikke liker å fryse gjør underverker for varmetapet i boligen din. Jeg tror altså ikke på at strømbruket ditt er det samme i leilighet som i enebolig.

Anonymkode: 7ca36...e2a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som har bodd i utlandet en liten periode i løpet av livet vet at strømmen i Norge har vært fryktelig billig. Jeg bodde i kollektiv i Spania en vinter i en liten leilighet, tre personer, og regninga var ofte på 1500 kr i måneden. I tilsvarende situasjon i Oslo nå er regninga 800 kr.

Anonymkode: 8f7e4...ca3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Badene er like store + at varmekablene i leiligheten er fra rundt 80 tallet, varmekablene i huset var helt nye. Og ovnene min er ikke temperaturregulert. Den må jeg styre opp og ned selv, så den gir ut like mye varme om jeg setter den i fryseren eller i syden. 

Så den kobler aldri ut, men står på konstant? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...