Gå til innhold

Jeg syns ikke strømmen er dyr?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

At strømmen er dyr er et faktum. At du bruker lite strøm, er en annen sak.

Anonymkode: e26db...1c0

Strømmen er ikke dyr. Den er gratis nå.

Jeg har fastprisavtale og betaler 39 øre/Kwh. Jeg håper strømprisen blir så høyt som mulig, da får jeg redusert nettleie og gratis strøm.

Anonymkode: 94a97...3eb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Får dere betalt for å forsvare strømmafiaen?😂 Det dukker opp flere slike om tråder om dagen.

Hvis ikke, hva får dere egentlig ut av det?  

Anonymkode: e8be8...f85

Jeg skriver fordi jeg lurer personlig. Fordi jeg syns det er rart at det er så mange som må selge ruggel og bitt for å klare å betale strømmen også sitter jeg her med 3 ga går så lave regninger som ifjor. Syns du det er så rart å lure på det altså ? 

Anonymkode: 02ade...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det har jeg ikke sjekket, men jeg bruker like mange strømkilder og samme ovn som sagt. 

Hvis jeg tar med meg ovnen mitt til et større hus vil den bruke mer strøm for å varme opp det huset enn min leilighet.

Er badene nøyaktige like store, likt isolert, same temperatur på termostaten, akkurat samme type varmekabler?

Anonymkode: d880e...236

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fastprisavtale og betaler 39 øre/Kwh. Jeg håper strømprisen blir så høyt som mulig, da får jeg redusert nettleie og gratis strøm.

Under 4% av befolkningen har fastprisavtale. Og en stor del av dem er tilfeldigvis på KG og de har de billigste avtalene.

Selvsagt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis jeg tar med meg ovnen mitt til et større hus vil den bruke mer strøm for å varme opp det huset enn min leilighet.

Er badene nøyaktige like store, likt isolert, same temperatur på termostaten, akkurat samme type varmekabler?

Badene er like store + at varmekablene i leiligheten er fra rundt 80 tallet, varmekablene i huset var helt nye. Og ovnene min er ikke temperaturregulert. Den må jeg styre opp og ned selv, så den gir ut like mye varme om jeg setter den i fryseren eller i syden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver fordi jeg lurer personlig. Fordi jeg syns det er rart at det er så mange som må selge ruggel og bitt for å klare å betale strømmen også sitter jeg her med 3 ga går så lave regninger som ifjor. Syns du det er så rart å lure på det altså ? 

Strømprisen er objektivt sett helt hinsides høy. Det er ingenting å diskutere. Denne tråden føyer seg inn i en lang rekke av tråder hvor folk forsvarer strømmafiaen. Hvorfor gjør dere det? Hva får dere ut av det?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

En ny forsvarer for strømmafiaen 🙂 Hva får DU ut av dette? 🙂 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jaha. Så f.eks ovnen min kan ha brukt mangfoldig flere kilowatt i huset enn i leiligheten på samme styrke og samme tid ? I huset hadde jeg itilleg helt nytt elanlegg, og her har jeg et gammelt fra sikkert 70 tallet. 

Du er den eneste som kan sjekke hvor mange kWh du brukte før og hvor mye du bruker nå. At strømmen nå er dyrere enn i fjor er et faktum. 

En annen mulighet enn mindre forbruk er at du hadde en sinnsykt dårlig strømavtale og dyr nettleie der du bodde før og en god fastprisavtale og billigere nettleie der du bor nå.

Anonymkode: 6ac51...07d

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strømprisen er objektivt sett helt hinsides høy. Det er ingenting å diskutere. Denne tråden føyer seg inn i en lang rekke av tråder hvor folk forsvarer strømmafiaen. Hvorfor gjør dere det? Hva får dere ut av det?

Haha forsvarer steømmafian? Det gjør jeg da ikke. Jeg forsvarer ikke at andre folk får 10.000 i strømregninger. Men jeg LURER på hvorfor JEG får lavere enn andre og tilogmed lavere enn da strømmen skulle vært billigere. Hva er det som gjør at innlegget mitt forsvarer strømmafian? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, for oktober i fjor betalte jeg 2600 for strømmen.

For oktober i år betalte jeg 4400 kr,  selv om jeg brukte 600 kWh mindre enn i fjor.

Samme bolig, samme antall mennesker, færre kWh brukt, men likevel høyere regning.

Anonymkode: ae4a5...5f5

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Badene er like store + at varmekablene i leiligheten er fra rundt 80 tallet, varmekablene i huset var helt nye. Og ovnene min er ikke temperaturregulert. Den må jeg styre opp og ned selv, så den gir ut like mye varme om jeg setter den i fryseren eller i syden. 

Da er det ett eller annet du brukte strøm til som du ikke opplyser om.

Man trenger ikke å være rakettforsker for å skjønner at du ikke bruker like mye strøm nå med høye strømpriser hvis regningen er mye mindre.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Får dere betalt for å forsvare strømmafiaen?😂 Det dukker opp flere slike om tråder om dagen.

Hvis ikke, hva får dere egentlig ut av det?  

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En ny forsvarer for strømmafiaen 🙂 Hva får DU ut av dette? 🙂 

Ingen her har forsvart noen "strømmafia". Er man litt paranoid i dag?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det ett eller annet du brukte strøm til som du ikke opplyser om.

Man trenger ikke å være rakettforsker for å skjønner at du ikke bruker like mye strøm nå med høye strømpriser hvis regningen er mye mindre.

Nei det er absolutt ingenting mer jeg brukte strøm på i huset. Det var et skall av et hus uten noen spesialiteter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Haha forsvarer steømmafian? Det gjør jeg da ikke. Jeg forsvarer ikke at andre folk får 10.000 i strømregninger. Men jeg LURER på hvorfor JEG får lavere enn andre og tilogmed lavere enn da strømmen skulle vært billigere. Hva er det som gjør at innlegget mitt forsvarer strømmafian? 

Tråden heter "Jeg syns ikke strømmen er dyr?". Du VET at strømmen er dyr, fordi den objektivt sett er det. Hele hensikten din er å bagatellisere at folk med normalt strømforbruk sliter fordi de nå får flere ganger høyere strømregning enn normalt. Ingenting annet kan ligge bak enn å forsvare strømmafiaen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ingen her har forsvart noen "strømmafia". Er man litt paranoid i dag?

Flere i denne tråden har forsvart strømmafiaen, ved å komme med feilinformasjon og falske nyheter om at strømmen ikke er dyr.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

At strømmen er dyr er et faktum. At du bruker lite strøm, er en annen sak.

Nei. Hilsen husstan

Anonymkode: f8a44...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere i denne tråden har forsvart strømmafiaen, ved å komme med feilinformasjon og falske nyheter om at strømmen ikke er dyr.

Ok.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Hilsen husstan

Anonymkode: f8a44...8cc

Jeg kjenner ikke denne husstan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei det er absolutt ingenting mer jeg brukte strøm på i huset. Det var et skall av et hus uten noen spesialiteter. 

Det må det har vært, ellers har naboen kobla seg på din strømledning slik at du har betalt for hans hus.

Du skjønner jo det du også at regnestykket ikke går opp slik du har lagt fram "fakta".

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...